Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kari1

Kari1

03-05-2009 om 16:13

Nieuwe gsm

Er is hier in huis een behoorlijk oude gsm (koelkastmodel) waarvan de accu het nu eindelijk begeven heeft. Nieuwe accu is waarschijnlijk duurder dan een nieuw toestel, op zoek naar een nieuw toestel dus. Maar dan. Er staan veel te veel bomen in dat bos. Op internet kom ik er niet uit.
Het toestel hoeft alleen te kunnen bellen en sms-en. Prepaid. Kan de simkaart uit de kapotte eigenlijk overgezet worden in een nieuwe? (Jullie zien al, we zijn zijn hier uit de mobiele oertijd.) Wie heeft simpele, goedkope, kwalitatief redelijke toesteltips?
Kari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 17:05

Ik doe mijn ogen dicht

en wacht in spanning af. Mijn mobiel model ontbijtkoek is op het punt van opgeven. Zullen we ze bij een museum af gaan geven Kari? Heb je geen kinderen die je kunnen helpen? OOOOO dat ze dan zo meewarig naar je kijken en een foon uitzoeken voor hun sneue simpele moedertje

Tirza

Ik heb

vorig jaar een nokia gekocht een simpel ding waar je inderdaad makkelijk mee kunt sms-sen en bellen, deze was simlock vij voor 25 euro en hij bevalt prima, teveel toeters en bellen erop wordt mij te moeilijk.
krulleke

Linda99

Linda99

03-05-2009 om 20:22

Wat ik deed

Ik had een gare prepaid van Vodafone. Geen idee wat ik voor toestel wilde maar wilde rond de 10 euro per maand hooguit uitgeven aan een abonnement. Gewoon in de winkel gevraagd welke toestellen er bij zo'n abb. zaten en de kleinste en meest simpele uitgezocht. Heb nu een ideale Samsung die ik altijd in mijn broekzak mee kan nemen.

Toestel

van de zelfde profiler kun je altijd je kaart (nummer) overzetten. Van vodafone idd va 20 euro simpele telefoon of de prepaids van AH bijv ook goed te doen.
Van HI sim only va 2,50 verder al vaak ab. va 5, 6 euro idd. Ik heb zelf wel duurdere gekocht. Gewoon omdat ik die heel mooi vond.
Gr. Rymcke

Kari1

Kari1

03-05-2009 om 22:07

Geen abo

want zelfs 3-4 euro per maand halen we niet. Eigenlijk vooral gebruik in vakantietijden voor contact met het thuisfront, en dan denk ik dat dat bedrag weer wat hoger uitvalt, dus prepaid is echt handiger.
Marktplaats, niet aan gedacht, is misschien een optie. Maar hoe weet je of zo'n telefoon nog wel goed is? Als daar na een maand de accu de geest geeft ben je weer terug bij af. Idd maar eens kijken bij hema, AH en zulk soort aanbiedingen. Verkoopt een telefoonwinkel ook zoiets simpels, naar mijn idee is dat alemaal óf abo óf met fancy snufjes?
Ja Tirza, wel kinderen maar die zitten in een een heel ander telefoonsegment...
Kari

amk

amk

03-05-2009 om 22:10

ik als orange gebruiker (nu overgenomen door T-mobile) heb een t-mobile gekocht van 14 euro (reclame stunt) en ben vervolgens naar de plaatselijke simlock-vrijmaker gegaan. Het adres kreeg ik gewoon in de winkel. En voor nog een tientje extra heb ik gewoon een nieuwe phone voor 25 euro.

Als je

telefoon nog goed is en alleen de accu is niet meer goed kun je via internet ook een nieuwe accu kopen voor 10 euro voor je telefoon en kun je weer een hele tijd verder, als je de aanbiedingen goed in de gaten houd kun je je een hoop geld besparen,

krulleke

Mamba

Mamba

03-05-2009 om 23:34

Hoe ik het heb gedaan

Ik ben al snel gestopt met orienteren op internet. Heb het hier in de groep gegooid en toen wist ik het nog niet. Ben naar 2 belwinkels geweest en ik heb gekeken welke toestellen 'pasten'. Om je simkaart te kunnen gebruiken moet je nl een toestel kiezen die deze provider ondersteunt. Niet zelf uitzoeken, dat staat op een kaartje in de winkel. Als je bijvoorbeeld Telfort hebt, zijn er hooguit 5 modellen die werken met je kaartje. In de winkel waar ze het aardigst waren heb ik de telefoon gekocht.
Alle telefoons die mooi uitgestald staan zijn met abo en zonder abo vreselijk duur. Je wordt waarschijnlijk naar een onaantrekkelijk uitziende display gestuurd en daar moet je zijn! Een groot scherm is op zich wel fijn. Voor zoon heb ik een telefoon van de AH gekocht en ik vind dat eerlijk gezegd een onding. Let even op de standby-tijd, zeker in de vakantie is het niet handig als je elke twee dagen het ding moet opladen.

Accu

Hier in Indonesie hebben we onze 8 jaar oude mobiel weer kunnen reanimeren. Batterij in Nederland was duurder dan het apparaat, batterij in Indonesie kwam op 3 euro...

Hier oude nokia met 400 uur standbytijd

Ik heb een simlockvrije Nokia 1100 met (inmiddels) een Simyo-prepaidtegoed. Nog maar drie jaar oud maar al behoorlijk ouderwets, want je kunt er alleen mee bellen en sms'en. Standbytijd 400 uur (was de belangrijkste reden om hem aan te schaffen).

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.