Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Columbus

Columbus

02-06-2009 om 14:25

Online shoppen in usa

Vorig jaar heeft manlief wat Hilfiger en Ralph Lauren (mijn favoriete merk) spullen voor mij gekocht in de USA. Dat scheelt heel veel met hier. Ik zou graag online willen shoppen, maar de officiele Hilfiger en Ralph Lauren sites shippen niet naar NL.

Ik weet dat er bedrijven zijn die pakketjes voor je vanuit USA naar NL versturen. Maar ik krijg niets gegoogled. Of, handiger, een site waar ik wel rechtstreeks kan shoppen?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bianca

Bianca

02-06-2009 om 15:05

Misschien

kan ik je helpen. Ik woon nl. in Amerika!

Columbus

Columbus

02-06-2009 om 16:35

Bianca

Dat is heel lief van je aangeboden, maar je krijgt heel het forum over je heen met dezelfde vraag. Ik weet dat Ralph Lauren en Hilfiger niet verzenden naar Nederland. Er zijn bedrijfjes in de USA waar je het pakketje naar toe kunt laten zenden en zij zenden het dan naar NL. Ik ben op zoek naar zo'n adres. Als jij het zou willen doen, heel graag, maar dan wel tegen een vergoeding (buiten de kosten van het verzenden natuurlijk).

Tinus_p

Tinus_p

02-06-2009 om 16:45

Let op

Vergeet niet, dat je officieel invoerrechten en BTW moet betalen. Als de douane je pakketje controleert, kost het je makkelijk eenderde extra.
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html

Jolijt

Jolijt

02-06-2009 om 18:49

Deze..

http://www.myus.com/index.shtml

Wij zijn er erg tevreden over! De meeste sites versturen niet naar een niet US adres...

Guinevere

Guinevere

02-06-2009 om 21:15

Jolijt

Jolijt, ik ben even gaan kijken op die site. Ik vind de shipping rates nogal hoog, ongeveer 29 of 40 dollar voor een pakje van een pond. Daar kun je toch niet veel voordeel bij behalen, of vergis ik me nu?

Claudia B

Claudia B

03-06-2009 om 10:19

Deze

Wij bestellen homeopatische middelen voor mijn man (restless legs en hier werkt niets) in Amerika en laten dat versturen via deze Nederlandse mensen:
http://www.usa2ned.com/
We zijn er ontzettend tevreden over, snel en betrouwbaar.
Ze kunnen alles voor je versturen wat je wilt.
Je kunt zelf bestellen en op hun adres laten bezorgen, zij sturen het dan weer door naar jou. Eventueel kunnen ze ook voor je bestellen. Mogelijkheden genoeg.

Groetjes,
Claudia

Tinus_p

Tinus_p

03-06-2009 om 10:33

Claudia

Claudia:
"Wij bestellen homeopatische middelen voor mijn man (restless legs en hier werkt niets) in Amerika"
Dat is (waarschijnlijk) illegaal. Als het geneesmiddelen zijn, is import verboden.

Jolijt

Jolijt

03-06-2009 om 12:01

Guinevere

Je kunt het laten verschepen zoals je dat zelf wilt; per DHL (en dan gebruikmaken van hun grootverbruikerskorting) of per post al dan niet expresse.
Soms is het even rekenen of het wel of niet voordeliger is; maar eerlijk gezegd is dat niet waar wij het voor hebben. Soms willen we gewoon die spullen hebben en dan is het fijn dat het op die manier kan. Hun service is geweldig en ze zijn heel bereid om mee te zoeken naar oplossingen. Het enige dat wij nog zoeken is een amerikaanse cerditcard...dan zijn we helemaal tevreden.

Claudia B

Claudia B

03-06-2009 om 15:58

Tinus

Deze homeopatische pilletjes zijn in de USA wel goedgekeurd maar hier in Nederland (nog) niet te krijgen.
We bestellen ze daar gewoon bij een bedrijf, niks illegaals aan is een gewoon betrouwbaar bedrijf http://www.hylands.com/
Zou het om een of andere vage site gaan dan ben ik met je eens dat het niet legaal zou kunnen zijn.
Hier zou mijn man anders aan zware medicijnen moeten (wat gebruikt wordt bij zware epileptie) en daar zitten hele nare bijwerkingen aan dus daar wil hij niet aan beginnen.
Een collega van hem heeft deze homeopatische pilletjes een jaar geleden meegenomen uit de USA toen ze daar was en het werkt prima (staat ook duidelijk op wat er in zit e.d.).
Dus op zoek gegaan naar het bedrijf wat ze daar levert en gevonden en via die andere mensen (van de link) wordt dat weer door gestuurd naar ons. Wij bestellen gewoon met ons eigen adres als factuur adres maar de pilletjes worden naar het adres in USA verstuurd en zij versturen het weer door.
Het komt nu een beetje over alsof die mensen die het doorsturen "illegaal" bezig zijn en dat is absoluut NIET het geval!!!!!!!!!! Ook sturen zij gewoon kleding e.d. door geen enkel probleem.

Wij zijn er in ieder geval erg blij mee want man kan gewoon de nachten doorslapen en ook theater en andere lange "zit" evenementen zijn weer goed te doen

Groetjes,
Claudia

Claudia B

Claudia B

03-06-2009 om 15:59

O ja

dit is het bedrijf wat ze ontwikkelt:
http://www.hylands.com/

Groetjes,
Claudia

Claudia

Het gaat er niet om of ze in de USA goedgekeurd zijn. Er zijn wel (reguliere) geneesmiddelen die daar zijn goedgekeurd en die hier niet zijn toegelaten, met reden. Geneesmiddelen die in Nederland niet zijn toegelaten, zou ik niet zomaar importeren. Zelfs homeopatische middelen niet, omdat veel middelen wel homeopatisch heten, maar het niet zijn (!) en ze niet voor niets in Nederland niet zijn toegelaten. Als er duidelijk op staat wat erin zit, weet *jij* dan echt wat zo'n middel doet?
Neem het risico liever niet, is mijn advies.

Tinus_p

Tinus_p

03-06-2009 om 16:25

Illegaal

Claudia:
"Deze homeopatische pilletjes zijn in de USA wel goedgekeurd maar hier in Nederland (nog) niet te krijgen."
En dus is het illegaal.
Het is extreem simpel: De import van geneesmiddelen is verboden, tenzij je een vergunning hebt. Ook al gaat het om middelen die (zowel in ander land als in NL) verder legaal zijn.

Tirza G.

Tirza G.

03-06-2009 om 18:38

Is het

Restfull legs van Hyland? Of is het Leg Cramps? Leuke ingredientenlijsten.
Dus je legt het advies voor een regulier medicijn van een arts terzijde om dat van een vriend voor onbekende vage pilletjes op te volgen. Grappige gedachtengang.

Tirza

Claudia B

Claudia B

03-06-2009 om 19:10

Uiteraard

leggen we een advies van een huisarts niet zomaar naast ons neer, maar voor een zwaar medicijn wat gebruikt wordt voor zware epilepsie wordt hier gepast, en ja na overleg met de arts.
ook hebben we uiteraard informatie ingewonnen over dit artikel, jammer dat wordt aangenomen dat we dat allemaal maar naast ons neerleggen en niet informeren.

Maar daar gaat dit draadje niet over en zo wordt het dus vervuild, en dat is niet de bedoeling denk ik. Sorry Columbus dat het draadje een andere kant op ging. Dat was niet de bedoeling van mijn berichtje, was puur om aan te geven wat wij daar vandaan laten komen en wie het voor ons hierheen stuurt.
Succes met bestellen, komt vast goed!

Groetjes,
Claudia

mirreke

mirreke

03-06-2009 om 19:13

Claudia

Ik zou het ook doen. Dan maar illegaal bezig.
Het reguliere recept heeft meestal ook nogal wat bijwerkingen met nogal wat leuke ingrediënten. Maar omdat dat regulier is is dat blijkbaar niet zo erg. Nee, foei, die stoute homeopathische middeltjes die trouwens toch niet werken, daar mag je niets van kopen, want illegaal. En trouwens, ze werken toch niet. Dat is hooguit het placebo-effect.

mirreke

mirreke

03-06-2009 om 19:30

Doorstuurbedrijfje

www.usa2ned.com
En ze rekenen maar 15 dollar handling fee.

Tinus_p

Tinus_p

04-06-2009 om 09:59

Draadvervuiling

Claudia:
"Maar daar gaat dit draadje niet over en zo wordt het dus vervuild, en dat is niet de bedoeling denk ik."
Het gaat me niet om de vraag of dit werkt of niet; het ging me even puur om het feit dat import per post van geneesmiddelen illegaal is.

Tinus_p

Tinus_p

04-06-2009 om 10:02

Even voor de goede orde

Als je in de VS een doosje paracetamollen zou kopen en laten opsturen, is dat OOK illegaal.

mirreke

mirreke

04-06-2009 om 11:04

Nog eentje

Ik zag dat de eerste die ik noemde al eerder genoemd was. Met deze dame heb ik wel eens mailcontact gehad: www.fromus2eu.com
Ik heb geen idee van de prijzen.

Jippie

Jippie

04-06-2009 om 15:25

Illegaal

"Nee, foei, die stoute homeopathische middeltjes die trouwens toch niet werken, daar mag je niets van kopen, want illegaal. En trouwens, ze werken toch niet. Dat is hooguit het placebo-effect. "

Nou ja, misschien omzeil je daarmee wel de geneesmiddelenwetgeving. sinds wanneer zijn korreltjes suiker een geneesmiddel?

Bianca

Bianca

04-06-2009 om 15:26

Colombus

hoi Colombus,

mail me anders even prive. Je kan mijn mail adres opvragen.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 10:04

Suikerklontjes

Jippie:
'Nou ja, misschien omzeil je daarmee wel de geneesmiddelenwetgeving. sinds wanneer zijn korreltjes suiker een geneesmiddel? "
Als je er op zet dat het een geneesmiddel is, is het een geneesmiddel.
Hoe dan ook, ik begreep dat de dingen die Claudia bestelde wel wat meer bevatten dan alleen suiker. Als vervolgens de douane vindt dat het een geneesmiddel is, mag je het niet importeren....

Ilona

Ilona

05-06-2009 om 15:14

Blij met deze draad!

Jeetje, wat een timing. Ik zoek al dagen het internet af (voor funkeys, computerspelletje van mijn zoon) naar zo'n verzendconstructie. En nu heb ik al zoveel antwoorden! Super. Het is ook zo zonde als je hier in Nederland zoveel te veel betaald, en bij de Wallmart ligt het in de uitverkoop!
Ik ga shoppen!
Ilona

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.