Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cobi

cobi

11-06-2009 om 14:09

Ontdooistand smeg?

Sinds kort staat hier een zespitter SMEG in de keuken te pronken. Ik ben er helemaal verlief op, maar gebruiksaanwijzing erbij vind ik wel erg summier. Zo heeft een van de twee ovens een ontdooistand. Maar er staat nergens hoe warm hij dan wordt. Kun je die stand ook gebruiken om gistdeeg te laten rijzen of wordt de temp boven de 50 graden zodat je gist om zeep helpt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mooi istie he!

Hoi Cobi,

Ik heb ook een SMEG 6-pitter sinds een paar maanden en hij is indedaad heel gaaf! Als je de grote oven op de ontdooistand zet blaast hij lucht op kamertemperatuur door de oven. je kan er dus gewoon plasticbakjes in zetten en het ontdooit echt goed. Of het werkt om deeg te laten rijzen weet ik niet, dat zet ik meestal gewoon met een theedoek erover op de vensterbank in de zon. En heb je ook een braadspit in de oven? Dat is ook echt geweldig.

Groeten,
Pip

Suzanne

Suzanne

12-06-2009 om 10:31

Losse oventhermometer

Hi Cobi,
Misschien is een losse thermometer handig? O.a. Blokker en Hema verkopen ze, heb er zelf ook eentje omdat ik het idee had dat mijn oven heter werd dan de knop aangaf (blijkt ook zo te zijn).

Wat een fijn draadje dames want..

.. wij hebben net een SMEG gekocht! En, net als Cobi, met 2 ovens. En ook wij hebben wel geaarzeld, dus zijn superblij te lezen dat het kleine oventje idd zo superhandig is!
Daarnaast lezen we alvast als voorpret gewoon mee over de handige tips. Zoals een losse oventhermometer... dat lijkt me idd wel handig.

He heerlijk! Woensdag de sleutel van ons nieuwe huis, en 2 weken later de keuken -> met SMEG fornuis. Joepie!!

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.