Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

17-10-2009 om 17:53

Nog een keer een vraag over een kookplaat

Hoi,

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede kookplaat omdat degene die ik heb niet bevalt. Wie heeft er een kookplaat (max 70 cm breed, maar gewone maat mag ook 60cm) waar je minstens 3 normale pannen op kwijt kan . (dat kan op de mijne namelijk niet, er passen maar 2 pannen tegelijk op)
Zo ja, zou je dan het merk en typenummer kunnen doorgeven (of een linkje waar ik hem op kan vinden?) wat ik ook graag wil weten is wat de hartafstand tussen de pitten is (van links naar recht maar ook van boven naar onder) en de afstand van de voorste pit naar de knoppen (die van mij zijn verschroeid) de maten die mijn kookplaat heeft is 20 cm van pit naar pit (hartafstand van voor naar achter gemeten) in de breedte heb ik ruimte genoeg maar op deze manier kunnen er dus maar 2 pannen naast elkaar staan (in de breedte dus) en de afstand tussen de voorste pit en de dichtsbijzijnde draaiknop is 11 cm (dus een pan komt te dichtbij en verschroeit.

Wie wil voor mij kijken als hij/zij een kookplaat heeft waar je met 3 normale pannen op kan koken en even voor mij meten??

Alvast bedankt.

Maxime

p.s. als iemand een winkel weet met groot assortiment van verschillende merken dan hou ik me aanbevolen, tot nu toe namelijk alleen maar winkels gevonden met maar een of 2 merken of een assortiment van 5 kookplaten, terwijl ik er even in een klap een heleboel zou willen zien (bewapend met mijn rolmaat om te meten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

17-10-2009 om 20:49

Namaken

Wij hebben van papier de kookplaat nagemaakt om zelf te kunnen meten of de pannen er op zouden passen.
Dit omdat wij de pitten nu in een ruitvorm ipv in een vierkant hebben staan (dus zeg maar zoiets: http://www.twenga.nl/prijs/bosch-pck755e-59321061.html). Dit om naast 2 koekenpannen, ook nog andere pannen kwijt te kunnen (houdt niet over, maar gaat wel). Het scheelt niet heel veel in ruimte trouwens.
Jesse

Maxime.M

Maxime.M

18-10-2009 om 00:19

Welk type en maten dan jesse

Hoi Jesse,

Welke kookplaat hebben jullie dan? (het merk moet erop staan, alleen het typenummer is natuurlijk even lastig terug te vinden) en wat zijn de hartafstanden tussen de pitten? Ik ben er inmiddels achter dat 20 cm ertussen dus echt te weinig is, 25 cm zal beter zijn. En wat is de afstand tussen de voorste pit en de dichtsbijzijnde draaiknop? Het zou voor mij heel veel zoekwerk schelen.

Alvast bedankt,

Maxime

Jesse_1

Jesse_1

18-10-2009 om 14:50

Maxime

Wij hebben gekocht: http://www.aximax.nl/catalog/bosch-bosch-pgf775k01n-gaskookplaat-inbouw-p-106292.html?osCsid=696f2afc6b29fb10530e2eab8f1458d1 (maar dan bij een andere leverancier).
Tussen midden van voorste pit en de rand van de dichtsbijzijnde draaiknop zit 11,5 cm. Afstand van het midden van de pit naar het midden van een andere pit is 22 cm, misschien dus nog wat te weinig voor jou.
Jesse

Marlou H.

Marlou H.

18-10-2009 om 19:52

Ikea?

Wij zijn ook bezig een nieuwe kookplaat uit te zoeken en zijn ook driftig aan het meten. Datid HB500 heeft de volgende afstanden. Tussen de voorste en achterste pitten 27,5 cm en tussen de linker en rechter 23,5 cm. Een stuk meer dan onze huidige kookplaat. Het is een 60 cm plaat overigens. Alle afstanden zijn tussen de middelpunten.

Succes

Maxime.M

Maxime.M

19-10-2009 om 09:43

Jesse

Hoi Jesse,

Heel erg bedankt voor het opmeten, grappig dat jij dan wel op minstens 3 pitten kan koken zeg, terwijl het maar 2 cm scheelt! (misschien is dat het net) ik heb een hapjes pan doosnee 24 cm (de bodem dan want de zijkant is iets boller, dus als ik hem zelf opmeet kom ik op 25 cm uit) en een pannetje van 20 cm.. nou als je dat al optelt kom je op 45 cm, dat is 5cm teveel. De pannen zitten dan niet ieder meer boven een pit en als ik de pan te ver naar voren zet dan verschroeien mijn draaiknoppen (is al gebeurd) En dan heb ik het alleen nog maar over het hele kleine pannetje. Maar als ik jouw kookplaat zie dan kan jij in ieder geval de twee buitenste pitten gebruiken en midden achter (misschien wat krapjes) en dan komen je knoppen nog steeds niet in de knel qua hitte. Als ik 3 pannen gebruik staat er dus minstens een in de buurt van een draaiknop (ik heb deze kookplaat: http://images.beslist.nl/beslist-images/12000/XLARGE/000/000/029/29914.png

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

19-10-2009 om 09:45

Marlou

Hee Marlou, dat is pas een ruime plaat!
Maar weet je zeker dat deze Datid HB 500 heet? Ik kan hem niet vinden op de site van Ikea. Als dat echt zo is ga ik meteen kijken.
Zou jij eens willen kijken op de site van Ikea waar deze dan staat en of hij niet missschien toch een andere naam heeft.

Alvast bedankt,

maxime

Marlou H.

Marlou H.

19-10-2009 om 16:17

Raar

Hee, dat is raar. Ik heb hem uit de catalogus inbouwapparatuur 2009 die ik uit de winkel heb meegenomen. Op de website staat ie niet maar volgens mij is het dezelfde als Datid HGA4K. Zelfde prijs ook. Ik heb hem in de winkel nog niet nagemeten (ga ik nog wel doen en dan neem ik m'n pannen ook mee), maar de maten opgemeten vanuit de brochure.

Marlou

Maxime.M

Maxime.M

20-10-2009 om 23:32

Marlou ik heb de maten

mijn vriendin moest vandaag bij Ikea zijn dus ik heb haar gevraagd even op te meten. Dit zijn de maten: van links naar rechts is de afstand tussen de pitten 23 cm en van boven naar onder 25 cm. De afstand naar de dichtsbijzijnde knop is 15.5 cm
Verder kwam ik vandaag bij een andere bouwmarkt ook een kookplaat tegen van Atag HG6111 en die had ook wel goede maten, van boven naar onder 24 cm, van links naar rechts 30 en naar de dichtstbijzijnde knop 14 cm. Die is dus nog ruimer dan die van Ikea. Ik kijk nog even verder of ik nog meer platen kan opmeten. Kent niemand een showroom waar er heel veel staan? Ik heb wel wat keukenwinkels gezien, maar dan zie ik er hoog uit 10 tot 15.

Maxime

Marlou H.

Marlou H.

21-10-2009 om 10:40

Dank

Dank voor de maten. Toch net iets kleiner dus. Ik kijk ook nog even verder. Bij internetshops volop kookplaten maar nergens staan de afstanden tussen de pitten genoemd. Vreemd he, zijn vast mannen die de specificaties opstellen.

Groet, Marlou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.