Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oleander snoeien?

Mijn oleanders hebben binnen overwinterd en staan inmiddels weer buiten in de zon. Ze zijn terwijl ze binnen stonden een beetje slap en slierterig uitgelopen. Had ik eerder moeten ingrijpen? Weet iemand of ze nog gaan bloeien als ik ze nu snoei?

Groet, Molly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-04-2009 om 10:08

Kan, maar

Je kunt ze beslist behoorlijk kort terugsnoeien als ze erg slierterig zijn. Maar ja, het duurt wel meer dan een jaar voordat het weer ergens op lijkt en de bloei kun je dan wel vergeten. Je kunt 'm natuurlijk ook deels terugsnoeien. Ik ga mijn oleanders zelf stekken, dan heb ik binnenkort gewoon weer fraaie "nieuwe". Andere kopen is geen optie, die van mij zijn nogal apart van kleur.

Molly W

Molly W

21-04-2009 om 10:54 Topicstarter

Stekken, hoe?

Guinevere, dank je. Dan wordt het dus deels terugsnoeien. Dat zelf stekken, hoe doe je dat? En kan ik daar die gesnoeide slappe slierten voor gebruiken of blijft het dan op asparagus lijken? Binnenkort fraaie nieuwe klinkt beter dan een paar jaar voor het ergens op lijkt.

Groet, Molly

Guinevere

Guinevere

21-04-2009 om 13:19

Uitlopertje

Ik ga het zelf proberen met een nieuw zijtakje. Gewoon in een flesje water zetten totdat het gaat wortelen, tenminste, zo deed mijn schoonmoeder het altijd. Zij plunderde elke afwijkende oleander waar ze in het zonnige zuiden voorbij kwam, nu hebben wij dus allerlei mafbloeiende oleanders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.