Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe laptop,geen cd?

gisteren heeft dochter een nieuwe laptop gekocht,vandaag aangesloten en windows Vista was al geinstalleerd,maar er zit geen cd bij van windows,terwijl ik dacht dat die er altijd bijhoort?
want wat als ze vanwege storing alles opnieuw moet installeren?of is het normaal dat een laptop verkocht wordt zonder wondows cd?
Ook zat er 60 dagen gratis norton bij,maar dit was echter al verlopen,vind ik ook vreemd.
wie geeft me raad? terug naar de winkel,of hoort het zo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

12-04-2009 om 21:33

Bij mij

Op mijn Acer zitten de installatiebestanden van Windows in een verborgen deel van de harde schijf. Mocht je pc een keer vastlopen of wat dan ook kun je met een recovery optie de boel opnieuw installeren. Was bij mij dus helaas nodig maar het werkte prima. Ideaal omdat ik zo'n cd best wel eens kwijt zou kunnen raken

Annelies B.

Annelies B.

12-04-2009 om 21:43

Zelf maken

Hier pas een nieuwe laptop (Compaq = HP)en daar zat bij de stapel papieren een briefje dat je zelf je CD kan maken, maar ook dat het kan vanaf de harde schijf. Mbv de F11 toets.
Ze adviseren echter om herstelschijven te maken.
Via Start > Alle programma's > recovery manager > recovery managaer (herstelbeheer)
Dan 'Advaced options > PC herstelschijven maken.

Kijk even tussen de papieren die bij de laptop zitten.

groetjes, Annelies

Geen cd

is helaas vrij normaal. Je maakt het beste zelf even een backup-cd van de fabrieksinstellingen.
Weet je heel zeker dat die Norton verlopen is? Volgens mij kan dat niet of de laptop zou al 60+ dagen gebruikt moeten zijn en vervolgens teruggezet zijn naar fabrieksinstellingeninstellingen, maar dan is het geen nieuwe laptop en zou ik terug gaan naar de winkel. Een flinke korting bedingen want tweedehandsje.

Hier ook niet

heb een fujitsu siemens en zoon ook pas nieuwe en beide tijdens geen disk. Moet je zelf maken. Tijdens opstarten komt er een schermpje dat je zelf een dvd schijf moet maken.
Hoort er tegenwoordig niet meer bij.
Schijnt te duur te zijn.
Gr. Rymcke

(Janneke)

(Janneke)

13-04-2009 om 11:50

Geen probleem

Ik heb een minilaptopje en daar zit ook geen CD-speler bij/in....als ik iets wil installeren doe ik dat via de grote pc en dan via 'gedeeld netwerk'. Daarmee koppel je de laptop aan de pc.

Heel handig hoor! Zo heb ik al diverse programma's geinstalleerd. Zo kopieer je ook bestanden naar je laptop.

Groetjes Janneke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.