Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fietser v

fietser v

09-05-2010 om 21:59

Op de fiets door a'dam

Wij hebben het idee om vanaf de arena ( p+r) door Amsterdam te fietsen en zo de highlights te zien( richting centrum ,etc)
Is dit haalbaar? Zou ik bij de arena al een goede plattegrond kunnen kopen? Is er een goed wegwijzersysteem voor fietsers in Amsterdam?
Weet iemand wellicht nog een andere parkeerplaats waar we voor een enigsinds redelijke prijs de auto kunnen parkeren en zo verder kunnen met de fiets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jonneke

Jonneke

09-05-2010 om 22:09

P+r amsterdam

Toevallig gisteren in A'dam geweest en geparkeerd bij P+R World Fashion Centre. Werkt echt geweldig! Voor 6 euro per 24 uur parkeer je lekker aan de ring, en scheur je zo op je fietsje de stad in. (Die OV-chipkaartjes zijn dan voor je niet nodig, maar toch handig). Normale tarief is daar 2 euro per uur in de P+R garage.
Weet niet hoeveel fietservaring je hebt, maar volgens mij kan je makkelijk alles op de fiets doen in een dagje. Heb je alleen geen tijd om ergens (lang) naar binnen te gaan. Van Gogh museum, oid.
Plattegronden kan je zo van Internet downloaden, printen, en je route van te voren plannen.
Veel plezier!

Biene M.

Biene M.

10-05-2010 om 06:43

Olympisch stadion

Begin bij P+R Olympisch Stadion, dan zit je al in Zuid (toch wat leuker dan nieuw west of zuidoost).

Goede bewegwijzering is er soms, maar meestal niet. Als de de P+R bij het stadion neemt, kun je uit het stadion komend rechtdoor de stadionweg op fietsen en als je dan bij het olympiaplein komt (met skatebaan en sportvelden aan je linkerhand) is er rechts een bruna. Daar kun je een kaart kopen.

Maak thuis anders alvast een paar printjes van google maps.

O ja, je mag bijna overal fietsen (ook in het vondelpark, aanrader) maar níet in de leidsestraat.

Veel plezier!

Olympisch stadion

Volgens mij kan je bij zo'n P+R kiezen of je een OV-kaartje wilt of een huurfiets. Dat laatste is dan dus het handigste.

Jonneke, ik wist niet eens dat er een P+R bij het confectiecentrum was! Weer wat geleerd.

Maar inderdaad wat Biene zegt: P+R Olympisch stadion. Dat is centraler dan de Arena, de fietsroute vanaf de Arena de stad in is ook niet bijster aantrekkelijk (zeker niet als het je vooral om de stad te doen is) en het kost je toch wel een half uur voor je echt goed in de stad zit.

Olympisch Stadion dus. En als je niet op elk dubbeltje hoeft te letten en zeker als je nog vaker in Amsterdam denkt te komen zou ik gewoon een FalkPlan kaart van Amsterdam kopen, dan ben je de voor jaren klaar.

Over het algemeen zijn ze redelijk gul met fietsbordjes, maar je zal altijd zien dat ze weer net ontbreken als je erom verlegen zit. Maar goed, je kan altijd de weg vragen natuurlijk.

Een uitstekend idee trouwens, de fiets is veel handiger dan de tram.

Groeten,

Temet

fietser v

fietser v

10-05-2010 om 11:11

Oke!

Bedankt! Ik las alleen net op een site van Amsterdam dat parkeerkans bij het Olymisch Stadion klein was. We gaan het gewoon proberen, zonder files zouden we om 10.30 kunnen zijn. Ik las ook van de leenfietsen, geweldig zeg... We twijfelen of we onze eigen fietsen mee zouden nemen ( met een geleende fietsendrager) of we daar wat zouden huren. Handig zo'n forum!

Fietser

Die verwachte kleine parkeerkans, is dat altijd zo of zou dat te maken kunnen hebben met de verwachte toeloop voor de Giro? Want als dat laatste het geval is ben je er vanaf morgen vanaf.

Aan de andere kant, het is nu meivakantie, dan komen er misschien meer dagjesmensen deze kant op. Nou ja, als het vol zit kun je altijd nog naar een andere P+R uitwijken. Ik zou dan trouwens opteren voor die bij het confectiecentrum, dan zit je altijd nog sneller in de stad dan vanuit de Arena. Vanuit West kan je door het Vondelpark richting centrum fietsen.

Veel plezier

Temet

fietser v

fietser v

10-05-2010 om 20:53

Morgen

Hoi,
We hebben voor morgen een hotel geboek, zou de overlast van het afval zo groot zijn..er zijn meer mensen die mij er voor waarschuwen.
Ardennen, ik vind je tip geweldig... maar we hebben nu geen eigen fietsen mee.( of er moet een fietsverhuur op loopafstand zitten)
Ik onthoud hem voor een volgende keer, als we het wel voor elkaar hebben met de fietsen.
Bedankt voor het meedenken.

Afval

Waar is je hotel?

Ik woon in Nieuw West en werk in het centrum, en na de dramatische verslaggeving van het Parool vond ik het eigenlijk gisteren best wel meevallen. De straten zijn wel duidelijk viezer omdat er niet geveegd wordt, maar verder is het nou ook weer niet zo dramatisch. Ik denk wel dat op gebieden als het Rembrandplein (dat ik mijd) er meer vuilstapels liggen omdat die horecaondernemingen daar veel afval produceren dat ze niet kwijt kunnen. Maar het is werkelijk niet zo dat je nu straat na straat kniediep door het afval loopt te waden.
Het is jammer, het is viezig en groezelig maar nu het hotel toch al geboekt is zou ik maar gewoon gaan, zo erg is het nou ook weer niet. En nu is het koude weer eigenlijk een voordeel, dan ga je toch niet op een terrasje zitten, bovendien stinkt het niet zo.

Veel plezier

Temet

fietser v

fietser v

13-05-2010 om 13:06

Geweest

Wij zijn geweest.
De afval viel wel enigsinds mee, maar het is zeker geen visistekaartje voor de toeristen. De foto's in de media zijn gemaakt op de "bergen" waar de plaatselijke horeca het naar toe brengt. Verder wel overal verspreid zwerfvuil,gelukkig stinkt het nog niet zo hard. Ik heb wel meer afval geroken in Barcelona en Rome.
We hebben een hele leuke dag gehad, heel veel gezien en lekker fietsweer. Bedankt voor alle tips.

jutter

jutter

18-05-2010 om 14:52

Ardennen

Helaas is de tip van Ardennen wat minder leuk voor de mensen die in nieuw sloten wonen. Doordat nieuw sloten nog niet betaald parkeren is, hebben meerdere mensen deze oplossing gevonden, vandaar dat de parkeerdruk behoorlijk oploopt. Vooral als het auto's zijn van mensen die vervolgens doorreizen naar Schiphol om te gaan genieten van een heerlijke vakantie. Dit klinkt wellicht wat zuur, maar het is natuurlijk best vervelend als je als bewonener rondjes moet rijden, omdat iemand zijn auto voor 2 weken bij jou in de straat parkeert
groet, Jutter

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.