Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Op zoek naar bed met stevige lades

Wie kan me helpen? Voor dochter van 8 ben ik op zoek naar een bed waar lades onder kunnen. Het moeten bruikbare lades zijn. Ze heeft niet veel ruimte op haar kamer.
de meeste bedden die ik nu tegenkom hebben of hele kleine lades of lades met een wankele triplex bodem.
Vanmiddag zijn we een aantal winkels langsgeweest, niet alleen Leenbakker maar ook Beter Bed en nog een aantal echte beddenwinkels.
Wie weet wat ik bedoel en waar het te koop is? op internet vond ik er een in Alkmaar bij een zaakje maar ook weer triplex bodem en onbehandeld. We hebben geen tijd om een bed zelf helemaal te schilderen of te lakken.
In elkaar zettten is eigenlijk alles wat we er aan willen doen, enne het liefste ook niet te duur.
Nu ik het teruglees, denk ik zelf ook al dat ik te veel wil misschien.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

08-11-2010 om 20:29

Is dit wat (ikea)

Dit bed heeft een vriendin van mij (haar dochter) volgens mij stevig en niet al te duur: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50080315

Ciska22

Ciska22

08-11-2010 om 20:45 Topicstarter

Ja, maar..

Dat is inderdaad precies wat we zoeken, tenminste als het geen lades van 30 cm diep zijn maar tot onder het hele bed. Maar ook deze lades zijn niet van hout maar van spaanplaat...deze week gaan we ook nog even naar de ikea om te kijken.

knevel

knevel

08-11-2010 om 21:25

Wel duur, maar stevig en goede lades

LifeTime bedden. Deze kun je ook nog ombouwen naar een hoogslaper of stapelbed. Flexa is een ander merk, heb ik zelf geen ervaring mee.

Succes!

Maxime.M

Maxime.M

09-11-2010 om 10:14

Aanpassen

Of je past meteen na aankoop de bodems van die lades aan. Is wellicht goedkoper? Meestal zijn de zijkanten van die lades stevig en is het alleen de bodem.
Een nieuwe bodem en wat bevestigingshoekjes en de boel is stevig. Dat kost denk ik niet zo heel vele extra. Misschien op de totaal prijs wel goedkoper dan zo'n bed wat Knevel voorstelt

Ook hemnes

Wij hebben ook het hemnes bed en het bevalt heel erg goed. Mooi en stevig, goed afgewerkt.
muizemeis

Lou

Lou

09-11-2010 om 12:43

Tweedehands lundia

Kijk ook eens naar (tweedehands) Lundia. Dat is goed spul en ik weet zeker dat er ook dit soort bedden zijn. Wij hebben ook iets dergelijks. Het heet denk ik een kajuitbed (?). Onder het bed zitten kastjes en lades, maar die gaan wel maar tot de helft van het bed, aan de andere kant van het bed heb je dan een open ruimte onder de lattenbodem. Dat is erg leuk als het bed met de korte kant tegen de muur staat, maar minder handig als het bed met de lange kant tegen de muur staat, dan heb je maar van één kant lol.

Maar goed. Zoek eens naar Lundia, was de tip.

marie

marie

09-11-2010 om 13:35

Ook hemnes

Hallo
dochter heeft ook een wit bed van Hemnes. De 3 lades (de zwarte Hemnes heeft 2 lades trouwens) zijn echt heel groot. En ze zijn ook heel stevig.
Nog een voordeel van dit bed is dat je het uit kunt trekken en dan is het een tweepersoonsbed. Heeft ze gelijk een logeerbed.
Het bed is wel smaller dan een gewoon bed, namelijk 80 cm x 200 cm (i.p.v. 90 x 200 cm), maar dochter vindt dat geen probleem.
Het enigste wat een beetje lastig is, is het opruimen van de extra matras.
Groetjes

Margriet*

Margriet*

09-11-2010 om 18:09

Flexa

heeft prima lades onder het bed. Over de gehele breedte en lengte. Op een bed van 90x200 hebben wij twee lades. De bodem is van triplex maar de zijkanten zijn van hout. De bodem is heel stevig.

Ook lundia

Hier heeft jongste (kleinste kamer) ook een lundia kajuitbed. Lades zijn 60 cm diep en er zitten 2 'ladenblokken' onder de zijkant en 1 onder de achterkant. In totaal zitten in 1 ladenblok 6 laden (=dus 18 totaal)Laden zijn (ik schat) zo'n 20 cm hoogte en 3 laden=ong. 1 meter.. Hier kan je vergelijkbare voorbeelden zien.
http://www.lundia.nl/accessoires/slapen.aspx Maar deze zijn anders dan de onze (al 12 jaar oud).
Ideaal dat lundia. Alleen duur. Maar je kan ook een heleboel 2de hands kopen. Gaat eeuwig mee. Mijn ouders hebben een kast die al 45 jaar oud is en al 15 keer ofzo omgebouwd en geverfd en opgeleukt en weet ik wat en die staat er nog steeds en ziet er nog steeds uit als van deze tijd.
Als kind had ik ook een lundia kamer (hoogslapen+bureau eronder+kast+nachtkastje) en toen ik ging studeren is het omgebouwd zodat het toen geschikt was voor die kamer en nu staat een gedeelte hier in de kamer (maakt onderdeel uit van grote kast) en een gedeelte is eettafel en een gedeelte is bij de kinderen op de kamer verdwaald in hun meubels.
Pas geleden hebben we jongstes kajuitbed omgebouwd tot een grote ladenkast (2 ladenblokken hoog) en laag bed en 1 ladenblok zit onderin de kledingkast.
Onder haar bed zat eerder ál haar speelgoed. Alles, tot boeken aan toe, spelletjes, lego,playmobiel etc. aan toe.
Nu volstaan die 2 ladenblokken voor het speelgoed dat nog over is (12 jaar v.o.) en haar schoolspul en de winter/zomerkleding en schoenen die ze niet meer in de kast hoeft te hebben. O,ja en niet te vergeten 1 lade met make-upjes,borsteltjes, kammetjes, geurtjes, cremepjes...
Als je iets wil wat werkelijk nooit kapot gaat moet je lundia nemen. Nieuw of 2de hands.
groeten albana

Ciska22

Ciska22

10-11-2010 om 15:50 Topicstarter

Bedankt...

we gaan gewoon via marktplaats een bed met lades kopen en als blijkt dat de bodem van de lades niet stevig genoeg zijn kunnen we ze altijd nog verstevigen. Bedankt voor de eenvoudige tip Maxime!
Vanavond wel even naar de Ikea om ideeen op te doen en zweedse balletjes te eten...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.