Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

02-03-2009 om 21:23

Nieuwe tv

Hallo,

Wij zijn toe aan een nieuwe tv maar ik sla op tilt als ik in de Media Markt sta. Zoveel soorten en keuzes. Weet iemand waar je op moet letten? Wij willen gewoon een scherp beeld, ook ivm de diverse spelcomputers hier in huis. We hebben geen blue-ray dvd's en ook geen HD tv dus zo scherp hoeft het beeld ook niet te zijn. We hebben al een surround set dus een beetje leuk geluid is wel fijn. We willen onder de 1000 euro blijven, dat vind ik eigenlijk al idioot veel voor een tv. Ik vond die met die ambilight van Philips wel geinig maar eigenlijk hoeft 'ie geen extra dingen te hebben of zijn er zaken die juist wel handig zijn?
Iemand tips?
Bedankt alvast.
Groetjes,
Manon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Energieverbruik

(geplakt uit milieucentraal.nl)
Energieverbruik
Onderstaande aspecten hebben invloed op het energieverbruik van een televisie:

De afmeting van het scherm
Hoe groter het scherm, hoe hoger het energiegebruik. Dit geldt zowel voor LCD- en plasmaschermen. Plasmaschermen zijn over het algemeen groter dan LCD-schermen en gebruiken daardoor meer energie.
Helderheid en contrast
Hoe groter de helderheid en het contrast van het beeldscherm, hoe hoger het energiegebruik. De standaard fabrieksinstelling is vaak aan de hoge kant. Hoe lichter de tv staat, hoe meer contrast u zult willen instellen. Stel de helderheid en het contrast na aankoop opnieuw in, zoals voor u prettig is, en doe dit op een verduisterde plek. Dit kan 146 kWh schelen op het jaarlijkse energieverbruik, uitgaande van vier uur per dag kijken.
High Defenition ontvangst
Plasmaschermen met de mogelijkheid voor HD ontvangst gebruiken ongeveer 80 kWh meer aan vermogen dan plasmaschermen zonder HD. Het energiegebruik van LCD-tv's wordt niet hoger door de mogelijkheid van HD ontvangst.
Aan/uit
Sommige televisies kunt u niet echt uit zetten. Soms lijkt het alsof dit wel kan, maar dan gaat alleen het LED-lampje achter de aan/uit knop uit. De tv blijft toch energie verbruiken.
Digitale televisie
Voor digitale televisie is een extra apparaatje nodig: de digitale tv-ontvanger. Deze ontvangers gebruiken tien tot 37 Watt als ze aanstaan; vaak is het stand-by verbruik tien Watt. Het jaarlijkse energieverbruik is dan 88 tot 127 kWh (bij dagelijks vier uur aan en twintig uur stand-by).
Fabrikant en type
Het energieverbruik varieert ook per fabrikant en per type televisie. Let bij aanschaf daarom goed op het verbruik.

Damajo

margje van dijk

margje van dijk

03-03-2009 om 09:34

Manon o.t.

Kon je nog wat met onze tips in off-topic over zelfvertrouwen? (Het is wel leuk als je weer reageert in je eigen draadje, nadat je een draadje hebt opgestart waar een aantal reacties op gekomen zijn.)

Margje

Plasma panasonic

Omdat onze tv het begeven had hebben we ook een nieuwe gekocht. Na wat speuren op Kieskeurig.nl en kijken in de Mediamarkt (veel en naar verhouding duur) hebben we via internet een Panasonic 42 inch gekocht. Deze komt bij Kieskeurig zeer positief uit de reviews: http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/th-42px80/reviews/275732/
We hebben gekozen voor een plasma-tv omdat deze naar onze smaak een veel mooier en dieper beeld geeft dan een lcd. Ik heb de tv opgehaald bij de internetwinkel, maar hij kan ook bezorgd worden. Die winkel is hier in de buurt en ik had al ervaring bij die winkel door de aankoop van andere spullen. Zeer tevreden over de afhandeling: de tv werd uit de doos gehaald om te zien of hij het deed (stekker in stopcontact), de auto werd opgemeten om te kijken of de doos erin paste, de doos ging op een steekkarretje mee naar de auto en werd in de auto gezet. Eventuele aanspraken op de garantie gaat gewoon via Panasonic zelf.
O ja, en de tv kostte daar 684,-. Scheelde bijna 100,- met de Mediamarkt!

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

03-03-2009 om 21:04

Bedankt

Bedankt voor de tips en vooral voor de site van kieskeurig. Heel verhelderend.
Margje, niet zo jagen Ik kom er aan. Niet iedereen kan elke dag kijken.
Groetjes
Manon

kaatje43

kaatje43

04-03-2009 om 09:14

Wij hebben een ambilight

En die bevalt erg goed. Het is veel rustiger kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.