Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

peetj

peetj

07-12-2009 om 20:22

Oewaaahhh hoe héét die serie....

Hallo,

Hoewel zeer in de categorie "eigenlijk niet belangrijk", wel even tenenkrommend voor mij: vorige week maandag kwam Peetjezoon onverwachts naar beneden en hebben we samen een poosje op de bank gezeten. Nu kijk ik dan altijd graag CSI (en erna Bones... heerlijk), maar dat vond ik niet geschikt voor zijn oogjes .
Dus: zapperdezap, tot ik bij een zeer gezapige real-life serie terechtkwam. Het leven van een aantal mensen in noord-Engeland (Shetlands?). Hij vond het gewéldig... niet men with axes ofzo. Nee een dame die een meneer daar een eerste rijles gaf in het smalste straatje van het eiland, een restaurantje waar de electriciteit was uitgevallen en een dominee die wegging, maar eerst kwamen er nog 150 mensen uit een parochie, met een boot die kant op.
Afijn... zoon heeft genoten.... En nu wil ik graag het deel van vanavond opnemen (tis echt slaaptijd nu), maar ik kan het nergens vinden. Is er iemand die iets herkent? Of ook heeft gekeken *grijns*.

Ik hoor het heel heel graag, dan kunnen zoon en ik een volgende keer weer samen kijken (eeh, opnemen en dan eerder kijken).

groetjes,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

07-12-2009 om 21:49

Bbc

Als het op de BBC was, dan denk ik meteen aan An Island Parish. Kijk hier maar eens http://www.bbc.co.uk/programmes/b006t6m6

Uhhhhh peetje

Mag ik je als inwoonster van Schotland even bijscholen ;o)?
De Shetland eilanden behoren tot Schotland en liggen ten noorden van Schotland. Ik hoop niet dat je denkt dat Schotland eigenlijk Noord Engeland is. Laat geen Schot het horen, want dan krijg je oorlog.
Als de serie inderdaad An Island Parish is, speelt dit zich of op de Isles of Scilly, dat is een eilandengroep ten zuid westen van Engeland, bij Cornwall, dus helemaal aan de andere kant.

Hartelijke groeten uit Schotland !

Peetje

Peetje

08-12-2009 om 09:34

Ayanna...

Hoi Ayanna,

Wat súper, dit is inderdaad wat ik zoek! Nou, echt helemaal geweldig. Ik heb gisteren heel wat tv-gidsen online doorgewerkt, en jij weet het gewoon...
Vanmiddag ga ik kijken wanneer het weer te zien is (bij gebrek aan een I-player buiten Engeland, zie ik op de site).

Nogmaals heel erg bedankt enneh... ken jij deze serie?

groetjes,
Peetje

Peetje

Peetje

08-12-2009 om 09:39

Shonagh....

Hoi Shonagh,

Ooooooooooh, sorry! Bednakt voor je bijscholing, maar ik had geen idee waar de eilanden waar het over gaat liggen. Luisteren naar de serie, simultaan vertalen voor Peetjezoon en het verhaal blijven vond ik al een flinke opgave .
De serie is inderdaad An Island Parish (hoewel de aflevering die wij zagen m.i. dat maar weinig naar voren bracht). En ik begreep al niet hoe het kon dat mensen uit een andere parochie "even" een paar dagen langskwamen en met een bootje erheen voeren terwijl die parochie op t vasteland lag (en ik dus dacht dat het over de Shetland-eilanden gaat).
Maar nu ben ik gelukkig weer helemaal bij, dank je wel!
Enneh, zijn de Shetland-eilanden de moeite waar voor een 2-weekse vakantie met kinderen? Wij willen al jaren naar Schotland... En insidersinformatie is dan van harte welkom!

groeten,
Peetje

Ayanna

Ayanna

08-12-2009 om 14:13

Peetje

Voor zover ik heb kunnen terug vinden komt het op maandagavond op BBC2, ergens tussen 19.30 en 20.30 uur. Eerstvolgende aflevering iig op 14 december.
Ik ken het van een jaar of twee geleden, heb het recent niet meer gevolgd. Toen was er een vrouwelijke priester en met zappen zijn we een keer blijven hangen. Vond het een heerlijke serie om te zien. Sinds we echter vorig jaar een digitaal pakket hebben, kijken we meer naar Geschiedenis en Docu-tv en History Channel. Weinig BBC meer dus. Ergens wel jammer want ze hebben vaak prachtige (real life) series en documentaires. Toen ik jouw beschrijving las, herkende ik het meteen! Veel kijkplezier!
Enne...tis idd NIET Schotland...

bertje1

bertje1

08-12-2009 om 20:48

Jaa schotland

wij willen ook naar schotland.. vertel~!

Schotland

Ik denk dat jullie beter op het Schotland forum kunnen kijken, allemaal Schotland fans met veel meer kennis dan ik heb.
We genieten erg van dit mooie land, vooral weekenden en korte vakanties, het land is 5 x zo groot dan Nederland en de Shetland eilanden zijn wel heel ver weg. ( Langere vakanties gaan we graag naar een wat warmer land)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.