Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Noname

Noname

20-02-2009 om 13:54

Nieuwe cv ketel nodig: welk merk?

Mijn ouder CV combi ketel is stuk en ik heb een nieuwe nodig. Ik heb een paar offertes opgevraagd en de prijzen verschillen niet zo heel veel (rond 2000 euro allemaal incl. installatie). Maar welk merk moet ik nu kiezen? Nefit en Remeha of iets anders? Iemand die weet wat de uistalg was van de laatste CV test van de consumentengids?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Consumentenbond

Samenvatting

Wij testten voor u tien cv-ketels in de klasse combiketels en warm water met een vermogen tussen 24 en 30 kW, van onder andere de merken Nefit, Bosch en Itho. Alle cv-ketels komen prima door de test, maar we gaven er een het predikaat beste koop.

Wij testten voor u tien cv-ketels in de klasse combiketels en warm water met een vermogen tussen 24 en 30 kW, van onder andere de merken Nefit, Bosch en Itho. Alle cv-ketels komen prima door de test, maar we gaven er een het predikaat beste koop.

Rendement
Alle ketels uit deze test halen een hoog rendement en hebben dan ook het Gaskeur HR 107-label. De meting die wij deden voor deelbelasting is niet de optimale situatie, maar zelfs daarin scoren de ketels nog goed of zeer goed. Ook het rendement voor warmwaterproductie kan hoog genoemd worden, want dat loopt uiteen van 69 tot 81%.

Voorraadvat
Daalderop scoorde op warmwatercomfort het best, vooral vanwege het voorraadvat van 50 liter, waardoor een bad sneller kan vollopen. Daalderop, Atag en Nefit hebben dankzij hun voorraadvat geen tapdrempel, ze leveren ook warm water als de kraan maar zachtjes loopt. Agpo lijkt niet te profiteren van het voorraadvat.

Prijs
De verschillen in prestaties tussen de cv-ketels zijn klein, maar het verschil tussen de adviesprijs en de prijs die bijvoorbeeld bij een firma op internet werden gevonden, loopt op tot wel 45%. De prijs kan dus wel doorslaggevend zijn voor de keuze.

Beste koop:

Itho Kli-max2 HR24 CW4 (€1400)

*De REMAHA was goede tweede in de test

Net gekocht

een maand of 3 ofzo terug, een remeha hr dinges, modulerend, ik heb heel internet afgespeurd en via ool een goed bedrijf gevonden, keurig verlopen en een stuk goedkoper dan elders. Kan het wel terug vinden in het archief hoe en wat als je daar wat aan hebt.

Noname

Noname

20-02-2009 om 18:41

Remeha?

Hoi Manda Wat ik in het archief van jou terugvond is een conversatie met ene Agnes die je www.perfectiewarmte.nl aanraadde. Heb je de ketel daar gekocht? En welk type is het uiteindelijk geworden als ik vargen mag. Ik heb Feenstra laten komen (via vereniging eigen huis) maar die komt met een offerte voor huur van 36 euro/maand gedurende 12 jaar voor een Remeha Calenta 28C. Omgerekend is dat ruim 5 mille over 12 jaar. Beter errug duur dus. Dat doe ik zeker niet. Mijn lokale mannetje vraagt 2 mille voor een Nefit topline HRC25/CW4 en heeft me ook een Bosch 30 HRCII aangeboden voor 1844 euro. Tja en wat kies je dan?? Meer offertes opvragen nog misschien? En wie was jouw leverancier dan?

Noname

ik heb betaald E 1944 voor het hele ding incl montage met expansievat en aansluitingen etc etc. 2 jaar garantie zonder voorrijkosten en bijkomende kosten. Daarna ga ik over op een onderhoudscontract denk ik.

Het is een remeha avanta c5 lees ik terug in het draadje, ik zie nu net op die perfectiewarmte.nl dat het nu nog weer 100 euro goedkoper is.

Het hangt af van hoeveel water en warmte jullie gebruiken. Hier een huis van 135 m2 met hoge plafonds, 3 slaapkamers, 1 grote woonkamer met open keuken, hal, badkamer met regendouche.

Je kan even dat wat je locale mannetje je aanbiedt vergelijken met zo'n bedrijf als die perfectiewarmte.nl. Nuon kwam toendertijd overal duurder uit en probeerde toendertijd (al weer een jaar of 2 terug voordat we hier in trokken) ook een leasecontract aan te smeren waardoor we 2x duurder uit kwamen, heel irritant want ik had van te voren gezegd dta ik absoluut niet wou leasen.

Oh en

het is hier een stuk aangenamener qua temperatuur en lucht etc sinds die nieuwe ketel erin zit. De oude maakte herrie, sloeg telkens aan, vrat energie en moduleerde niet goed waardoor het atijd eerst bloedheet werd voordat de temp weer daalde. Ja prettige ketel maar hij zit er dus nog niet zo lang in, in elk geval is het een stuk kleiner qua formaat en veel efficienter, ik verwacht dat we dan ook lagere energiekosten hebben.

En 2

ik heb er een nieuwe thermostaat bij gekocht dat was iets van E 100. Dus de prijs is eigenlijk nog het zelfde. Ze hebben er nu ook eentje van E 1635 als aanbieding die heeft wel een lager vermogen.

Je moet even uitzoeken hoeveek vermogen je dus nodig hebt.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-02-2009 om 19:55

Ook remeha

Sinds vorig jaar, prima keteltje, 1800 euro, incl montage.

Noname

Noname

20-02-2009 om 20:20

Waar gekocht?

Hoi Nasha: wat voor type is het en weet je nog waar je hem hebt gekocht?

Linda99

Linda99

20-02-2009 om 21:38

Vaillant

Wij zijn al 3 jaar dik tevreden over onze Vaillant Hr ketel. Stuk goedkoper dan Remeha en net zo goed/zuinig/kwalitatief

Consumentenbond

De consumentenbond hoeft het niet altijd bij het rechte eind te hebben.Zie de rookworstentest. Laat je goed voorlichten over alle voors en tegens. Doe ook navraag over installateurs dwz ervaringen van anderen met een bepaald bedrijf..

Nasha 1st

Nasha 1st

21-02-2009 om 00:16

Noname

(kijkt even achterom) Remeha Avanta staat er op...En wij hebben hem gekocht bij een plaatselijke installateur (geen beun de haas) die het een jaar eerder bij mijn zus ook naar tevredenheid had gedaan....weet niet waar je woont, maar kan je anders wel het adres geven.

Minet

Minet

21-02-2009 om 09:35

Intergas

Wij kochten onlangs bij de EnergieWacht een intergas ketel met een Slimme Thermostaat erbij.
Voor 1750 euro incl. montage waren we klaar.

Groetjes, Minet

Marmar

Marmar

22-02-2009 om 14:49

Ook (altair)

Hier hetzelfde, ook een Remeha Avanta, van februari 2007. Het ontstekingsmechanisme deed het hier prima en ik heb al die tijd geen klachten gehad. De monteur kwam hier langs ihkv service abonnement via Feenstra. Hij wiept 1 blik en zei dat dat ontstekingsmechanisme vervangen moest worden, omdat bij de installatie van de ketel niet dit onderdeel gebruikt had mogen worden (verkeerd type oid). En hij heeft het kosteloos vervangen, zat in de garantie. Hij zei nog, dat bij iedereen die in die periode een Reneha Avanta had gekocht, dit verkeerde onderdeel was gebruikt.
Dus, iedereen met zo'n type van ca 2 jaar oud: bel Feenstra en laat dat nieuwe ontstekingmechanisme maar komen. Ook als je nu nog geen klachten hebt. Die zullen tzt namelijk nog wel gaan ontstaan.

Mathilde

Mathilde

23-02-2009 om 11:21

Hier

Sinds december 2007 hebben we een Nefit HR combiketel. Daarvoor hing er een Radson, wat een waardeloos apparaat (na acht jaar elke winter reparaties, een permanent piepende computerbesturing en na exact vijftien jaar een gaatje in het boilervat en dus 'total loss'). Ik ben erg benieuwd wat de Nefit gaat doen. Inclusief nieuwe thermostaat en installeren heeft'ie zo'n 1900 euro gekost. Hij stookt prima, ook het antieke en dus diepe bad krijgt hij helemaal vol (de Radson moest halverwege een minuut of tien bijkomen). Maar ja, resultaten uit het verleden... We hebben 2,5 week moeten wachten op levering, sneller kreeg ik bij niemand voor elkaar (de NUON kon helemaal niets bieden qua snelheid). Gelukkig hebben we een houtkachel...
Mathilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.