Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mirreke

mirreke

17-09-2009 om 13:23

Op zoek naar autoriteit mobiele telefonie ivm prijzen

Per 1 juli zijn er europese bepalingen van kracht geworden omtrent de prijzen van het mobiel bellen binnen Europa.
Kan iemand mij helpen aan de precieze naam van deze autoriteit (net zoiets als de autoriteit financiële markten)? Was dat niet ook Nelie Smit-Kroes?
Ik ben op zoek naar die instantie en als het even kan een contactmogelijkheid.
Het heeft te maken met de prijzen van mobiel bellen (roaming) tussen het ene land en het andere land, maar dan vanuit het moederland, in dit geval Nederland, naar het buitenland. Er zijn door deze Europese autoriteit grenzen gesteld aan de tarieven, maar ik vind het erop lijken dat de provider die we in Nld hebben en misschien ook wel andere Nederlandse providers het anders interpreteren dan onze provider in Duitsland. Ik zou daar graag een mail over schrijven, misschien heb ik wel gelijk...
Dus als iemand mij helpen kan? Graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

17-09-2009 om 13:31

Opta

dat is volgens mij de opta. www.opta.nl
bedoel je dat?

mirreke

mirreke

17-09-2009 om 14:29

Niet helemaal

het Europese verband waar de Opta deel van uitmaakt staat ook op de site. Misschien dat het via dat verband gaat.
Ik meen me te herinneren dat een of andere autoriteit heeft bepaald dat alle Europese tarieven voor roaming (in het buitenland bellen) maar tot een bepaald maximum mogen gaan. Het betreft dus een machtige autoriteit want deze bepaling is bindend. Ik dacht dat het samenhangt met het geheel waar Nelie Smit-Kroes voorzitter van is (welke is dat toch?)
De opta is belangrijk voor Nederland. Ik zoek hetgeen belangrijk is voor geheel Europa, en ook macht uitoefent. Wellicht dat ik via de site van de Opta verder kom.
In ieder geval bedankt, de opta was me even ontschoten!

mirreke

mirreke

17-09-2009 om 14:40

Wellicht via deze

http://ec.europa.eu/europedirect/index_en.htm
Op deze site kan je telefonisch of schriftelijk informatie opvragen. Ik heb nu helemaal geen tijd, maar ik ga het eens via deze site proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.