Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

01-02-2011 om 20:25

Ogen laten testen tijdens zwangerschap, maakt dat nog uit?

Ik zie al een tijdje minder goed dan voorheen, vooral dingen die wat verder weg zijn (leerlingen achterin de klas, haha). Ik draag geen bril en kijk maar met 1 oog tegelijk, ik heb een leesoog en een kijkoog, zeg maar. Nu bedacht ik dat ik best tijdens het zwangerschapsverlof eens naar de opticien kan om de boel te laten opmeten. Volgens een collega is dat niet verstandig omdat 'alles' anders is als je zwanger bent en 'dus' ook je gezichtsvermogen. Zou dat werkelijk zoveel uitmaken? Heeft iemand een idee?
Groetjes
Massi (wil nieuwe kind graag goed zien)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

01-02-2011 om 20:30

Mijn opticien

zou je collega gelijk geven. Toen ik zwanger was en voor lenzencontrole ging, zei ze dat ze de sterkte wel weer eens zou opmeten als ik ontzwangerd was. Dat is kennelijk ook beïnvloedbaar door hormonen. Maar loop gewoon eens bij een opticien binnen, misschien had de mijne wel ongelijk. Meten is altijd gratis, met advies bijgeleverd.
En dat nieuwe kind, dat zie je wel. Met je leesoog, van héééél dichtbij.

heintje

heintje

01-02-2011 om 20:33

Problemen met lenzen

Ik verdroeg mijn lenzen niet meer tijdens de zwangerschap volgens de brillenmeneer door een andere eiwitsamenstelling van het traanvocht. Er is dus wel van alles aan de hand dan. Ik weet niet of dat invloed had op sterkte, heb toen een poos een oude bril gedragen, ook nog na de bevalling voordat ik weer aan de lenzen ging.

Kiki

Kiki

01-02-2011 om 20:44

Massi

Hier ook hoor, allebei de keren achteruit gegaan tijdens de zwangerschap, daarna langzaam weer beter en ik zit nu bijna weer op mijn oude sterkte (jongste is 16 maanden)

Schijnt heel normaal te zijn, mijn oogarts keek er niet van op in ieder geval

Massi Nissa

Massi Nissa

01-02-2011 om 21:17

Aha

Jammer hoor, ik dacht: eindelijk heb ik eens zeeen van tijd straks. Blijkt het dus toch niet zo'n lumineus idee. Gos, en dat ontzwangeren er dan ook nog achteraan moet voor je je ogen weer kunt vertrouwen.
Krin, ik denk dat ik er sowieso ontzettend veel moois aan zal zien, ook met slechte ogen .
Groetjes
Massi

Massi.

Ik heb ook een lees en een kijkoog net als jij. Maar ik ben niet zwanger. desalniettemin is mijn 'kijkoog' door de jaren heen toch langzamerhand wat slechter gaan kijken. Kun je deels wel compenseren door te accomoderen met je oogspieren, maar da's vermoeiend. Bovendien raakten mijn hersens van slag toen veraf kijken met beide ogen niet meer helemaal jofel ging. Ze wisten ahw niet meer automatisch tijdens het scherpstellen welk oog zeg maar dominant moest worden.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken, ik heb sinds een jaar of 2 1 lens. Voor het kijkoog. Dat ziet nu weer mooi scherp veraf, en het leesoog zorgt voor de dichtbij-afstanden. Werkt als een tierelier. En zoals mijn hersens het gewend zijn.

Dusse..onthoud maar. Voor het geval het na de zwangerschap toch niet helemaal bijtrekt, of voorals je over een paar jaar toch weer wazig gaat zien ('t is de leeftijd zei de oogarts, maar ik hoef nooit een leesbril..nanananana) Ken niet zoveel mensen trouwens met net zulke rare ogen als ik...grappig!

Ingrid

Tijgeroog

Tijgeroog

01-02-2011 om 23:47

Ik kon na m'n zwangerschap al heel snel alles weer veel beter lezen.
Vooral het feit dat m'n laptop op schoot weer veel dichter bij stond hielp een hoop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.