Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Shifra

Shifra

06-03-2011 om 15:31

Nieuwe tv en daarnaast ook nog pakketabonnement

Hoi allen,

ivm een scheiding moet ik nu, vanwege allerlei omstandigheden, heel snel gaan beslissen welke aansluiting ik voor internet en telefoon wil hebben.Eigenlijk moet het zelfs morgen al duidelijk zijn.
Ik kom, na verschillende vergelijkingssites, uiteindelijk uit op een KPN basisabonnement.Gelukkig, da's duidelijk, dacht ik.
Maar omdat ik nog in een redelijk ouderwets tijdperk leef (met oude dikbuikige tv die het nog steeds gewoon doet) en zeer waarschijnlijk die tv moet gaan achterlaten in het oude huis bij ex, zoek ik nu ook maar een nieuwe tv erbij. Mijn pubers zullen daar ook blij mee zijn.
Maar dat uitzoeken is bepaald geen kattepis als je er,zoals ik, totaal geen verstand of ervaring mee hebt. Wat te doen?
Moet ik nu zo'n HCD of een LCD tv kopen, ik wil niet zo'n enorm bakbeest, maar een 'gewone'. En een platte, dat lijkt me ook wel wat.En digitaal, betekent, als ik het goed begrijp dat je het beeld stil kunt zetten of door kunt spoelen bij spannende scenes(goed aan mij besteed). Is dat leuk, fijn? Gebruik je dat vaak?
Ik begreep uit de vergelijkingssites dat digitale tv voor mij een te betalen optie zou zijn via KPN als ik dat combineren met internet en bellen.
Kortom een waslijst aan vragen aan jullie: is een digitale tv echt zo mooi,handig en fijn, hebben jullie een betaalbare en zo welke en waar gekocht, en combineren jullie dit ook met bellen en internet? Of hebben jullie , om wat voor redenen dan ook, gekozen voor een andere tv/abonnementen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer en hoor graag jullie persoonlijke ervaringen met van die totaal pakketten,aanbiedingen en televisies. Die vertrouw ik 1000 keer meer dan enkele reviews op internet (waarvan ik altijd achterdochtig denk dat die geschreven zijn door (ex)-werknemers van dat betreffende bedrijf...).
dank jullie wel alvast als jullie willen reageren,
groet,shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
esje69

esje69

06-03-2011 om 17:02

Shifra

volgens mij kan je het digitale gebruiken voor 1 tv aansluiting in huis, elke volgende aansluiting moet dan gebruik maken van digitenne. En Digitenne werkt niet overal, met name aan de landsgrenzen....
esje

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2011 om 17:34

Shifra

Je koopt geen digitale tv, maar een tv die digitaal kan weergeven. Dat is al snel het geval. Een tv met buik (of Quasimodo-rug) kan dat ook. Als je ook HD wilt, dán heb je een tv nodig die dat kan weergeven, dus hd geschikt moet zijn.
Elsje heeft gelijk dat je voor elke tv een aparte digitale ontvanger nodig hebt. Bij de meeste aanbieders mag je op 1 abonnement 3 ontvangers cq digitale abonnementen (bij Ziggo wil men nog wel eens matsen met meer kastjes op 1 klantnummer).
Ik weet niet in welke gemeente je woont. Mocht je belangstelling voor een kabelabonnement hebben, dan zal dat al snel op óf UPC óf Ziggo zijn. Er zijn ook wat kleinere maatschappijen, of meer lokaal. Je hebt bijvoorbeeld ook KabelNoord, Caiway en in Zeeland Zeelandnet. Je kunt je 'eigen' maatschappij o.a. opzoeken op www.kabel.nl. Het is voor een buitenstaander moeilijk om aan te geven wat verstandig voor jullie is. Wij zijn erg tevreden over een abonnement via de kabel. Afhankelijk van je budget kun je het zo duur maken als je wilt. Ik zou de sites van de bij jou beschikbare maatschappijen er eens op naslaan.
Wij hebben een LCD tv, in combinatie met HD. Wij zijn daar erg tevreden mee.
Digitale televisie in de basisvorm betekent dat het signaal in de ontvanger omgezet wordt naar digitaal. Ook als je via de kabel analoge tv ontvangt wordt het in huis omgezet naar digitaal. Vervolgens kun je uit een paar mogelijkheden kiezen: basis digitaal, dwz dat er niet meer gebeurt dan dat het signaal omgezet wordt naar digitaal en meestal krijg je er gelijk meer zenders bij en kun je je abonneneren op nóg meer zenders. Bij UPC (daar ben ik zelf bij) heb je bij het basisabonnement ook 'Uitzending Gemist' wat een paar dagen terug kan. Verder kun je ook digitaal in HD kwaltiteit ontvangen. Daarvoor heb je een tv nodig die HD kan uitzenden en een HD ontvanger. Bij een maatschappij als Ziggo moet je zo'n apparaat kopen, bij UPC krijg je het in bruikleen. Bij Ziggo kun je bij een alles in 1 abonnement flink korting krijgen op 1 ontvanger. Tenslotte kun je ook nog interactieve televisie krijgen. Wij hebben interactief in HD kwaliteit. Met interactief kun je pauzeren, opnemen, etc.. Ik ben daar nogal enthousiast over Maar aan alles hangt een prijskaartje uiteraard. Hoe meer er mogelijk is... daar betaal je toch voor. Ik zou dus echt eens de betreffende sites uitpluizen.
Bij alles in 1 abonnementen heb je vaak het voordeel dat je met klanten onderling gratis, of met sterk gereduceerd tarief kunt bellen. Dat is altijd goedkoper dan losse abonnementen waar een gewoon abonnement van KPN bij zit. Bij UPC is het nu eindelijk ook zover dat we goedkoper naar mobiel kunnen bellen tegen een redelijk bedrag per maand. We hebben ook weer gekozen voor een telefoonabonnement waarbij je 24 uur per dag 'gratis' kunt bellen, ook in Europa. Aan abonnementsgeld betalen we nu iets meer dan voorheen, maar de factuur zal vermoedelijk aardig lager uitvallen, vanwege minder belkosten.
Ik zeg er even eerlijk bij dat ik nogal kabelgericht ben. Over maatschappijen als Tele2, KPN of Online (om er een paar te noemen) weet ik niet genoeg om je er veel over te kunnen vertellen. Ik heb de kabel en ik werk voor de kabel. Dáár hoor ik vaak dan mensen niet tevreden zijn over de andere bedrijven, maar dat zal omgekeerd ook zo zijn bij die bedrijven. Daar klagen mensen vast over Ziggo en UPC.

Shifra

Shifra

06-03-2011 om 19:57

Kaaskopje

dank je wel voor je uitgebreide voorlichting, het schept echt wat licht in de duisternis.Ik ben zelf helemaal geen kabelpersoon, dat valt voor mij eigenlijk al af. Dus dat is duidelijk.
HD lijkt me mooi, omdat het zo scherp is. En wat is het voordeel van een LCD scherm eigenlijk?
Ik begrijp dat jij bij een kabel werkt. Wat zou jij mij aanraden? Ik woon in het oosten des lands, en niet aan de landsgrenzen. Ik bel gemiddeld denk ik. Ik zoek goeie internetverbinding,wij hebben hier zelf veel geklooi gehad met UPC dus dat valt voor mij echt af.
Misschien ga ik,bedenk ik me nu zo typend, gewoon maar beginnen met eeen abonnement internet en bellen, en nog ergens een oude, gewone tv op de kop tikken. Mooiere tv's zijn van die dingen die natuurlijk ook gewoon later kunnen.Internet en bellen niet.
groet,shifra

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2011 om 20:29

Upc

Shifra, als je ooit al bij UPC hebt gezeten maak ik daaruit op dat je niet naar Ziggo kunt overstappen. Een gemeente waar UPC 'heerst' heeft geen Ziggo.
Van de andere bedrijven weet ik helaas niet genoeg. UPC heeft de pakketten nu wel weer omgegooid. Onze vorige abonnementsvorm bestond 'opeens' niet meer (ik heb blijkbaar gemist dat ze het veranderd hadden) en daardoor zag ik dat ik net zo goed onze snelheid kon verdubbelen en de kosten van bellen naar mobiel is opeens met 5 euro per maand in te perken. Wij willen graag via de vaste telefoon bereikbaar blijven op onze mobieltjes, dus een blokkering op 06 nummers zien we niet zo zitten, maar daardoor wordt er ook nog steeds naar andere 06 nummers gebeld. Met die 5 euro per maand is het tarief per minuut flink lager.
Wij hebben echt zelden problemen met het abonnement bij UPC. Jammer dat dat voor jullie anders is geweest.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-03-2011 om 16:43

Drommels

Mijn ervaring is dat de decoder van UPC best storingsgevoelig is... ===
Het lijkt wel of dat per huis verschillend is. Dat zou niet moeten natuurlijk, maar wij hebben echt zelden last. Vorige week hadden we echt sinds tíjden storing. Van dat raar blokkerige beeld met bijbehorend blokjesgeluid. Het was verholpen na een reset van de digitale ontvanger.
... en helemaal gereset moet worden als hij een tijd van de stroom is afgehaald. ===
Dat is normaal. Althans, dat is overal zo. Mijn dochter heeft digitenne in haar kamer en als ze er een tijd niet mee gekeken heeft moet ze ook resetten of zelfs de klantenservice bellen. Van Ziggo weet ik ook dat bijvoorbeeld overwinteraars bellen omdat digitaal niet meer werkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.