Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka

Ivanka

18-07-2015 om 21:15

nieuwe handdoeken

Heb nieuwe handdoeken hoe doen jullie dat de eerste x want drogen doen ze natuurlijk nog voor geen meter........

Ely

Ely

18-07-2015 om 21:21

Huh?

Gewoon eerst in de wasmachine en dan fijn gebruiken, toch?

Pien

Pien

18-07-2015 om 21:22

Wassen

Meteen een keer wassen en in de droger of buiten hangen.

Jamie

Jamie

18-07-2015 om 21:34

azijn

Laat ze een nacht in een emmer met een halve fles azijn en verder water staan, dan wassen en dan vaak gebruiken en snel wassen. Elke keer drogen ze beter maar met dat azijn haal je er wel iets uit wat er in de fabriek is ingestopt geloof ik waardoor het sneller gaat.

Wassen.

Nieuwe handdoeken was ik 1x en neem ze in gebruik. Geen wasverzachter.

four

four

19-07-2015 om 12:44

alleen in een emmer water

Hier doe ik nieuwe handdoeken eerst minimaal 24 uur in een emmer water. Daarna gewoon wassen. Ze drogen daarna prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2015 om 12:49

Inderdaad een keer wassen

Ik noem het altijd fabrieks'pap' wat aan de stof kleeft, dat moet er eerst af. Ik gebruik wel wasverzachter, omdat we geen droger hebben. Zonder droger wordt badstof stug en hard zonder wasverzachter of azijn.

+ Brunette +

+ Brunette +

20-07-2015 om 01:41

Ook uit hygiënisch oogpunt beter eerst wassen.

Wie hebben er allemaal met hun tengels aan die handdoeken gezeten? Winkelende mensen, personeel en de naaisters. Misschien is de stof wel over een vieze vloer in een aftands atelier in Bangladesh gesleept. Een spijkerbroek, dat gaat nog. Maar een nieuwe handdoek zomaar op mijn pasgewassen blote huid? Nou nee.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-07-2015 om 09:08

Heet wassen

Nieuwe handboeken gaan hier altijd op de kookwas met schoonmaakazijn. Is meteen ook goed voor mijn machine.
En daarna worden ze gewoon gebruikt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.