Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe koel/vriescombi... maar welke?

'Het nieuwe huishouden' is mij wel op het lijf geschreven zeg!
Met onze nieuwbouwwoning (gister opgeleverd) moet er idd een hoop 'nieuw' in mijn 'huishouden'.

En met de input op dit forum doe ik keer op keer mijn voordeel. Nu komt in onze nieuwe keuken (fraaie eetkeuken, greeploos, erg mooi) een losstaand SMEG fornuis van 90 cm. En - na lang aarzelen - toch ook maar geen inbouwkoelkast maar een losstaande. Die dus ook van RVS moet zijn.
Nu kom ik net terug van de 3e keer bezoek aan BCC. En ik kan maar niet beslissen... Daar twijfel ik iedere keer tussen een Bosch en Liebherr.
Afmetingen zijn gelijk, prijsverschil ca 150 euro.
Liebherr schijnt bekend te staan als DE koelkast - maar in laatste keuken hadden we een BOsch (inbouw) waar we heel happy mee waren.
De Bosch vind ik om te zien mooier (jaja, vrouwenargument, maar niet onbelangrijk!). Zowel van binnen als van buiten. En; de zijkanten zijn ook in hetzelfde RVS als de deur. Ook de binnenkant vind ik mooier.
Nadelen: heeft zowel bij koel- als bij vries minder ruimte als de Liebherr. Koel ontloopt elkaar niet heel veel, vries wel (Bosch 89, Liebherr 123 liter.
Bosch is 150 euro goedkoper.

Liebherr vind ik gewoon niet zo mooi, beetje 'hoekig' en niet zo'n mooie greep. Daarnaast zijn de zijkanten een andere tint dan het RVS van de voorkant. En dat vind ik gewoon echt een bezwaar. De linkerkant zien we niet (staat tegen muurtje) maar de rechterkant staat vol in zicht. En slechts door een onderkastje gescheiden van het RVS fornuis, en dat lijkt me gewoon niet mooi.

Ik kom er gewoon niet uit. En moet wel gaan beslissen, want we willen over 2,5 week verhuizen en dan moet de koelkast er wel staan! Veel gegoogle en kieskeurig.nl levert ook niet echt de info op die ik zoek.

Wat zoek ik?
Een koel/vriescombi van 60 cm breed bij (ca.) 2.00 m hoog. In RVS! zowel deur als zijkanten. Met liefst flinke vriezerinhoud, en koelinhoud. NoFrost. En ook het anti-bacteria systeem spreekt me erg aan - beiden drukke baan dus langer houdbare groente etc is erg fijn zodat we minder vaak boodschappen hoeven te doen.

Wie oh wie heeft zo'n parel staan thuis? En wil haar enthousiasme met mij delen?
Per slot van rekening zijn er veel meer modellen dan BCC (en mediamarkt) in huis heeft. En misschien staat die wel bij jou....

Ik hoor het graag! Oh ja, budget (sterk aan krimping onderhevig naarmate de oplevering vordert) max. 1000 euro.

Dank alvast!
Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

18-06-2009 om 19:57

Andere mogelijkheid?

Kun je geen losse vriezer ergens kwijt? Dan is het vriesdeel wat minder belangrijk.
Als de koelkasten qua prestatie even goed zijn zou ik voor de mooiste gaan (vooral omdat die blijkbaar naast het RVS fornuis staat. Een andere kleur zijkant blijft dan elke keer weer opvallen, heel ergerlijk.
Ik heb hier wel een dubbeldeurs koelkast (niet zo'n brede hoor), met een vrij klein vriesgedeelte. Dat hebben we opgelost door ook nog een losse vriezer elders in huis te plaatsen, in ons geval in de kelder. Maar ik ken ook veel mensen met een vriezer in de garage bijvoorbeeld.
En losse vriezers zijn ook niet zo duur, dus heb je voor bijna hetzelfde bedrag veel meer vriezer als je de goedkopere koopt en daarnaast nog een losse vriezer.

Liebherr

heb ik toevallig 2 weken geleden gekocht alleen een vriezer, maar het voordeel vond ik van liebherr tegenover de bosch dat de platen die tussen de laden liggen bij liebherr echte platen zijn die je zo kunt schoonmaken en bij de bosch zijn dat die spiralen, waar dan het ijs op gaat zitten.prijzen vergelijken waar hij het goedkoopst is kun je via kieskeurig.nl doen, is een fijne site.
suc6 krulleke

Maarlen

Maarlen

19-06-2009 om 21:49

Smeg

Ook ik ben een stille meelevende meelezer in hetzelfde schuitje als jij: aan de vooravond van een tussenverhuizing naar een huurhuis in afwachting van het gereed komen van onze nieuwbouwwoning, nadat we ons huidige woonhuis -tegen alle verwachtingen in- snel verkocht hebben. Heb al heel veel tips die jij hebt gekregen onthouden (oa de Portugese tegelzetter), lang leve OOL! Ik wilde je graag deze tip niet onthouden: vanochtend zag ik in het Metro krantje reclame van de Bijenkorf (raar maar waar) waar ze een SMEG-combi verkopen, vingervlekvrij (!) RVS voor 555 euri (of zoiets) (afgeprijsd van 1000). Ik vond hem er zelf heel gaaf uitzien. Onder deze link vind je welke ik (ongeveer) bedoel:

http://www.smeg.nl/Catalogus/Product/FC32APX.aspx?Req=15162443

Succes verder met het klaarstomen van je nieuwe huis! Ik blijf meelezen!
Groet, Maarlen

Mare

Mare

22-06-2009 om 12:25 Topicstarter

He maarlen!

We kunnen wel een clubje vormen, haha! Ook (o.a.) angel3 zit in exact hetzelfde schuitje. Er wordt heel wat (tussen-)verhuisd momenteel.
Hoe lang nog voor jullie huis opgeleverd wordt?
Al met al is het ons tot nu toe best meegevallen; we gaan hier binnen 2 maanden dus al weer weg.

De portugese tegelvloer ligt inmiddels; de hal lijkt wel 2x zo groot! De tegelzetter is absoluut een aanrader, zeer kundige en aardige man. Wel ben ik nog druk bezig om de cementsluier te verwijderen. Hij blijft nu nog wat dof uitslaan - brrrr... Maar hij heeft me verzekerd dat het echt goed komt. Nog paar keer goed poetsen en dan impregneren.

Vandaag en morgen is de klusjesman bezig met verleggen van leidingen etc. zodat vanaf woensdag de stucadoors het huis in kunnen. Dan kunnnen we in het weekend de vloer in de kamers van de meiden leggen (= mijn man), en schilderen & behangen (de meiden en ik met wat hulp).
Leuk hoor; ik word iedere keer HEEL blij van mijn mooie nieuwe huis. Stel je wel in op stress; en op zaken die anders lopen. Wij kregen donderdag een kort mailtje van de keukeninstallateur; het werd een paar weken later. NEEEE!!! Paniek hier. Want over anderhalve week verhuizen we al, en meteen daarna gaan we op vakantie.
Na heel veel (boos!) heen en weer gebel komt-ie nu dan de vrijdag voor de verhuiszaterdag. Ik word daar wel tikje nerveus van - maar er zit verder geen andere mogelijkheid. Loslaten en 'ooohmmmm' ... en dat terwijl ik nogal een ongeduldige tiep ben, haha!

Dank voor je tip mbt koelkast. Meteen gekeken en wauw! ziet er goed uit zeg. Alleen blijkt bij nadere bestudering ook deze een - voor ons - wat ongelukkige verdeling koel/vries te hebben.
Ik aarzel nog, maar deze maakt een heel goede kans:
http://www.bosch-home.nl/producten/koelen-en-vriezen/koel-vrieskasten-vrijstaand/KGF39P99.html
Totale inhoud is 309 liter, koel 149, vries 68 maarr... een diepkoeldeel van 92 liter. En hij is 2 meter hoog, van geborsteld RVS. Anti-fingerprint. Lijkt me een heel fijne.
Nu nog even heel druk googlen voor de beste prijs, want die 1599 is natuurlijk adviesprijs. Zie hem hier en daar al voor 1100 euro staan.
Maar ik zoek nog even door.

Jij ook veel succes de komende periode.
Enne... let vooral goed op dat je de juiste spullen meeneemt naar de huurwoning. Wij grijpen regelmatig mis, ondanks duidelijke (verschillende kleuren) stickers. Enthousiaste helpers die toch niet heel goed keken; en nu staan die dozen helemaal onderop in de loods. Laders van fototoestellen en dat soort zaken.

groet
Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.