Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oordopjes

Omdat ik een lichte slaapster ben en een man hebt die snurkt gebruik ik al jaren oordopjes als ik slaap. Ik kocht bij de plaatstelijke welkoop winkel van die gele kokertjes van het merk e-a-r. Helaas verkopen ze die niet meer alleen nog groene kegelvormige dopjes. Maar die zitten vreselijk, doen pijn en vallen uit. Heb via internet gel-doppen gekocht maar die zijn zo mogelijk nog erger. Ben al aan het zoeken geweest op internet en de e-a-r doppen kun je alleen kopen per 1000 en als je ingeschreven staat bij de KvK.

Ik wil mijn oude vertrouwde oordopjes weer. Wie weet waar je ze kunt krijgen of wat een goed alternatief is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

02-06-2009 om 19:40

Hoe lang

doe je met 1000 stuks? Dan laat je die toch gewoon komen op naam van het bedrijf van een kennis ofzo?

Tirza

Minnie

Minnie

02-06-2009 om 19:59

Het schijnt..

..dat als de snurker de oordopjes in doet het snurken óók een stuk minder wordt (wordt dan wakker van z'n eigen gesnurk). Misschien het proberen waard? Dan heb je dubbel plezier van die 1000 oordopjes!

Hier kan je ze trouwens per 250 kopen. Misschien ook alleen als bedrijf, maar dat probleem is vast wel op te lossen: http://www.veiligheidsartikelen.nl

Brianna F

Brianna F

02-06-2009 om 20:51

Herriestoppers

Die gebruik ik al eeuwen. Te koop bij de drogist.Toen mijn man nog in de bouw werkte kreeg ik ze in grote hoeveelheden aangeleverd, daar worden ze ook gebruikt.

Hema en aeropax

Die groene deden bij mij ook pijn. Bij de hema verkopen ze ook oordopjes en die doen mij geen pijn. Idem voor de aeropax (dus niet de watten/wax dingen, maar zij hebben ook die schuimrubberen. In duitsland trouwens veeeeeeel goedkoper) Ik heb een tijdje geleden ook oranje oordopjes bij de action kunnen scoren, ook pijnloos.

Vraagje tussendoor...

De vraag gaat wel over oordopjes natuurlijk. Ik wil ook graag oordopjes gebruiken i.v.m. snurkende man. Dus ik lees met belangstelling mee. Maar hoor je dan `s morgens wel de wekker?

Jesse_1

Jesse_1

02-06-2009 om 23:38

Oordopjes - algemeen.

Ik had ook herriestoppers.
Wil40: ze zijn heel goed, vervelende 'bij-effect' vind ik dat je niks hoort en je dus werkelijk een hoedje schrikt als iemand (je man je aanschudt om wakker te worden. Zelf ben ik overgestapt op één oordopje, alleen voor het oor waarop ik niet lag, dan hoorde ik wel bijvoorbeeld de wekker, maar geen lastige bijgeluiden (druppende dakgoot....).
Daarbij heb ik ooit na 'het gebruik' van oordopjes voor de eerste en enige keer oorontsteking gekregen, geen causaal verband durf ik te zeggen, maar sindsdien ben ik wel erg terughoudend.
Nu gebruik ik sowieso eigenlijk nooit oordopjes, omdat ik eventueel de kinderen moet kunnen horen.
Jesse

Brianna F

Brianna F

03-06-2009 om 08:31

Ik wel

Ik hoor de wekker wel, maar misschien is dat meer omdat ik toch altijd al voor de wekker wakker ben.
Ik weet niet of ik van het weksignaal wakker zou worden als ik in diepe slaap ben. (gelukkig is het een lichtwekker)

Ik verplaats de wekker

Ik hoor de wekker niet of nauwelijks met die oordopjes in. Als ik ze halverwege de nacht in doe (als manlief weer eens aan een paar bomen begonnen is) zet ik de wekker recht boven mijn eigen hoofd en dus een beetje buiten bereik van mijn man (die toch nooit snel reageerd op de wekker) zodat ik er tenminste nog wakker van wordt. Juist vanmorgen weer geen wekker gehoord en vorige week nogal geschrokken van dochter die me aantikte omdat het onweerde. Maar dat neem ik dan maar voor lief zo nu en dan, een normale nachtrust is hier onmisbaar.

Guinevere

Guinevere

03-06-2009 om 19:40

Doorslapen

Ik slaap elke nacht met herriestoppers, die groene vallen zo uit mijn oren. De wekker hoor ik wel, het duurt alleen wat langer voordat ik het door heb. De kleine hoor ik lekker 's nachts niet, dat is dan het probleem van mijn man. Moet ie maar niet zo snurken. En ik ben héérlijk door Luilak heengeslapen en van het onweer vorige week heb ik ook weinig gehoord.

j@comijn

j@comijn

03-06-2009 om 20:27 Topicstarter

Herriestoppers waar?

Waar kun je de herriestoppers krijgen?
Ondanks oordoppen hoor ik de wekker echt wel, maar bijvoorbeeld de telefoon(beneden) niet, maar goed ik heb ze alleen in als mijn man er is. Als ik alleen ben dan wil ik de telefoon en het brandalarm wel horen.
En de kinderen, die gaan maar lekker naar hun vader 's nachts, die slaapt zo weer verder als hij wakker is gemaakt, ik lig nog minstens 2 uur wakker.

Ik ga kijken of ik ze kan bestellen want ik ben inmiddels kapot van al die gebroken nachten.

Guinevere

Guinevere

03-06-2009 om 20:40

Kruidvat

Ik haal ze bij het Kruidvat, ze liggen achter de kassa. Die gebroken nachten met dat gesnurk zijn inderdaad vreselijk, ik lig zonder oordoppen alleen maar de hele tijd tegen mijn man aan te duwen (of te schoppen) en kom geen moment in mijn diepe slaap. Na een paar dagen ben ik gebroken.

Margriet*

Margriet*

03-06-2009 om 21:52

Ben ik nou zo erg

dat ik mijn man eruit stuur? Vroeger ging ik er ook vaak uit, oordoppen heb ik nooit gebruikt, maar nu stuur ik hem eruit. Gaat ie maar een tijdje ergens wakker zitten of op de bank liggen, of op een logeermatras. Maar goed dat komt 1x in het half jaar voor. Hij is toch het probleem?

Guinevere

Guinevere

03-06-2009 om 21:58

Margriet

Hmmm, dan zou mijn man dus elke nacht uit zijn bed gestuurd worden. De geluiden die hij maakt zijn echt vreselijk, ook al moet hij van mij de hele nacht op zijn zij liggen (met zijn herrie-orgaan van mij af gekeerd). Hij vertikt het om ermee naar een KNO-arts te gaan. Tja, dan moet ik wel aan de oordoppen. De gevolgen daarvan zijn wel voor hemzelf, HIJ mag er uit voor huilende kinderen. Eigen schuld.

Laten maken bij audicien

Hier gelukkig geen snurkende man (tenminste niet structureel), maar ik heb wel al jaren geleden oordopjes op maat laten maken bij de audicien, ik dacht Beter horen. Kost helemaal niet zoveel en ze passen precies in je oren omdat ze via een malletje worden gegoten. Misschien het overwegen waard? Je kunt ze geloof ik in allerlei kekke kleurtjes krijgen (heel belangrijk natuurlijk...)

j@comijn

j@comijn

04-06-2009 om 19:00 Topicstarter

Ik ga voor de herriestoppers

voordat ik of
A: mijn man eruitstuur
B: oordopen moet kopen in kekke kleurtjes
C: 250 setjes gele oordopen koop waar ik volgens mij berekeningen 10 jaar mee ga doen


Huilende kinderen heb ik geen last meer van, maar vroeger waren die idd voor hem, net als kotstende kinderen, die hoor ik ook niet, heel vervelend natuurlijk

cecile_s

cecile_s

05-06-2009 om 09:47

Otalgan

J@comijn, mochten de herriestoppers (die ik en mijn man - jawel wij gebruiken beiden ...!!) je niet bevallen, probeer dan eens Otalgan oordopjes, verkrijgbaar bij Etos. Die zijn wat kegelvormiger (iets puntiger) en passen daardoor (bij ons) beter in de oren dan die herriestoppers.

Ik hoor inderdaad onweer slechter maar van de wekker word ik wel wakker. En 1 oordopje kan soms ook helpen.

Succes ermee.

Cecile

Ja!

Ik vind Otalgan ook vele malen fijner dan Herriestoppers. Veel zachter en een fijnere vorm. Ik heb nogal last van eczeem in mijn oren, dus ik ben vrij kritisch! Ik had altijd Herriestoppers, een keer Otalgan gekocht omdat de Herriestoppers waren uitverkocht, en daarna geen Herriestopper meer aangeraakt! Kruidvat heeft Otalgan ook, trouwens.

Brianna F

Brianna F

05-06-2009 om 17:51

Proberen

Ik denk dat ik ze ga proberen, herriestoppers werken voor mij goed, alleen heb ik af en toe de neiging ze te diep in te duwen en dat wordt afgestraft met oorpijn voor een aantal dagen. (Pijn als ik geeuw of slik)
Misschien dat een ander soort beter gaat.

angel3

angel3

05-06-2009 om 20:32

Ohropax

ik heb deze nog niet voorbij zien komen. Ik vind ze erg fijn. Zijn kneedbaar en doen niet pijn. Die herriestoppers of dingen van plastic vind ik wel pijn doen.
Je hoort er ook nog wel iets doorheen dus ook de wekker maar op de een of andere manier haalt het net de scherpe kantjes van de herrie af waardoor het prima werkt.
gewoon bij de APpie te koop

Ohrpopax inderdaad

Die gebruik ik al heel lang. Perfect en doen inderdaad geen pijn.
Ook bij Kruidvat en Etos te koop.

Guinevere

Guinevere

05-06-2009 om 21:44

Zijn dat...

Zijn dat die vette waspropjes met watten eraan? Jekkie, dat vind ik vreselijke dingen.
Die herriestoppers kun je ook aardig kneden zodat ze goed in je oor terecht komen. En ik was ze trouwens regelmatig met zeep en heet water uit, gaan ze lekker langer mee.

Ja klopt

Guinevere. het is wel de bedoeling dat je dat watachtige spul er af haalt. Of wist je dat wel?

Guinevere

Guinevere

06-06-2009 om 12:09

Jawel

Jawel hoor, maar ik vind die dingen zo víééés....

En daarbij

doen die wax-dingen mij juist pijn en liggen ze halverwege de nacht ergens in mijn bed ipv in mijn oor

j@comijn

j@comijn

07-06-2009 om 18:34 Topicstarter

Ik kan vooruit

Ik kan voorlopig vooruit met jullie goede tips, maar mijn favoriete e-a-r. heb ik nog niet gehoord, alleen dat je ze per 250 kunt kopen.
Zijn ze ook in het klein te verkrijgen en waar,
Ik had op internet siliconen earplugs gekocht, maar wat een ramp. Ze plakken aan je kussen, sluiten niet goed af en zijn zweterig. bah. als iemand nog interesse heeft ik stuur ze met liefde op

Faith

Faith

07-06-2009 om 22:55

Speciaal aangemeten

Ik heb oordopjes bij de audicien aan laten meten en ze bevallen me echt uitstekend, naast mijn snurkende man... Faith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.