Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

isa

isa

30-09-2009 om 14:48

Ook hier vragen over een nieuwe keuken

zo als de titel al zegt, ook ik ben op zoek naar een nieuwe keuken, waar ik graag ervaringen over hoor zijn het werkblas, belgisch hartsteen lijkt me wel wat maar hoe bevalt het ?? en waar koken jullie op? Ik wil zeker op gas blijven koken, t liefst een los fornuis zoiets ale een borreti, wie heeft er zo ieits en hoe bevalt het??
gr isa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn boretti ervaring

Hoi Isa,

Ik heb een Borettifornuis, kreeg ik enorme korting op bij aanschaf van de gehele keuken en ik vind hem geweldig. Hij geeft wel veel feller warmte dan ik gewend ben, dus ik heb nu ook nieuwe pannen. Mijn Tefal redde het er niet op. Om die reden heb ik wel spijt van mijn speciale wokbrander, zou ik liever een gewone pit voor hebben, is nl. royaal zat. Verder heb ik een frytop, daar moet je handigheid in krijgen maar dan is hij ideaal en ik heb een dubbele oven omdat ik voor een paar afbakbroodjes de kleine oven kan gebruiken. Wil ik de hetelucht oven dan heb ik de grote nodig. Maar hij is mooi om te zien, makkelijk schoon te houden en heerlijk in gebruik. Zo, dat was mijn lofzang.

En mijn aanrecht is van graniet, maar ik zet er nooit een hete pan op, omdat dat toch verkleuring geeft? Ik leg dus een houten plank neer. Zorg wel voor een "gootje", tegen afglijdend water. Wat ook fijn is, is een opstaande rand, ook van graniet tegen de muur, tegen opspannend water. De muur heb ik verder gewoon geverfd met afneembare verf, zodat ik geen tegeltjes nodig had. (achter de Boretti een roestvrijstalen plaat tot aan de afzuigkap. Achteraf zou ik voor glas gekozen hebben omdat er toch krassen en rare vlekken op zijn gekomen).En voor accesoires, zoals pannenrekken kan je heel goed(koop) bij Ikea terecht. Hopelijk kan je wat met mijn ervaring. In elk geval veel plezier met uitzoeken.

Groetjes Ruja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.