Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Notaris in utrecht - tip gevraagd

...iemand een tip voor een ok notaris in Utrecht - of is dat achterhaald en kan je beter gewoon goedkoopstenotaris.nl doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen hermans & schuttevaer

Ik heb een jaar of 7 geleden met ze te maken gehad ivm het kopen van een huis. Ze belden een paar dagen voor de overdracht op om te vragen of het een paar dagen kon opschuiven - 'het was zo druk' (eerste van de maand). Nou nee, want wij hadden een vrij strak schema tussen aankoop en daadwerkelijke verhuizing, dus nee. Kon het dus wel op die eerste van de maand, weliswaar aan het eind van de dag, maar toch. Toen we daar waren ook het idee gehad dat we weer snel op moesten rotten.
En als ik google op 'notaris utrecht' zie ik H&S bovenaan staan, met 1 'review' - die is ook niet positief. Verder geen ervaringen; hopelijk heeft iemand anders een positief advies (om wat voor soort transactie gaat het trouwens? dat kan namelijk ook schelen welke de beste is)

rodebeuk

rodebeuk

07-06-2010 om 17:12 Topicstarter

Inderdaad caroro

..twee weken van te voren konden ze nog niet laten weten hoeveel de exacte som incl k.k. zou worden... moesten we weten omdat we eigen middelen inbrachten.

En dan had ik echt wekenlang bijna vol continu aan de lijn gehangen om het bedrag te achterhalen.

Dus voor mij (die acht jaar geleden bij H&S is geweest) ook nooit meer die tent op de Maliebaan.

..hm.....welke dan wel?

Yta Chalne

Yta Chalne

07-06-2010 om 18:40

Deze

Nog niet zo lang geleden hebben wij iets geregeld via anotaris in Bunnik. Zeer concurrerende tarieven, aardige en relatief jonge mensen en bijzonder no-nonsense, ook de eenvoudige aankleding van het geheel. Ik kan ze aanbevelen. Wat geregeld moest worden is snel, aangenaam en vakkundig geregeld, dat ook nog.

Yta Chalne

Yta Chalne

07-06-2010 om 18:41

Overigens...

...ging het toen niet om huizenperikelen.

rodebeuk

rodebeuk

07-06-2010 om 18:59 Topicstarter

Hihi

wordt een open lijntje zo, Yta...

FB bevalt nog steeds goed.

Peetje

Peetje

07-06-2010 om 19:21

En die notaris...

... die hadden wij ook. Bij ons ging het ook niet om een huis mara om ons testament ed. Wegens slechte ervaring bij Hermans Schuttevaer (destijds wel ivm huis/hypotheek); ze hadden de afspraak vergeten, ook door te geven dat wij voor 12.00 uur een X bedrag hadden moeten storten, na veel gepier zouden ze eea die dag nog regelen... bleek om 16.00 uur nog niet gedaan en toen ik belde kreeg ik de zeer snibbige notaris-dame aan de telefoon met een klets-verhaal.. enfin: nooooit meer bij hem.
Wel: de A notaris in Bunnik. Ging ook ietwat vreemd: we kwamen daar, kregen te horen dat eea direkt geregeld kon worden tegen spoedtarief of we konden voor een nieuwe afspraak komen en dan ondertekenen. Nou... dan komen wij nog wel een keer hoor, die tijd is goedkoper dan het spoedtarief en het is voor jullie dus 2 een afspraak voor hetzelfde bedrag ... en toen konden we wel wel gelijk alles regelen zonder "verhoging voor spoedtarief".

Maar goed, stuk goedkoper dan Hermans, alle contacten heel direkt én makkelijk parkeren voor de deur .

groeten,
Peetje (zwaait naar Yta en Rode Beuk vanuit hetzelfde huis als een poos terug)

Bunnik ot

is zo gek nog niet....mijn geboortedorp!

groetjes van Purk

Yta Chalne

Yta Chalne

07-06-2010 om 21:47

Peetje! (ot)

Wát een kleine wereld toch Heb je al wat besloten tav je huis? Ik werd van de week wakker 's nachts (echt gebeurd) en dacht meteen toen ik wakker werd: "Nu weet ik het, Peetje moet die buizen langs het achterraam nog wit schilderen zodat ze meer wegvallen tegen de muur!" Nou ja, typisch zo'n nachtelijke zinloze inval die op het moment zelf heel nuttig lijkt Misschien waren ze zelfs al wel wit.

mirreke

mirreke

07-06-2010 om 21:47

Ook een slechte ervaring met h&s

Bij de testamenten van mijn ouders en later ook bij de nazorg toen mijn ouders beide waren overleden. En ook bij de verkoop van een huis. Nooit meer. Wij hebben daarna een notaris gezocht via www.degoedkoopstenotaris.nl. Is erg goed bevallen, was wel een eindje rijden.

Yta Chalne

Yta Chalne

08-06-2010 om 08:18

En (ook een idee)

Grafhorst en van Buitenen, in Utrecht. Ik heb ze nooit als notarissen nodig gehad, maar ik kom er wel eens, het is een leuk team én ze hebben hele lekkere koffie

Alvoco

Alvoco

08-06-2010 om 19:09

Yep

Grafhorst en van Buitenen heel goed kantoor. Zelf klant (geweest), ook nog in de tijd dat Grafhorst er nog zelf de scepter zwaaide. Ontzettend leuke man, schreef akten in normaal Nederlands (was toen heel bijzonder) enz. enz. Klantvriendelijk.

rodebeuk

rodebeuk

08-06-2010 om 20:47 Topicstarter

Dank

heb het doorgegeven, wordt wschl Holtzer wegens haast. Grafhorst was al (positief) bekend...

Ik vraag me bijna af of we H&S moeten waarschuwen dat ze een slechte naam aan het krijgen zijn.. aan hun behuizing te oordelen kunnen ze wel wat klanten missen maar dit soort spontane ophoping van kritiek is toch wel aanzienlijk..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.