Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

18-07-2009 om 11:41

Onderhandelen bij tegelleverancier?

Wij zijn op zoek naar tegels voor in de hal en hebben een offerte traject lopen.
Ik vroeg me ineens af of het in deze wereld 'gebruikelijk' is om te onderhandelen. Bij keukens en auto's weet ik dat het bij wijze van spreken dom is om het niet te doen. Hoe zit dat bij tegel leveranciers? (leveren tegels en zetten ervan) Het gaat in totaal toch om een bedrag van 2500 euro...

groet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoi angel3

aan mij heb je niet zoveel (meer) denk ik, wij hebben de meeste tips al uitgewisseld denk ik.

Gaat het over je portugese tegels? Mijn ervaring is dus (wellicht hebben anderen er nog iets aan) dat de 'echte' leveranciers als Portazul en Portupalace niet aan kortingen doen. Wel tippen zij een tegelzetter, die veelal aan hen verbonden is en dus niet wil komen als je de tegels daar niet gekocht hebt.

Prijzen veelal 89,- euro de m2. Gelukkig zagen we 'onze' tegels bij Loods5, en daar waren ze 49,-/m2. Dat scheelt enorm! Echter; we hadden ons niet gerealiseerd dat we er ook nog plintjes bij moesten hebben. En onderhoudsproducten. En ook die worden eigenlijk weer alleen verkocht door de zaken waar je ook de tegels koopt. Uiteindelijk heb ik met een hele hoop moeite het via Monique in Utrecht (was tip van dit forum!) alsnog de plinten en onderhoudsproducten kunnen bestellen. En, alweer via dit forum, een tegelzetter gevonden.
Die deed het zwart, en kwam dus op zaterdagochtend en was eind vd middag klaar.

Achteraf gezien... wellicht had ik gekozen voor toch alles in 1 hand houden want dit was enorm veel 'gedoe'. Omdat wij ook bij ons nieuwbouwhuis met steeds maar extra en stijgende uitgaven zaten zat ik enorm in de 'onderhandelmodus' - maar kreeg bij de tegelhandelaren (ook nog bij Kol's in Haarlem geweest) geen poot aan de grond. Wel verschilden de offertes onderling enorm, vaak wel honderden euro's. Even rondshoppen loont dus wel!

Succes!
Mare

angel3

angel3

18-07-2009 om 18:46

He mare

leuk dat je weer reageert.
Ben je al een beetje gesetteld?
Je had me via de mail natuurlijk al veel tips aan de hand gedaan. Ik ben een muts want ik moet en zal een bepaald type tegel qua kleur en die is vrij nieuw van castelo en dus is ie niet in de aanbieding.
Via Kol (alles in 1 hand incl anti vlek middel en impregneren) kom ik op 100 euro minder uit dan bestellen via Castelo, hun aangeraden tegelzetter Zeeman en dan zelf impregneren.
Ik durf het toch niet aan met een 'beun'... al wachten we nog op 1 offerte....
Bij ons loopt het ook aardig de spuigaten uit en is ook gister de tv kapot gegaan en had ik een mega rekening voor de auto, zucht. Zal je altijd zien....
we mailen!

angel3

angel3

18-07-2009 om 18:52

Mare ot

mare iemand vraagt naar je bij off topic

Kol...

komt er volgens mij wel goed uit. Ik had toen gegoogled.

Ook komt de tegelzetter van Portupalace, ik meen Koziol?, wel goed naar voren. Wat gegoogle levert op dat die oa ook vloer deed van VT-wonen huis en zo. Dat voelt toch wel als een goede, dan.

Oh hou op, schei uit! Je kunt budgetteren wat je wilt - en voor de grote dingen hadden we dat ook gedaan. VLoeren, stucwerk, keuken etc. Maar al die 'kleine' extra's, ieder bezoekje aan Gamma of Praxis, dat nekt je.
En ja, ook bij ons bleek bij de zomerbeurt dat de auto nieuwe banden moest. En veroorzaakte man een deuk met de huurverhuisauto, waardoor zijn eigen risico van 500 euro opgehoest moest worden.

Gelukkig zijn er ook wel 'mazzeltjes'. Doordat we ons huis zo snel verkochten hebben we het begrote jaar van overbruggingskrediet niet nodig, en houden we dus geld 'over' in de hypotheeksom.

Maar angel3; het is de moeite waard als je eenmaal woont hoor!! Wij zijn nu op vakantie, en geloof me dat is heerlijk na alle stress, maar tegelijkertijd kan ik niet wachten tot we weer thuis zijn. Het voelt als een kadootje om er rond te lopen, en ik wil eigenlijk alleen maar verder met kasten inruimen, en dozen uitpakken, en de details af gaan maken.
De periode waar jij nu in zit is de heftigste; zoveel te regelen en te beslissen! Vraag gerust hoor, ook per mail, als je nog ergens mee zit!
Iig succes, en houd je me op de hoogte??

groet
Mare

Angel3 ook ot

Wat goed van je!
Daar kijk ik eigenlijk nooit, dus zou ik zeker niet gezien hebben. Heb inmiddels uitgebreid gereageerd op Maarlen's oproep.
We kunnen wel een clubje vormen van 'huisverkocht - tijdelijk huren - naar nieuwbouw'

groet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.