Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brianna F

Brianna F

26-04-2010 om 16:03

Ook droger

Ik start maar een nieuw draadje, want ik heb een andere vraag dan hierboven.
Heeft iemand een droger die je kunt aansluiten op de afvoer van de wasmachine?
Werkt dat goed?
Mijn (Miele) droger doet het al 21 jaar prima, zit eigenlijk te wachten totdat hij het begeeft, want ik heb een condensdroger (wordt dat niet te vochtig in een kleine ruimte zonder ramen of ventilatie?) of zo'n afvoerdroger nodig ivm verplaatsing van dat ding. Dan kan ik geen slang meer aansluiten, de afstand wordt dan te lang.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier een condensdroger

die staat in een betegeld inbouwkast bovenop de wasmachine, de ruimte is 60 cm breed en 1 meter diep en 2.2 meter hoog. Hij heeft zo'n lade die je dan moet legen. het wordt er wel wat vochtig en warm als de deur dicht zit dus die laat ik altijd op een kier staan, werkt verder uitstekend.

Vic

Vic

26-04-2010 om 19:49

Ook een condensdroger

Ik heb ook een condensdroger, maar het bakje gebruik ik nooit. Er zit ook een slang aan, en die hangt in de afvoer. Voorheen in de afvoer van de wasmachine, nu die van de cv-ketel. Omdat de droger heel geleidelijk water afvoert, kan het geen kwaad om het in één afvoer te doen.

Warmtepompdroger

Wij hebben een warmtepompdroger (ook een soort condensdroger) die in een speciale kast staat, bovenop de wasmachine. We hebben een nieuwbouwhuis, die kast is dus speciaal gemaakt om de wasmachine en droger in te zetten en er is dan ook een afvoerpijpje met een extra ingang waarop beide machines afwateren. Heel handig.
Zo'n pijpje met zij-uitgang is vast wel bij de bouwmarkt te koop, zou ik denken.

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

27-04-2010 om 09:46

Ook condensdroger

De droger gebruik ik niet vaak en vooral voor de was met onderbroeken, vaatdoeken en washandjes. Al dat kleine spul hoef ik dan niet op te hangen. Ik probeer het wel zo te plannen dat ik eerst de was(sen) ophang aan de rekjes en daarna pas de was draai voor in de droger. Mijn washok met te drogen was wordt tijdens het drogergebruik heerlijk warm en droogt de was op de rekjes sneller.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.