Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Op zoek: recept sylvia witteman met gecondenseerde melk?

In de herfstvakantie hadden wij een kookweek, iedere dag een nieuw recept dat we niet eerder hadden gemaakt. Erg leuk.
In mijn bed lag ik dan in kookboeken te snuffelen, en ik heb naar aanleiding daarvan een blikje gecondenseerde melk gekocht. Het was voor zover ik me kan herinneren mhoo een recept van Sylvia Witteman.

Wie helpt me uit de brand? Het enige recept met zo'n blikje dat ik verder ken is een veel te machtige chocoladetaart van Nigella die ik niet nog een keer wil maken.

Oh ja, hier een filmpje met haar rare snijtechniek. Op 1:05, maar de rest is ook de moeite waard want ook schenken, knippen en roeren doet ze raar:


http://www.youtube.com/watch?v=F2j5RZo3cWs&feature=related

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kien

kien

06-02-2011 om 13:55

Deze?

Rodebeuk, kan het haar recept zijn voor limoentaart (Key West of zoiets)? Heeft ooit in de Volkskeuken gestaan, en ik weet dat ik daar toen een blikje gecondenseerde melk voor moest hebben. Erg lekker overigens, nu ik eraan denk, wil ik het weer eens maken.
Oh ja, je kan het recept volgens mij op de site van de Volkskrant vinden, en anders heb ik het nog wel ergens liggen. Succes!

Kien

rodebeuk

rodebeuk

06-02-2011 om 14:35 Topicstarter

Dankjewel kien

.. ik ga het opzoeken. Het moet in mijn eigen exemplaar van haar kookboek staan, want ik had het immers in bed gelezen..

Verdere suggesties welkom want ik houd niet zo van limoentaart met meer ingredienten dan korstdeeg en ei en suiker en limoen. Maar misschien was het hem toch??

Puck

Puck

06-02-2011 om 15:32

Bananentaart dan?

6 a 7 bananen in plakjes gesneden
1 blikje gecondenseerde melk
sap van 3 citroenen
1 a 2 rollen kokosbiscuit
5 e.l. custard (ca. 65 g)
6 dl melk

Custardpudding maken van de custard en de melk.
Citroensap vermengen met de gecondenseerde melk
In een springvorm biscuit op de bodem leggen en de helft van de custard erover verdelen. Dan de helft
van de bananen erover en 1/3 van de gecondenseerde melk. Dan weer een laag biscuit, de rest van de custard, rest van de bananen de en de rest (=2/3) van de gecondenseerde melk. Minimaal 2 uur in de koelkast laten opstijven.

mijk

mijk

06-02-2011 om 16:57

Im heb laatst

gecondenseerde melk gekocht om roomijs te maken en ik heb een flinke biebboete opgelopen omdat ik geen zin had het boek van Witteman terug te brengen. Ik weet alleen niet meer of daar verband tussen zit.

Mijk

Jamie

Het enige recpet wat ik ken met gecondenseerde melk is de Bananofee Pie. Hierbij kook je een dicht blikje gecondenseerde melk wel 4 uur (!) lang in een pan met water. Daarna laat je het blikje afkoelen en als je het opent tref je in het blikje een verukkullukke romige caramel aan. Smeer je uit over een zandtaartdeeg bodem en daar gaat er een banaan in plakjes op en amandelsnippers met eiwit en poedersuiker in de oven geroosterd. Het is uit één van de oudere boeken van hem.
Ik heb hem meerdere keren gemaakt en iedereen was er weg van. Beetje bewerkelijk, maar lekker! (en machtig).

Hier staat ie trouwens:

http://www.jamieoliver.com/forum/viewtopic.php?id=29628

CuliDorry (moet natuurlijk één van mijn oude nicks weer eens in het leven roepen)

Caramel slice

Ik gebruik altijd gecondenseerde melk voor caramel slice. Eigenlijk is dat gewoon een zelfgebakken Twix.

Dirksmama

Zelfgebakken twix?! Kan je daarvan het recept geven? Die ga ik echt een keer maken!

Over een week of 2

Het ligt in mijn andere huis. Herinner me er even aan.

Is het dit recept dirksmama?

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=287955

Klinkt in elk geval ook erg lekker!

Ongeveer

Mijn recept is niet met witte suiker en er gaat geen kokos in.
En mijn snelle recept gaat met verkruimelde koekjes.

Mega twix

Nou dan wacht ik graag nog 2 weken op jouw recept Dirksmama!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.