Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kopzorgje

kopzorgje

13-02-2009 om 22:10

O waar vind ik een fijne kapper?

Ik probeer al jaren een goede kapper te vinden in Amsterdam. Toen mijn kind nog niet was geboren, ging ik doorgaans naar de kapper in het dorp ver weg waar mijn vader woont, maar dat is nu heel erg lastig. Fijne, aardige en deskundige kapsters, voor weinig geld. Ik was altijd tevreden. In Amsterdam doe ik misknip na misknip. Ze proberen me iets hips aan te smeren waar ik helemaal niet gelukkig van word (ik houd van vrouwelijk) of weten niet wat met mijn dunne haar wel of geen goed idee is. Of ze kunnen gewoon niet knippen - voor veel geld meestal.
Wie o wie heeft een tip??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

2 goeie

Toen ik nog in de van Woustraat woonde ging ik naar Ido's cutting crew. Dat van die cutting crew is zwaar overdreven want hij knipt in zijn eentje. En hij is niet snel dus je moet wel de tijd hebben. Maar echt geweldig. Daarvoor moest ik altijd huilen als ik bij de kapper vandaan kwam. Ik weet niet precies hoe de straat heet maar hij zit in het straatje van de van Woustraat waar de FEBO op de hoek zit.

Nu laat ik me knippen bij Jitty in de Bilderdijkstraat. Er zijn meerdere kappers dus je hebt keus. Niet heel duur en ook okay, al moet je wel resoluut nee zeggen als ze je een shampoo van 20 euro proberen te verkopen.

Succes!

brunette

brunette

14-02-2009 om 14:19

De cirkel

Ik kom al tien jaar zeer tevreden bij De Cirkel.
Tweede Egelantiersdwstr 20/HS, 020-6268488.

Het is niet goedkoop 37,50. Maar vooral Pieter knipt zo goed dat het echt zeker twee maanden goed zit.
(Het zijn twee broers Kees en Pieter).

Geen nonsens, niks aansmeren. Als je belt kun je meestal de volgende dag nog terecht, etc.

Staalstraat

Als je er wat geld voor over hebt (45,- wassen knippen drogen), ga dan naar Gabriel Kappers in de Staalstraat (bij Stadsschouwburg). Knipt en kleurt super!

Devils and angels

devils and angels aan de vijzelstraat ( weteringschans) ,is ook een hele goede kapper,kijk even op hun website voor het juiste adres.niet goedkoop,wel heel erg goed.

www.devilsandangels.nl

Tja

Belangrijke criteria voor mij zijn - naast een goed model knippen - dat ze goedkoop zijn en dat je zelf je haar van tevoren mag wassen. Mijn huidige kapster is een aardige Turkse in de Dapperstraat, die mijn dunne haar altijd goed in (kort) model weet te knippen (gebeurt dat niet goed, dan gaat het pieken).

Vroeger ging ik naar een Chinese kapper op de Zeedijk (in de buurt van mijn werk). Die knipten ook prima, maar de communicatie verliep wat stroef ('beetje kort' is een rekbaar begrip), en ze smeerden nog wel eens spul in mijn haar dat voor dik Aziatisch haar geschikt was, maar niet voor dat dunne bosje van mij (dat kostte trouwens niks, dat was wel weer schappelijk)

Voor een dure kapper ben ik te gierig (en moet ik te vaak) en bovendien ben ik altijd bang dat ze artistieke aspiraties hebben die ze dan op mijn hoofd uitleven. Daar hebben goedkopere kappers naar mijn idee minder last van.

Groeten,

Temet

kopzorgje

kopzorgje

16-02-2009 om 11:04

Temet en de rest

Hi Temet,
Ja dat overkomt mij ook steeds, dat ze artistieke aspiraties op mijn hoofd botvieren.. Als een kapper 'Devils and Angels' heet, ofzo, dan word ik heel bang. Kan me idd voorstellen dat low profile kappers daar minder last van hebben. Omdat ik ook dun haar heb, is die Turk misschien wel een goeie.
Ik ben trouwens inmiddels wel zover (na de laatste mislukte knipbeurt) dat prijs me niet meer zoveel interesseert. Dus bedankt iedereen, ik ga met de tips aan de slag!

Theodora

Theodora

16-02-2009 om 21:12

Ik was heel benieuwd

..of mijn favoriete kapper erbij staat. En ja hoor! Hij is al genoemd. Gabriel, aan de Staalstraat. Ik kom daar al 10 jaar bij Jason.

Twee keer heb ik geprobeerd om een goede kapper in Utrecht te vinden, want daar wonen we nu al 7 jaar, en het is me niet gelukt. De eerste keer heb ik me een jaar lang laten verknippen (wilde niet lang uit de stad weg ivm borstvoeding na geboorte oudste). Na de geboorte van de tweede heb ik me zelfs ruim drie jaar lang in Utrecht laten knippen. Maar het beviel steeds niet. Sinds een paar maanden ga ik alleen nog maar naar Jason. Superkapper!

jutter

jutter

17-02-2009 om 14:58

Op de valreep

Ik reageer toch ook nog even snel. Mijn kapper is niet goedkoop (45 eurowassen, knippen, drogen), maar knipt echt fantastisch. Voordeel is ik ga ongeveeer 1 keer in de 3 maanden. Hij heet Oleg en had vorige maand nog een eigen zaak in de weteringstraat (studio hoofdzaak) maar zit daar niet meer vanwege huurperikelen. Hij zit huurt nu een stoel in Partners in hair, nieuwe doelenstraat 1, tel.0206251765.

Ook dun haar!

Kopzorgje, ik ken je probleem. Geen enkele kapper wist iets van mijn hoofd te maken. Heel erg ongelukkig voelde ik me na een knipbeurt. Ik heb het zelfs een jaar of 10 zelf geknipt. Totdat ik een goeie tip kreeg, namelijk de Hair Company in de Jodenbreestraat. Daar vraag je naar Monique en die is geweldig. Ze begint niet lukraak een Kapsel te knippen, maar bouwt het langzaam op (of af, zou je eigenlijk zeggen!), zodat ze controle heeft over wat er ontstaat. Ze is dol op dun haar knippen, ook heel belangrijk!

Karin

Karin

19-02-2009 om 19:34

Zelfde probleem

Weet iemand misschien ook een goede kapper in Haarlem.
Ik heb ook dun haar en kan maar geen goede kapper vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.