Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Faith

Faith

02-07-2009 om 15:37

Olievlek op nieuwe schoen!

Shit, heeft zoon net nieuwe nikes en nu is er hete motorolie uit zijn brommer op gespoten. Echt, 's middags gekocht en 's avonds is het gebeurd!! Wie heeft een tip? Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2009 om 16:53

Trauma

Kleintje maar hoor Ik kreeg toen ik een jaar of 7 of zoiets was suède schoenen met gele en blauwe vlakken. Ik had ze echt nog maar net aan toen er een fles olie uit de kast viel, pardoes over mijn nieuwe schoen. Eén schoen dus. Ik moest daarna door het leven met een heldergele schoen en een bruingele schoen. Niet meer te redden...
Jij hebt het over een sportschoen. Kun je die niet in de wasmachine gooien? Of zeg ik nu iets heel erg doms en is Nike altijd van echt leer?

MaximeM

MaximeM

03-07-2009 om 09:13

Volgens oma weet raad site:

Hoi,

Ik kijk zelf bij vlekken vaak op de oma weet raad website, dit is haar advies:
Meng afwasmiddel met wat suiker. Dit middel met een afwasborstel of oude tandenborstel op de vlek wrijven. Bij hardnekkige vlekken wat ammoniak toevoegen en de behandeling herhalen.

Verder heb ik de nikes van mijn zoon inmiddels al een keer in de wasmachine gewassen (had geen olievlekken, maar ze waren erg vies) ging prima hoor.

Maxime

Faith

Faith

03-07-2009 om 20:51

Yes

Ik had vanmiddag een ingeving (niet helemaal zelf bedacht hoor, maar zat bij een gebruiksaanwijzing als schoonmaaktip) : (was)benzine! En de vlekken zijn een stuk lichter geworden. Niet helemaal weg, maar van hoogte zie je het niet meer. Joepie! faith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.