Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cobi

cobi

16-10-2010 om 14:54

Nieuwe wasmachine nodig, liefst bovenlader

Morgenmiddag wordt toute la famille op zijn paasbest ergens verwacht en uitgerekend nu zegt de wasmachine doe het zelf maar. Hij weigert te pompen/centrifugeren, ons zondagse kloffie lacht mij toe vanachter glas. En man is bij dochter klussen. Baal. Dat wordt dus morgen ongewild respectloos in een spijkerbroek naar Het Feest van Mans Peettante op zoek naar een nieuwe wasvriend.

En dan het liefst weer een bovenlader, ik heb nog steeds warme herinneringen aan het de AEGturnamat combi die ik destijds uit het ouderlijk huis gekaapt heb. UIt ruimtegebrek werd de vorige een voorlader maar hier kunnen droger en wasser naast elkaar dus nu wil ik gewoon weer een wasmachien die ik stil kan zetten om er een vergeten onderbroek in te stoppen.

In de gauwigheid zie ik maar weing aanbod van bovenladers. Heeft iemand van jullie nog een recente aanrader. OF - als mijn herinnering te rooskleurig is - zwaarwegende redenen om vooral geen bovenlader aan te schaffen.

In megawassers ben ik niet zo geinteresseerd. Creeert alleen maar meer waswerk ben ik bang. Ga ik ḿ opvullen met spullen die nog best een dagje of twee hadden meegekund.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

16-10-2010 om 15:48

De vergeten onderbroek

Of je die er alsnog in kunt stoppen hangt misschien meer af van de elektronica dan van waar de deur zit. Als mijn voorlader bezig is met wassen dan komt het waterniveau niet tot het glas, het wasgoed slurpt immers ook al veel op. Vanuit dat oogpunt zou zo'n broekje wel kunnen worden toegevoegd.
Echter: de programmering zit zodanig in elkaar dat bij stoppen van het programma om de deur te kunnen openen enige wachttijd in acht moet worden genomen, want dat schijnt veiliger te zijn. Sta je daar met je onderbroek in de hand te wachten. En is de deur eenmaal geopend en weer dicht, dan weet de maschine niet meer waar hij was gebleven, zodat de enige optie om hem weer aan de praat te krijgen is om het programma van voren af aan opnieuw te laten starten. Schiet niet echt op allemaal.
Als je veel belang hecht aan het toevoegen van vergeten stukken na start van het programma, vraag dan expliciet naar de mogelijkheden daarvoor, of het nou een voor- of bovenlader wordt.
Kari

Tihama

Tihama

16-10-2010 om 17:21

Vergeten spullen

Mijn voorladende Asko mag ik best nog blij maken met een extra kledingstuk, maar dan gaat hij wel eerst afpompen. Als ik dan het kledingstuk erbij gedaan heb, dan gaat hij braaf verder met het programma. Ik doe dit dus alleen als het programma nét begonnen is, want ik vind het zonde om zoveel water af te laten pompen. En water dat al heet gemaakt is, ga ik zeker niet laten afpompen.

Dus de electronica kan het best aan, maar ik vind die optie niet erg milieuvriendelijk.

Tihama

Mijn aeg

Laat het toe zolang het waterniveau nog niet te hoog is. Anders gaat ie afpompen.

Cobi, als jij een bovenlader wilt mag je van mij een bovenlader. En nu als de wieswiedeweerga aan je integratie gaan werken. In dit soort situaties was je toch gewoon bij de buren of bij een vriendin?

Kari1

Kari1

16-10-2010 om 19:26

Kijk eens aan

verschillende voorladers waaraan in meer of mindere mate kledingstukken kunnen worden toegevoegd na de start van het programma. Daarvoor hoef je dus geen bovenlader te hebben. Bovenladers schijnen wel sterker en stabieler te zijn dan voorladers omdat de trommel aan 2 pennen hangt ipv van maar aan 1.
Ik heb bij aanschaf dus helemaal niet gelet op die toevoegmogelijkheid. In het begin vond ik het lastig dat dat niet praktisch en snel kon. Nu is het gewoon zo dat wat niet meeging maar moet wachten tot de volgende ronde.
Tihama, als je machine na afpompen braaf verder gaat met het programma dan was je toch met te weinig water? Dat afpompen doet de mijne niet. Als de wachttijd voorbij is (2 minuten geloof ik) dan kan de deur gewoon open. Bij herstart begint het programma dan van voren af aan maar zonder water in te nemen want dat zit er al in.
Kari

Tihama

Tihama

16-10-2010 om 20:25

Kari

Ja, hij neemt dan dus wel weer water in om op niveau te komen. Maar ik heb deze optie maar 1 keer gebruikt. Dat was niet omdat ik er iets BIJ wilde doen, maar omdat ik ontdekte dat er iets in zat dat er niet in moest (papiertjes in de achterzak van mijn witte broek......)

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

16-10-2010 om 21:28

Eindelijk eindelijk eindelijk

Ik waande mij reeds de laatste der Mohikanen. Maar nee, er is nog een bovenlader-fan. Ik heb afgelopen winter mijn Boschje na 22 jaar vervangen door een Boschje van 5 jaar, qua apparatuur zweer ik bij Bosch/Siemens. En deze heeft nog gewoon een draaiknop, yes, gewoon lekker zelf draaien en geen electronisch geneuzel.
Een bovenlader kent alleen maar voordelen, het beladen alleen al. Gewoon je mandje omkiepen en klaar. Bijvullen als-tie al draait, natte was afhandelen (teer spul enzo) maar, bovenal, en hier spreekt Tirzaman, een bovenlader is technisch gezien veel beter, voornamelijk door de stabiliteit. Een ronde trommel die op giga-vermogen rond gaat draaien laat je het liefst draaien op twéé zij-steunpunten voor de stabiliteit. Dat heeft een voorlader nooit, je hebt één steunpunt voor de trommel en waar het andere steunpunt zou moeten zitten zit het deurtje.

Je bent wel een roepende in de woestijn. Bij de flitsende winkels a la MediaMarkt word je verbannen naar het sneue hoekje. Ik adviseer: marktplaats

Tirza

Cobi

Heb je het pluizenfilter gecontroleerd ?
Niet centrifugeren/afpompen heeft vaak te maken met een kapotte of geblokkeerde pomp.

Verder vergeet ik niet vaak wat, maar mijn kinderen wel ( om bij de was te gooien), dus de deur openen is ook mogelijk bij mijn siemens. ( was een uitdrukkelijke vereiste bij mijn machine zoektocht).
mamsa

Nasha 1st

Nasha 1st

17-10-2010 om 00:00

Bovenlader

dat is voor mij iets uit vervlogen tijden mijn moeder had er vroegah eentje, en naar ik meen, met een centrifuge er naast in hetzelfde apparaat, maar nu moet ik echt diep gaan graven....1 ding weet ik wel, als kind werd het mij ten strengste verboden aan dat ding te komen, vooral als hij al draaide!!!!

Nasha 1st

Nasha 1st

17-10-2010 om 00:01

Bovenlader

ook ik ben ooit begonnen met de aeg turnamat,ideaal!
na mijn scheiding moest ik een andere aanschaffen en ik heb weer gekozen voor een bovenlader.
een miele ,slechts 45 cm breed .
deze is inmiddels 11 jaar oud ,mocht hij het ooit begeven dan kies ik weer voor een bovenlader.Ik vind het gewoon handig,nooit hoeven te bukken als je hem leeghaalt en tussendoor heel gemakkelijk iets er bij stoppen.

Cobi

ze zijn nog te koop,kijk hier eens:

http://www.beslist.nl/products/huishoudelijke_apparatuur/r/Miele+bovenlader/

uiteraard is MP ook een optie.

Oh ja, ik was ook altijd dol op onze bovenlader

echt, super.

Heb er nu al een hele tijd niet meer eentje, maar ik kan Cobi's verlangen helemaal begrijpen!

Goh, is het de tijd vh jaar of zo?

Gisteren kwam de buurvrouw met een stapel druipende hoeslakens binnenhuppelen wegens ingestorte wasmachine. Ik heb haar mijn siemens extraklasse aangeraden als optie voor de nieuwe. Maar het is geen bovenlader....

Ingrid

Denk het wel

mijn nieuwe miele staat sinds een maandje te stralen in de garage. En kilo's was weg te werken. Gewoon een voorlader (waar je nog wel een vergeten sok in kunt stoppen) en 7 kg, dus niet wat Cobi zoekt denk ik. Briljante er aan is, dat er tegen een kleine eenmalige vergoeding er 10 jaar, ja 10 jaar, reparatiegarantie op zit. Alleen het ruitje en nog twee onwaarschijnlijke dingen zit geen garantie op. Alle andere gebreken worden gratis gerepareerd.

Ah, silone...

dat heeft mijn siemens ook, die griezelig lange extra garantie voor een paar tientjes (alleen ben ik geloof ik vergeten dat formulier op te sturen naar Siemens. Want dat moest je dan wel zelf regelen. Nou ja, alleen al het feit dat ze dat aanbieden betekent natuurlijk dat ie het minstens 1 1/2 decennium probleemloos blijft doen, toch?)

Toch anders ingridt

Deze reparatieactie wordt weliswaar gesteund door miele, maar volledig verzorgd en uitgevoerd door het plaatselijke witgoedverkoop- en reapartiepunt. De enige verkoper die ik ken die die zelf monteurs in dienst heeft, al jáááren.

Nogmaals

Bij reparatie moet er dan een mielemannetje komen. Daar kan een paar dagen over heen gaan. Onze wasmachineman komt gewoon na werktijd nog langs, omdat hij het vervelend vind dat je met je was zit. Alles staat goed op papier, maar de service is hartelijk. Dat vind ik ook wat waard. Tot nu toe betaalden we wasmachinereparaties (buiten garantieperiode), en nu is het gratis. Overigens was de keuze een korting óf deze verlengde garantie. De garantie is dus minder uniek dan ik dacht, maar de service is wel goed. Daarnaast weten deze monteurs ook daadwerkelijk wat ze aan het doen zijn. 't Is net als met automonteurs, er zijn er veel, maar weinig echt goede, die verder kijken dan hun neus lang is.
Had ik al verteld dat ik erg tevreden ben over mijn wasmachineman?

Ook hmm

Met het risico dat ik Cobi's wasdraadje ernstig vervuil
Het gaat om een zelfstandig familiebedrijf, die niet is aangesloten bij een grote firma. Ze maken zelf afspraken met Miele. Je hoeft me niet te geloven, hoor
Wat me verbaast is dat je er klakkeloos vanuit gaat dat bcc goedkoper is. Wij hebben uiteraard ook goed om ons heen gekeken, en gaan niet meer geld uitgeven dan nodig is. Voor de grap eens op de site van bcc gekeken. Ons toestel verkopen ze niet. Wat het dichtst bij komt is een miele met 1400 toeren (wij 1600) die precies even duur is als de onze. Bij ons zit daar die garantie bij in. Kijk jij nooit bij vergelijkingssites met zulke dure uitgaven?
Moet ik wel eerlijk toegeven dat echtgenoot een pingelaar is. Hij betaalt nooit de prijs die op het kaartje staat. Maar dan nog zouden we goedkoper uit zijn dan bij bcc.

Garantie bijkopen

ook mij werd aangeboden om extra garantie bij te kopen bij de Miele wasmachine,ik heb dat niet gedaan ,ik ga er van uit dat ik een goed product koop ,wat zeker 10 jaar mee gaat.
en dat klopt ook,hij wast al elf jaar probleemloos voor zes personen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.