Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Onderhandelen over inruil auto, tips?

Ik wil graag mijn auto inruilen en heb inmiddels één op het oog. De dealer heeft een offerte opgesteld, waarbij ik mijn eigen auto inruil en ik €19.000 moet toeleggen. Dat vind ik eigenlijk teveel, heb zo'n beetje €16.000-17.000 begroot. Het gaat om een Opel (Zafira), nieuwste model,van februari '09. Kan ik nog iets met het feit dat Opel er niet zo goed voor staat? Is dat sowieso een risico voor mij?

Wat denken jullie, zou een verkoper anders onderhandelen met een vrouw dan met een man?

Wie heeft ervaring met onderhandelen? Wie heeft er tips?

Met dank!
Mobylette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onderhandelen

vind ik ontzettend leuk, je zal zien dat als je inzet op 15.000 en vol houdt (meer heb ik gewoon niet, nee ik heb gewoon niet meer dan ga ik naar een ander) je vanzelf die 16 bereikt.

Laatste keer hadden we een bak die niets meer waard was en hebben we toch nog zo'n 4.000 eraf gepinkeld, puur omdat ze die week volgens mij een slechte omzet hadden gehaald, er nog 3 vergelijkende auto's in de occasion showroom stonden en wij anders echt ergens anders waren gaan kopen.

Oh onduidelijk

we hadden een inruilauto die niets meer waard was en toch hebben we nog 4000 van de VRAAGprijs=showroomprijs afgepinkeld van de nieuwe auto.

mobylette

mobylette

09-06-2009 om 18:39 Topicstarter

Gelukt!

Hoi Manda,

Het is me gelukt! Ik heb er een uur gezeten, ben vrij standvastig gebleven, met hier en daar een geintje tussendoor. Uiteindelijk belden ze me vanmiddag op met de boodschap dat we een deal hebben voor €17.000 euro. Bedankt voor je reactie.

Met groet,
Mobylette

Nou super

gefeli met je nieuwe auto, stoer man !

Jaymza

Jaymza

09-06-2009 om 23:46

Mooi

Goed zeg. Ik wilde ca 4 jaar geleden een nieuwe auto kopen zonder inruil, maar ze deden er niets af en lieten me gewoon gaan. Maar misschien zaten ze er toen beter voor als nu.

Jaymza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.