Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vuurtoren

Vuurtoren

02-07-2011 om 15:36

Nog een keer wonen in den haag

een tijdje geleden vroeg ik om hulp over wonen in Den Haag. We hebben ondertussen een paar leuke huizen op het oog in het Statenkwartier, maar er valt me iets op. Bijna geen enkel huis heeft een achterom. Voortuinen zijn er wel bij sommige huizen, maar de huizen die wij prachtig vinden hebben dat juist niet.

Hoe doet men dat in Den Haag vraag ik me af. Hebben veel mensen hun fiets tegen de voorpui aan staan? Sleep je je fiets iedere dag door het huis naar de achtertuin?
Zet je je fiets gewoon op straat in een rek? Die worden toch makkelijk gejat denk ik dan.

De huizen met voortuin die nu te koop staan vinden we gewoon net niet mooi genoeg. Maar je fiets niet kwijt kunnen lijkt me ook zo onhandig. Lastig hoor, gaan we voor een huis waar we niet helemaal blij mee zijn alleen maar omdat we dan een voortuin hebben voor de fietsen of richten we ons op dat dat prachtige huis en zien we wel wat we met de fiets doen.

Vuurtoren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

02-07-2011 om 17:35

Wij hebben een achterom, maar in ons vorige huis

zetten wij de fietsen in de rekken die daarvoor stonden. Er is buiten parkeerplek voor je fiets

Bij onze wijk hebben ze zelfs allemaal fietsenrekken gemaakt die op de hoeken staan.
Erg prettig, kan je je fiets ook op dubbel slot vastzetten

Bennikki

Bennikki

02-07-2011 om 19:35

Dit is geen constructieve bijdrage, maar

ik was even benieuwd naar de huizen in het Statenkwartier (ik ben dol op Den Haag)dus keek ik op Funda en zag dit:
http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/huis-47171744-frankenslag-18/fotos/
Zeg dat dit niet het huis is dat jullie op het oog hebben want dan ben ik hierbij officieel ver-schrik-ke-lijk jaloers!

Vuurtoren

Vuurtoren

02-07-2011 om 19:42

Bennikki

Ach, over dat huis droom ik al nachten. Ik zou er morgen in willen. Mijn man vindt het echt wat minder. Ik snap niet waarom, maar hij wil grotere kamers. Snap jij het? We hebben maar twee kinderen, hoeveel ruimte heb je nodig
Ik vind alles aan dat huis mooi, maar het is wel zo dat het voor het geld relatief weinig vierkante meters heeft. Het is zo jammer dat ik niet om de hoek zit, ik zou er namelijk man heenslepen om het van binnen te gaan bekijken maar dat lukt nu gewoon niet. Balen he. Ik heb trouwens alleen die keuken nodig, daar zou ik de hele dag kunnen zitten.

Volgens mij wonen er trouwens twee mannen, in ieder geval zonder kinderen. Wat denk jij?

Vuurtoren

Vuurtoren

Vuurtoren

02-07-2011 om 19:46

Kiki

Buiten aan een rek had ik ook al gedacht, maar dan kun je daar niet je goede fiets neerzetten denk ik maar alleen een oud barrel.

Vuurtoren

Bennikki

Bennikki

02-07-2011 om 20:23

Vuurtoren

Goede smaak hebben we hé! Je man vindt de kamers te klein? Komt hij uit de VS? Ok, de woonkamer is niet groot. Maar de rest leek toch ruim zat.
Twee mannen, ja nu je het zegt. Geen kinderen in elk geval, en weinig specifiek vrouwelijke objecten. Smaakvol, maar met wat minder gevoel voor kleur (die roze hortensia's in de keuken! Arg!)
Maar goed, dit gaat volledig ot. Ben wel héél benieuwd wat je nog meer op het oog had!
Bennikki

Vuurtoren

Vuurtoren

02-07-2011 om 20:32

Omdraaien

Bennikki, ik draai het om Voor dat budget (nog een beetje hoger mag, lager uiteraard ook, maar minimaal 200 m2), voor welk huis zou jij interesse hebben in het Statenkwartier?

Leuk he, huizen kijken op Funda, ik vind het altijd heerlijk. Ben er ook al de nodige uren mee zoet geweest!

Vuurtoren

Annet

Annet

02-07-2011 om 21:37

Fietsberging aan de voorkant

Wij hebben ook geen achterom, hoewel we gewoon in een dorp wonen.
Aan de voorkant hebben we een fietsberging neergezet van metaal van biohort. Wij hebben een laag model voor twee fietsen zodat het niet lijkt op een schuur (ivm bouwvergunnning). Gelukkig hebben we inpandig ook een kleine schuur dus zo komen we precies uit.

Er zijn ook mensen in onze straat die van gaas, palen en klimop een natuurlijke berging hebben gebouwd in hun voortuin.

Vuurtoren

Vuurtoren

02-07-2011 om 22:21

Gale

Toch niet toevallig in dat mooie huis op de Frankenslag? Dat lijkt me wel een erg leuke straat trouwens. Onder de trap had ik ook al bedacht, maar dat lijkt me nou ook net zo'n fijne plek voor schoenen en jassen etc. En ik wil echt geen fietsen meer in de hal, dat vind ik altijd armoedig en vooral gevaarlijk. Als er brand uitbreekt kom je er niet langs.

Waarom hebben huizen in Den Haag eigenlijk geen achterom?

Annet, die huizen hebben helemaal geen voortuin, je kunt er dus echt niets neerzetten.

Vuurtoren

Bennikki

Bennikki

02-07-2011 om 23:16

Ok vuurtoren..

Ha, een uitdaging! Die ga ik graag aan.

Ik neem aan dat je zoekt:
-Statenkwartier
-200 m2 en meer
-< 1000000 euro
-kindvriendelijk
-je moet er zó in kunnen
-achterom. Maar dat lukt idd niet. In grote steden bestaat dat vaak niet (meer). De grond is er te duur voor.

http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/huis-47083851-statenlaan-62/omschrijving/
Leuk, wel aan de prijs.

http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/huis-47939039-ten-hovestraat-43/omschrijving/
Beetje basic maar niet zo duur.

http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/huis-47899643-vivienstraat-6/kenmerken/
Kindvriendelijk, leuk!

http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/huis-47036501-willem-de-zwijgerlaan-8/fotos/
Mooie tuin, gigantisch groot. De favoriet van je man wellicht?

Ben benieuwd of het klopt!

vuurtoren

vuurtoren

02-07-2011 om 23:32

Haha bennikki

Je kent mijn lijstje

Statenlaan is prachtig, maar inderdaad te duur. En de straat is wellicht ook wat te druk. maar die badkamer is zo mooi, en die tuin!
Vivienstraat vind ik leuk, man minder (wat vind je van Mao in de slaapkamer, waarom zou je dat willen...)
Ten Hove is het net niet, daar zouden we teveel aan moeten doen. Ik vind die vloeren bijvoorbeeld niet mooi en de keuken.
Willem de Zwijger is mooi en groot, klopt. Ik weet niet wat ik van de straat vind. En het huis is misschien wat te mannelijk, te dreigend bijna, snap je wat ik bedoel? Maar ja, het is een enorm huis en zeker geschikt voor ons. En ja, waar zouden we de fietsen laten. Voor dat geld moet je je fiets toch kwijt kunnen?

Je hebt er in ieder geval nog 1 gemist Vind je het leuk, zoeken door Den Haag?

Vuurtoren

Kiki

Kiki

03-07-2011 om 14:16

Vuurtoren, waar kom je nu vandaan?

Je KAN in Den Haag geen goede fiets hebben, die ben je zo kwijt

Kiki

Kiki

03-07-2011 om 15:50

Nou, ik heb er wat fietsen doorheen gejaagd

in het begin, ik geloof dat toen ik 5 jaar in Den Haag woonde ik aan mijn zesde fiets zat.

Daar staat tegenover dat ik met mijn zesde fiets heel lang heb gedaan totdat het balkon van de bovenburen naar beneden viel boven op mijn fiets. Ik moet nog steeds een nieuwe kopen, gebruik nu de fiets van mijn man

Maar ik heb nooit nieuwe fietsen gehad, altijd oude tweedehandsjes die er niet uit zagen

Vuurtoren

Vuurtoren

03-07-2011 om 21:51

Zelf maken niet mogelijk

Single lady, zelf maken is niet mogelijk, want dan moet ik inderdaad vragen of de achterburen het niet erg vinden dat ik hun huis als achterom gebruik De tuinen zitten inderdaad aan elkaar vast.

Ik heb een oud barrel en een goede fiets. Ik fiets nu eigenlijk alleen op mijn goede fiets maar die zet ik hier altijd in de garage. We hebben nu een superachterom, groot genoeg voor auto's en daar word ie ook voor gebruikt. Veel mensen rijden achterom met de auto hun garage binnen. In ons vorige huis hadden we een normale Nederlandse achterom, groot genoeg voor een fiets, die gebruikten we dagelijks.

Ik blijf het lastig vinden. vooral omdat het huis een grote uitgave gaat worden en dan wil ik me eigenlijk niet elke dag moeten ergeren aan een fietsstalprobleem.

Ik heb overigens maar 1 keer een fiets gejat gehad, in een durp in Brabant notabene in zo'n zielig winkelcentrum. Was mijn eigen schuld, niet op slot gezet. Het was wel zielig, ik was 10 en het was mijn verjaardagscadeau. Ik was alleen maar even de Spar binnen voor een onsje kokosbrood.

Vuurtoren

Bennikki

Bennikki

03-07-2011 om 22:55

Nog 1 dan..

Ik begrijp dat ik HET huis heb gemist? Is het deze:
http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/huis-47012328-cornelis-de-wittlaan-101/fotos/
Zo nee, dan weet ik het ook niet meer. Enne.. Mao op je slaapkamer? Bizar inderdaad..
Dat laatste huis dat je noemde is inderdaad een beetje 'daunting'. Wie heeft het laatste woord, jij of je man?
Groetjes Bennikki

Vuurtoren

Vuurtoren

04-07-2011 om 11:04

Bennikki

Mooi huis is dat he. Wel helemaal af, je kunt er zelf verder niet echt je eigen stempel op drukken, maar ik vind het wel allemaal erg mooi gedaan.

Tja, wie heeft het laatste woord, we moeten die huizen allemaal eerst nog eens zien, misschien valt het allemaal reuze tegen en dan huren we eerst maar eens. Maar ja, ik wil die 4% meevaller nu natuurlijk niet mislopen!

maar goed, een achterom is een illusie in DH, dat wordt dus een extra kettingslot kopen!

Vuurtoren

Wauw

Als dat de buurt is waar en de prijsklasse waarin je mag zoeken, wauw. wauw.
( Likt haar vingers nog net niet af)
De eigenaren van de door Benikke genoemde huizen, porren elkaar nu ws. in de zij: we hebben vandaag veel kijkers gehad op funda!

Wat mij wel opvalt, behalve dan de prachtige huizen en prachtige originele details ( hoe noemen ze dat ook al weer in die Britse woonprogramma's) dat veel huizen behoorlijk gedateerd zijn, dat er dus ws. ook vrij "oude" mensen in wonen. Misschien iets om mee te nemen, als je denk aan kindvriendelijkheid, kinderen om mee te spelen.
Maar misschien zijn dit nog net de laatste vijf huizen in het Statenkwartier waar nog 70plussers wonen, weet ik veel.

Avalon ( uit een groot durp, maar wel met garage en eigen zijingang)

Optakelen

Laatst liep ik door een dichtbijgelegen stad, in een straat waar ws. ook geen achterom was en geen gelegenheid om fietsen op straat te stallen. (winkelgebied). Daar zag ik door een bovenraam boven de voordeur een fiets hangen. Blijkbaar was die hal ( of vestibule) zo hoog dat de fiets daar opgetakeld kon worden en je er zo onderdoor liep!

Maar ja voor een heel gezin?

Avalon

ps CdW straat 101 is wel erg mooi, erg erg mooi. ( Veegt kwijl van toetsenbord)

Vuurtoren

Vuurtoren

04-07-2011 om 14:46

Optakelen en kelder

Leuk dat jullie allemaal meedenken! Optakelen zou nog kunnen voor sportfiets van man. Mijn zware fiets krijg ik niet opgetakeld of de kelder in (en weer uit!) denk ik. De kinderfietsen zouden daar wel kunnen staan. (voor zolang het duurt want op een gegeven moment hebben die natuurlijk ook gewoon normale volwassenen fietsen) En dan onze oude fietsen in een rek voor, en mijn goede fiets in de achtertuin. Die duw ik dan wel door het huis als we een stuk door de duinen ofzo gaan fietsen.

We zullen zien. Voorlopig kunnen we nog even niet gaan kijken, over een weekje of twee misschien. En wie weet komt er iets geweldigs te koop met een fietsenstalling. Wonderen zijn de wereld nog niet uit toch? Maar aangezien de vakantie begonnen is in die regio denk ik dat het de komende tijd rustig zal zijn op de huizenmarkt.

Vuurtoren

Vuurtoren

De fiets die ik zag hangen was gewoon een stadsfiets met kinderzitjes! Heb niet te lang staan kijken, wilde ook niet overkomen als iemand uit de provincie die nog nooit een fiets in de "vestibule" had zien hangen

Vuurtoren

Vuurtoren

04-07-2011 om 15:14

Avalon

Wel goed voor de armspieren. Gewoon 10 x per dag gaan takelen, hoef ik meteen niet meer naar de sportschool! Voor extra uitdaging met waterflessen in de fietstassen...

Vuurtoren

Gale & couperus

Moet ik toch opeens aan een titel van een boek van Couperus denken: 'Van oude mensen, de dingen die voorbij gaan'

best toepasselijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.