Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

15-04-2009 om 20:30

Ongevraagde reclame brievenbus

Al heb ik een ja/nee sticker op de brievenbus, toch krijg ik regelmatig reclame van vooral schoorsteenbedrijven die vinden dat die sticker niet voor hen geldt. Mailtjes/persoonlijke klacht aan de bezorger helpen niet.

Is er een manier om er wel iets aan te doen? Infofilter bellen zal niet helpen, omdat er geen adressticker op zit. Deze folders worden huis aan huis bezorgd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En mail/persoonlijke klacht aan de opdrachtgever?

Dat die de bezorgers de mantel eens uitveegt? Want uitvegen, dat zouden schoonmaakbedrijven toch moeten kunnen

Klagen

Je kunt hier een klacht indienen http://www.reclamecode.nl/pagina.asp?paginaID=72
Bezorgen van ongeadresseerde post in een ja/nee brievenbus is in strijd met de Reclame Code, de bijzonder code Code verspreiding ongeadresseerd reclamedrukwerk (CODE VOR).
De RCC zal de afzender op de hoogte brengen van de klacht en om weerwoord vragen. Bij veroordeling zal de afzender het advies ontvangen niet langer de RCC te overtreden.
Dat kan helpen. Is het niet op korte termijn (als de schoorsteenvegers zich er niks van aantrekken) dan is het wel op lange termijn: Hoe meer duidelijk wordt dat de RC geen effect heeft op het gedrag van adverteerders, hoe eerder dat tot dwingende wetgeving zal leiden.
Vaak heeft het wel effect trouwens. Veel adverteerders weten niet dat zo ook aangesproken kunnen worden door de RCC. Dat verandert zodra ze wel aangesproken worden. Dan verandert ook hun gedrag.
Groet,
Miriam Lavell

Mamvantwee

Mamvantwee

16-04-2009 om 10:43

Op heterdaad

Ik lig soms echt als een waakhond half onder de vensterbank op de loer....de wijkkrant wordt bezorgd en ik sprint met een blik van "ik moest toch buiten zijn" naar onze brievenbus (staat buiten aan de oprit) en vis direct alle reclame er tussenuit, duw die stapel met een sadonische grijns terug in de handen van de bezorger....

Daarmee wordt het minder - bij die wijkkrant dan, want de andere bezorgers snappen de ja/nee-sticker ook niet zo goed. Heel vervelend.

Tinus_p

Tinus_p

16-04-2009 om 11:04

Aanvulling miriam

Lynna:
"Is er een manier om er wel iets aan te doen? Infofilter bellen zal niet helpen, omdat er geen adressticker op zit. Deze folders worden huis aan huis bezorgd."
In aanvulling op Miriam; er is dus niets aan te doen. De NeeJa-sticker is niet iets wettelijks; de bezorgers die hem negeren overtreden geen wet. De RCC heeft geen machtsmiddelen om onwillige schoorsteenvegers te dwingen.

Nog een klaagmogelijkheid

Je kunt ook hier klagen http://www.interlanden.nl/consumenten/brievenbusstickers/ontvangt-u-toch-drukwerk/
Interlanden is de werkgever van de meeste folderverspreiders in Nederland. Vraag ze of zij ook de schoorsteenveeger en de wijkkrant doen of anders of zij weten wie dat wel doet.
Tinus kun je verder negeren. Die denkt dat klagen nooit helpt. Dat alleen 'de sterke arm' wat kan betekenen. Gelukkig is dat niet zo.
Groet,
Miriam Lavell

De wijkkrant

Pelle:"Als interlanden ook de schoorsteenvegerpapiertjes zou doen zou Lynna dat schoorsteenvegerpapiertje met een hele stapel krijgen. Onzinnige tip dus."
Welnee. Maar bovendien: mammavantwee heeft het over de wijkkrant. Die wordt ook wel door Interlanden bezorgd.
Pelle:"Is het niet zo als die schoonmakers? Die maken zelf een papiertje (englies spieking ladie wants housekleeningjob en dan een 06 nummer)? Zo\'n soort verspreiding dus? Je huurt een pubertje in en die bezorgt overal een papiertje?"
Dat kan. De vraag is waar die Puber gehuurd wordt. Dat kan bij de snackbar, maar dat kan ook bij Interlanden of een ander puberverhuurbedrijf.
Groet,
Miriam Lavell

Rustig aan hoor

Pelle:"Je gaf Lynna een onzinnige tip, nu moet je niet Mamvantwee erbij halen!"
Die hoort er ook bij hoor. Ze staat in het draadje. Naar aanleiding van haar opmerking gaf ik die Interlandenlink die misschien zelfs voor Lyn wat kan betekenen.
Groet,
Miriam Lavell

Schoorsteenvegers

en glazenwassers en scharensliepen en tovenaars zoals madame Moussa en monsieur Mbolotokometama laten hun foldertjes meestal niet door Interlanden verspreiden, maar doen het gewoon zelf of laten het door een zusje of neefje doen.

En die trekken zich echt niets aan van een sticker: elke potentiele klant is er eentje!

Nu doe je ze te kort

Vergeet de pizzabezorgers niet. Maar New York pizza laat de folders wel weer door een grote firma bezorgen. Zo zijn er ook schoorsteenvergers van formaat.
Hoe dan ook: klagen kan bij de firma, als dat niet helpt bij de verspreidingsorganisatie en als dat niet helpt of er is geen verspreidingsorganisatie, dan kun je bij de RCC terecht.
Groet,
Miriam Lavell

Komen hier zelf aan de deur

De schoorsteenvegers/glazenwasser ed komen hier zelf aan de deur en bellen aan. Bij geen gehoor krijg je een briefje door de deur en bij geen interesse proberen ze je alsnog een foldertje in je handen te duwen. Ik kan me er niet zo heel druk om maken eigenlijk. Briefje wat op de mat ligt en ik niet nodig hebt gaat in de oudpapierdoos en de voetbalvereniging is weer blij met een grammetje meer papier.

Mamvantwee

Mamvantwee

17-04-2009 om 15:32

Schoorsteenvegers...

komen door de...? juist.
(moest even hoor, inkoppertje!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.