Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

08-04-2009 om 10:47

Nieuwe vloerbedekking-oude eronder?

wij willen hele bovenverdieping + 2 trappen + zolder met nieuwe vloerbedekking.
vraag 1: kun je de oude er onder laten liggen als 'ondervloerbedekking' en voor de herrie of is dat raar?
vraag 2: duur of goedkoop... waar moet ik op letten qua vlekken (3 kinderen!)
vraag 3: tips voor winkels omgeving arnhem?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

08-04-2009 om 11:40

Heu

Wat ligt er nu?

Holiday

Holiday

08-04-2009 om 13:28

Gemeleerd

Ik denk dat er geadviseerd zal worden in de winkel om een speciale ondervloerbedekking te nemen en niet de oude vloerbedekking te laten liggen. Is toch wat dunner en er speciaal voor gemaakt, zeker op de trap. Het moet allemaal heel egaal liggen anders krijg je eerder slijtplekken en hobbels en zo, geloof ik.

Qua vlekken zou ik gaan voor gemeleerd. Heb ik ook liggen boven en daar zie je niks op. Grijs/bruin met een wit spikkeltje erdoor heen. Zéker geen egaal donkerblauw of donkerbruin want daar zie je alles op. Niet zozeer vlekken maar wel pluisjes en zo.

maan.

maan.

08-04-2009 om 16:04

Trap

Op de trap zou ik iets kortpoligs nemen extra-stevig meestal hebben ze als je zegt dat het om een trap gaat wel 'geschiktere' vloerbedekking.

Oude vloerbedekking laten liggen daar heb ik nog nooit van gehoord ik denk ook dat het met het opspannen van de nieuwe vloerbedekking niet practisch is.

Op de trap lijkt ondertapijt me niet mogelijk, de rest van de ruimtes bij onze tapijtenman zit ondertapijt in de prijs begrepen; hij heeft ook kwalitatief betere maar dat is vooral voor benedenverdiepingen ivm grondkou-isolatie dus niet nodig in jouw geval.

Onze tapijtenman is een lokaal klein winkeltje (niet bij jou in de buurt), via familie zijn we aan zijn adres gekomen. Legt het beter dan de gemiddelde grote concerns. Dus misschien ook eens rondvragen aan vrienden/familie in de buurt hoe hun ervaringen zijn?

Sancy

Sancy

08-04-2009 om 18:18

Maan

je schrijft: "Op de trap lijkt ondertapijt me niet mogelijk". Gelukkig is het wel mogelijk. in mijn vorige huis had ik zelfs een extra dik rubberen ondertapijt, zodat het geluid van stampende kinderschoenen op een houten trap gedempt werden. Het werkte prima!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.