Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

07-04-2010 om 21:48

Nu ga ik zeker geen plastic afval meer scheiden

Wat me vandaag nou weer overkomt:
Bij het nabijgelegen winkelcentrum, voor de ingang waar glas, papier en dus ook de plasticcontainer staan, was vandaag een feestje aan de gang van diverse bobo's van de gemeente ten ere van het gescheiden inzamelen van plastic. Beetje laat, want die plastic container staat er al weken. Maar bovendien erg onhandig: ik kon mijn auto niet eens parkeren om glas weg te gooien en moest tussen de mensenmassa door om de glasbak te bereiken. Dit motiveert dus helemaaaaal niet om plastic te scheiden. Ik ergerde me alleen maar. Wat een onzin en tijdsverspilling en vooral negatieve reclame.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat snap ik

Ik kan me zeker voorstellen dat je je ergert aan zoiets!
Ik blijf eht wel scheiden. Vrij veel containers dicht in de buurt, veeeeel meer plaats in mijn grijze container, meer bewustzijn bij onszelf hoeveel plastic we wel niet gebruiken, en wel een tasje extra in de keuken, maar het glastasje is daarvoor in de plaats naar de schuur gegaan. Kan prima allemaal.
Ik begreep wel dat er sommigen zijn die containers in de buurt hebben waar alleen een gleuf in zit, dat gaat natuurlijk niet werken. Wij hebben een groot vak met klep, waardoor ik in 1 keer die hele zak erin mik.

reina

reina

08-04-2010 om 07:02

Tango

Begrijp ik nou goed dat je stopt met plastic scheiden omdat je je ergerde aan het feestje van de bobo's en omdat je daardoor slecht bij de bakken kon komen? Dat dat storend is snap ik, maar het gaat volgens mij om het milieu .....

Ikdoe het wel

Wij hebben van die zakken en die kan je een keer in de maand aan de weg zetten het scheelt bij ons zoveel dat we de grijze bak 1 keer in de maand aan de weg zettenipv 2 keer scheelt toch 9 euro in de maand.(We betalen hier 9 euro perleging)

Puck

Puck

08-04-2010 om 11:16

Tja tango

Ik denk dat ik ook maar stop met het scheiden van plastic omdat JIJ niet goed bij de glasbak kon.
Sorry hoor, ik vind het een NON-reden.

Nadeeltje van de zakken:

Ik ben net een scheidingsstation in mijn eigen keuken; papier, plastic, groen enz. Ach, even wennen maar het is zo gedaan.

Nadeel van die plastic zakken is het weer. Vorige week stond er een flinke wind en toen was juist het ophaalmoment van die zakken. Die zakken met plastic wegen natuurlijk niets en waren overal in de wijk alle kanten op gewaaid. Waardeloos, want dat kan ook weer niet de bedoeling zijn.

Problemen, problemen

Smoes

Het klinkt mij meer als een smoes om geen afval te hoeven scheiden. Je klinkt niet erg gemotiveerd, Tango. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan tenminste voor de toekomst van je kinderen.Of koop geen plastic verpakkingen, dan hoef je ook niets te scheiden, nog beter..

Damajo

Plien

Plien

08-04-2010 om 22:04

Moppeke

1 lege fles erbij doen gevuld met water, dan waait de boel niet meer weg.

Ga op de fiets

Heb je geen parkeerprobleem en vervuil je een beetje minder.

Nog een reden

Als de inzameling niet goed loopt komt er gewoon overal statiegeld op. Prima zakgeldbron voor de kinderen!

Tango

Tango

09-04-2010 om 21:53

Ach natuurlijk

Is het ook gewoon een smoes. Ik vind het gewoon ook veel te omslachtig om plastic te scheiden. Ik heb ook geen ruimte voor een afvalstation en ben vaak al te vergeetachtig om de flessen en het papier mee te nemen. Plastic zal ik dan nog veel vaker mee moeten gaan nemen als ik boodschappen ga halen, want dat is veel meer.
Als ze nou een container bij ons op de hoek zouden zetten of het op zouden halen aan huis, dan zou ik het best doen. Maar nu dus niet.
En dat bobo-feestje was een beetje de laatste druppel. Ik vond het zo'n onzin. Voor het geld dat het feestje kostte konden ze ook wel een paar extra containers neerzetten. Daar heb je meer aan denk ik.

goudlokje

goudlokje

11-04-2010 om 11:58

Glas of plastic

++Maar bovendien erg onhandig: ik kon mijn auto niet eens parkeren om glas weg te gooien en moest tussen de mensenmassa door om de glasbak te bereiken. Dit motiveert dus helemaaaaal niet om plastic te scheiden++

Je kunt niet bij de GLASbak en gaat daarom geen PLASTIC meer scheiden.
Ik snap het niet.

Ik doe niet mee met het plastic...

Ik doe al sinds ik mijn 1e huishoudentje heb alles netjes gescheiden. Batterijen, papier, groen, glas. Ook nog eens plastic gaan scheiden is me een brug te ver. Mijn open keuken verdraagt niet nog een bak, zowel qua zicht als qua ruimte. En ik ga ook echt niet met elk stukje plastic naar de berging toelopen. Het gaat me gewoon te ver. Ik heb een druk leven en zie het gewoon echt niet zitten om van afval scheiden een alsmaar groter wordende dagtaak te maken. Ik betaal een vermogen aan afvalstoffenheffing en gemeentebelastingen, ze zoeken het maar uit. Uit onderzoeken is al gebleken dat speciale afvalscheidingscentrales dit veel efficiënter kunnen dan een particulier huishouden. Laten ze dat dan maar gaan doen. Mijn burgerplicht is niet eindeloos uit te rekken, laten ze maar eens meer naar vervuilende industrieën gaan kijken.

Kiki

Kiki

17-04-2010 om 12:01

Dit las ik vandaag

http://www.nu.nl/binnenland/2228098/lespakket-plastic-scheiden.html

Jullie worden dus dalijk achtervolgd door jullie kinderen.
'aaah mamma, dat mag niet. Plastic afval moet je scheiden'

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.