Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nog 1x sophia vraag

Omdat ik veel heb gehad aan jullie tips omtrent het parkeren bij Sophia, nog een laatste vraag.
A.s. vrijdag moeten wij nog 1x terug naar Sophia jammer is alleen dat we 's morgens rond 11 uur een onderzoek hebben en pas 3 uur later een afspraak bij de chirurg. Nou vind ik het niet erg om een uurtje te overbruggen binnen het ziekenhuis maar is er wellicht iets vlakbij (een parkje o.id.) om in de tussenliggende periode een frisse neus te halen?
Moet eerlijk bekennen dat ik vorige week niet goed heb opgelet wat er zoal in de omgeving is, alleen de enorme bouwput is opgevallen en dat er uiteindelijk toch voldoende parkeerplek was in de garage .

groetjes,

Jakje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

13-06-2010 om 19:13

Kunsthal

De kunsthal (www.kunsthal.nl) zit ernaast, daar kun je vast wel een uurtje doorbrengen. Nog wel langer ook

Nasha 1st

Nasha 1st

13-06-2010 om 19:52

Kunsthal?

daar moet je dan wel van houden....Tegenover de ingang van de garage zit een heel groot park, een klein stukje verder ligt ook nog de Euromast, kun je ook even bezoeken. Je kan ook gewoon even langs het water gaan lopen of misschien met de Spido gaan varen (Bij de Erasmusbrug). Ik ben niet dol op Rotterdam, maar er is genoeg te doen )

Blackbird28

Blackbird28

15-06-2010 om 11:19 Topicstarter

Keuze genoeg

Oké, dat is duidelijk we hoeven ons echt niet te vervelen bij goed of bij slecht weer. Wij komen zo de dag wel door, bedankt!

groet,

Jakje

Blackbird28

Blackbird28

16-06-2010 om 17:38 Topicstarter

Herkening berber (o.t.)

Hihi, Berber ook onze gemeente is de trotse bezitter van zo'n "blunderbouwput" maar ik snap uit jouw reactie dat er meer van die over de balk geld smijtende gemeentes zijn, wij hebben zelfs diverse malen het nieuws ermee gehaald (en dat voor zo'n provinciestadje)..

Het park

Als je oversteekt bij de Kunsthal kom je in Het Park. In Het Park zie je tegenover het ziekenhuis de houten Noorse Zeemanskerk liggen, da's al leuk om eens omheen te lopen. In Het Park kun je lekker rondlopen/rennen, er is ook speelgelegenheid, en je kunt er op een aantal plaatsen iets eten/drinken. In een hoek van Het Park ligt de Euromast (niet te missen), aan de voet van de Euromast heb je een midgetgolfbaan. Naast de Euromast ligt een drijvend Chinees restaurant met een toko, kun je meteen boodschappen doen.
Je kunt ook een stuk over de Parkkade langs de Maas lopen.
Als je bij de Kunsthal oversteekt en rechtdoor de Kievitslaan oploopt en Het Park rechts laat liggen dan is de eerste straat links een grote laan, de Parklaan. Mooi breed, gras en bomen in het midden en veel mooie oude gebouwen. Bijna aan het einde van de Parklaan ligt het Belasting- en Douanemuseum.
Klein, grappig museum, met een spannende smokkelkelder.
De koffie en thee zijn er voordeling, je kunt er ook een lekkere roze koek bij kopen. En ze hebben Cup a Soep.
Loop je dan nog iets verder, dan heb je de Veerhaven, waar allerlei historische jachten liggen. Daar voorbij, aan het water op de hoek van de Veerhaven en de Veerkade ligt het Wereldmuseum. Mooi, interessant, de vaste collectie is gratis te zien.
Het restaurant heeft veel te veel kapsones. Kop koffie is er 2,5 keer zo duur als bij het Belastingmuseum. 'Handje noten' kost zelfs 3,5 euro (ze schijnen van plan te zijn een Michelinster te halen ofzo). Drink je koffie dus niet daar.

Kijk uit dat je niet te laat bent voor je vervolgafspraak. Er is veel te veel te doen en te zien in de omgeving!

Blackbird28

Blackbird28

17-06-2010 om 14:57 Topicstarter

Wauw dirksmama

Als je nog niet bij het VVV werkt heb je je roeping gemist! Zoveel info waardoor ik haast zin krijg morgen af te reizen richting ziekenhuis. Kortom, die 3 uurtjes zullen veel te weinig zijn, moeten echt een keertje dagje R'dam gaan doen.

Bedankt!

Jakje

Nasha 1st

Nasha 1st

17-06-2010 om 22:09

Nou niet te lyrisch worden

Rotterdam is groot, maar nee, een mooie stad is het zeer zeker niet....sorry Rotterdammers....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.