Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

08-03-2010 om 15:17

Nieuwe inbouwoven/magnetron

Het ziet ernaar uit dat onze combimagnetron/oven het gaat begeven. We moeten dus op zoek naar een nieuw inbouwding. Wie heeft er tips waar we op moeten letten qua mogelijkheden, vermogen etc.
Combinatiegebeuren van magnetron en oven gebruik ik nooit. Graag wil ik een oven die hogere temperaturen aankan dan die ik nu heb (hoger dan 200 graden dus)
Moeten we kiezen voor hete lucht of convectie of is dat hetzelfde, etc. etc. Is er ook een mogelijkheid van een inbouwstoomoven?
Alle ervaringen, tips en dergelijke zijn welkom!
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

08-03-2010 om 15:30

Tip

Wij hebben vorig jaar een nieuwe combi moeten kopen omdat de oude overleed.

We hebben een model van het vorige jaar kunnen kopen: die is net zo nieuw, alleen 'last season'. Dat scheelde bijna 200 euro in prijs!

Overige zaken zijn persoonlijk lijkt me. Wij hebben hete lucht, met ook magnetron-combi mogelijkheid (is toch wel handig als de vis na 3 kwartier in de oven net niet helemaal gaar is, dan zet ik even 1 minuut de magnetron erbij aan). Ook grill is fijn.
Wat ik ook super vind, is de programmeerfunctie: 's morgens de ovenschotel klaarmaken, in de oven schuiven, programmeren dat hij om 18 uur klaar moet zijn en dan lekker naar het bos met het gezin. Kom je thuis, kun je direct aan tafel.

groet, Mamvantwee

Wij hebben zowel hete lucht alswel gewoon als magnetron

en dat alles samengevat in een Bosch!

Let op: er is verschil!

... tussen een combi-oven en een combimagnetron.
Wij hebben een combi-oven (ook Bosch), dat is een oven die ook magnetronfuncties heeft. Hetelucht, grill, magnetron, het zit er allemaal in en je kunt het in combinatie gebruiken. Ik doe dat wel eens als ik bv. een ovenschotel maak en niet een halfuur wil/kan wachten tot ie klaar is. Hup, magnetron op 600 erbij en dan kan het ook in 15 minuten. Ontdooien doet ie trouwens ook perfect.

Een combimagnetron is een magnetron die ook ovenfuncties heeft, precies andersom dus. Die hebben meestal een draaiplateautje erin (de combi-oven niet, die heeft gewoon een rooster en een bakplaat).

Puck

Puck

09-03-2010 om 12:45

Gut mickey

Geen idee wat ik dan heb. Wat jij in je combi-oven hebt heb ik ook allemaal, maar ik heb wel een draaiplateau, maar dan wel weer één met 2 roosters erbij. En het draaien van het plateau kan ik ook uitschakelen met een heuse knop. Wat heb ik dan en wat is het verchil in mogelijkheden tussen de 2?

Hanne.

Hanne.

09-03-2010 om 13:59

Wat je wil

Het verschil zit er vooral in wat jij wil. Over het algemeen kunnen beiden ongeveer de zelfde basis dingen, maar bij de combiOVEN is het oven gedeelte kwalitatief wat beter. Dus als jij een verwoed oven gebruiker bent, die af en toe de magnetron gebruikt zou ik daar voor gaan

BIj de combiMAGNETRON is vaak het magnetron gedeelte wat uigebreider maar is het ovengedeelte beperkt. Leuk voor het thuis afbakken van een broodje, maar daar houdt het wel mee op.

Juist

Dank je Hanne

Puck

Puck

09-03-2010 om 23:29

Goh, nooit geweten

Maar dan heb ik een combi-combi-ding dan. Heeft een heel uitgebreid magnetron gedeelte maar ook een heel uitgebreid ovengedeelte (tot 250 graden, met/zonder draaiplateau) Kostte een rib uit m'n lijf maar dan heb je kennelijk ook wat. Het is overigens een Atag.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

10-03-2010 om 11:54

Bedankt

Bedankt voor de informatie; al wat puntjes om mee te nemen in de zoektocht.
Meer tips en ervaringen blijven welkom!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.