Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Olievlekken op oprit

De titel zegt het al, mijn auto heeft "gelekt". Op advies van de garage heb ik al afwasmiddel geprobeerd, maar dat heeft niet echt veel geholpen. "Oma weet raad" weet hierop geen raad, heeft iemand hier misschien nog een huis, tuin en keukenmiddel voordat ik naar Halfords ga. Dasty misschien, maar het duurt nog 8 weken voordat ik deze fles in huis heb. Google geeft zulke tegenstrijdige "raad", dat ik nu helemaal niet meer weet :o)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

05-08-2011 om 15:00

Hier

Kun je de stenen van de oprit, als je stenen hebt liggen dan, omdraaien? hebben wij dus gedaan toen de auto had gelekt.

angel3

angel3

05-08-2011 om 16:55

Shit

je kan zand proberen....kilos erop en schuren en bezemen. Maar ja dat helpt alleen als het net is gebeurd. Bij ons hielp niks. Uit pure ellende de tegels omgedraaid inderdaad.....

marie

marie

05-08-2011 om 18:08

Kattegrit

hallo
Je had er gelijk kattegrit op moeten doen!!! Dat zuigt de olie op. Eerlijk gezegd dacht ik dat iedereen dat wel wist.... Maar ja ik ben opgegroeid met mensen die aan auto's klussen.
Succes

Rosase

Rosase

05-08-2011 om 18:16

Of eierdozen!

Zuigt ook goed op. Ik zou het alsnog proberen. Kwaad kan het niet. En anders toch maar wachten op de Dasty....

Shonagh

Shonagh

05-08-2011 om 20:50 Topicstarter

Reactie

Bedankt voor jullie reactie. Het gelek is dus begonnen toen wij met vakantie waren en de kinderen de auto gebruikten. Zo gauw we thuis waren heb ik hem maar op de geasfalteerde (gemeente) stoep gezet :o), die is toch al zwart. De oprit is groot, anders staan er 2 auto's en een caravan, dus de lekkende auto heeft "overal" gestaan. Ik denk dat het inderdaad te laat is, de olie is echt in de wat poreuze stenen getrokken. Ik zal nog eens wat zwaarder geschut proberen, anders Dasty en in het uiterste geval dus de stenen maar omdraaien, bah !

Garagespul

Een kennis van me is monteur en die bracht in het geval van onze oude lekkende Landrover wel eens een zakje korrels mee die in het garagebedrijf werden gebruikt om olievlekken weg te halen. Ik het dus bij een garagebedrijf, of autowerkplaats vragen om een handje. Of meer, en dan even met een briefje wapperen

Dorry

Shonagh

Shonagh

06-08-2011 om 16:27 Topicstarter

Update

Ik heb bij Halfords "olie-op-oprit-reiniger" gekocht en na de eerste keer zijn de vlekken bijna weg ! Dus straks nog even een tweede keer en hopelijk is dan alles weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.