Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe eettafel

Heeft een van jullie tips voor mij bij het aanschaffen van een nieuwe eettafel. Ik wil graag hout, maar wel een die tegen een stootje of omgevallen beker kan. Welk soort hout kan ik dan het beste nemen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

18-06-2009 om 14:39

Wij hebben

geolied eiken. Kun je makkelijk afnemen en bijwerken. Af en toe maken we hem schoon en zetten hem in de lijnolie (uhmmm hebben we geloof ik twee keer gedaan in de 10 jaar dat we hem hebben).
Ik vind het met een gezin met drie kids erg praktisch. Wel gebruiken we met eten een zeiltje of place mats.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-06-2009 om 14:44

Wil ik ook

maar dan moet ik eerst een acceptabele prijs voor mijn oude tafel zien te krijgen. We hebben nu een geloogd grenen tafel die onnodig veel ruimte inneemt. Ik vind eiken wel mooi, blank eiken dus, zoals je nu veel ziet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-06-2009 om 15:02

Eiken

Wij hebben vorige maand een eettafel via marktplaats gekocht voor 100 euro. Een strakke tafel van licht eiken. Met daarbij 6 strakke eiken stoelen. Ben er helemaal blij mee, want eiken kan tegen een stootje en dat is hier in huis wel nodig.

Dendy

Olie

hoi
wij hebben nu al heel lang een grote, massieve kersenhouten tafel in de olie. Ik vind het ideaal! je ziet wel wat krasjes, putjes enzo maar bij een tafel die met olie behandeld is krijgt die tafel juist meer sfeer. het wordt echt een tafel met herinneringen. En als ik dat niet meer wil is het een kwestie van schuren, en weer wat olie er op.

bij kleien, verven, eten, drinken of wat we ook aan tafel doen: we hebben nooit een tafelkleed oid nodig. alle rotzooi gaat er zonder problemen van af, geen kringen oid. mits je hem natuurlijk wel goed in de olie zet.

de tafel is 10 jaar oud, maar gaat zeker nog 10 jaar mee!

Gruffalo

mopperkont

mopperkont

18-06-2009 om 21:30

Ook marktplaats

150 euro eiken, een laatje in de tafel, 6 stoelen bet biezen zittingen! Er zaten al wat deukjes en krasjes in door het gebruik, maar dat zou anders toch binnen de kortste keren gebeurd zijn. En daar wordt zo'n tafel eigenlijk alleen maar mooier van. Ik ben zo blij met die eethoek!

Yvon Meijer

Yvon Meijer

19-06-2009 om 01:31

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.