Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

04-03-2009 om 10:24

Nieuw terras, welke stenen zijn echt fijn

We willen dit jaar graag onze tuin opnieuw laten bestraten, allene ik vind het heel moeilijk beslissen wat nou fijn is qua stenen of tegels. Onze tuin is niet heel erg groot, kun je dan beter grote of kleine stenen pakken? donkere of lichtere kleur. We willen nu geen gras meer maar alles bestraten, zodat er veel ruimte is voor de kinderen om te spelen en te fietsen etc. Het moeten tegels zijn die makkelijk in onderhoud zijn. Nu heb ik een terras wat gedeeltelijk is gelegd met kinderkopjes en die kieren daartussen zijn vreselijk groot, dus ook veel onkruid eronder. Ik wil weinig kans op groene aanslag. ideaal zou zijn als ik het gewoon kon afspuiten en met een trekker eroverheen en klaar.

Tja nogal wat wensen maar heeft er iemand tips. Ik heb op internet zitten neuzen maar er zijn zoveel stenen en tegels

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Google op "bestraten" en "voegmiddel"

speciaal voegmiddel zorgt ervoor dat onkruid minder snel tussen de kieren groeit. Op die manier kun je ook voor een kleinere steen kiezen. Volgens het filmpje van bijv. dansand krijg je "woestijnachtige toestanden tussen de kieren".

ayla

ayla

04-03-2009 om 10:53

Ja maar

peuterzoon vind het leuk om zand tussen de voegen uit halen wat dus weer resulteerd in een modderbad. Dus de voegen moeten echt klein zijn

Hardsteen

Hier een terras van hardsteen platen van 60 x 60. Minimale voeg, groene aanslag heb je niet zo snel (alleen als het heel vochtig en donker is). Onderhoud is gemakkelijk, alleen impregneren.

Je moet niet bang zijn voor krassen, want hardsteen krast nou eenmaal. Ook de aanschafprijs kan een bezwaar zijn, maar als je het terras zoals wij zelf aanlegt, kun je de arbeidskosten besparen. Bij ons liggen de platen op een bed van 20 cm brekerzand en zijn ze niet gevoegd. Blijft prima liggen en verzakt niet. Bij onze buren liggen de platen in stabzand (mengsel van cement + bestratingszand) en daar zijn al de eerste scheuren ontstaan.

Ik moet er wel bij zeggen dat manlief erg handig is en niet te vergeten erg precies: dat kan veel uitmaken voor het resultaat .

Chris

Linda99

Linda99

04-03-2009 om 11:38

Abbeystones

Ook hier bewust gekozen voor bestraten zodat de kids lekker hun gang kunnen gaan met fietsjes, step en noem maar op. Bij ons tuincentrum hadden ze een mooie aanbieding: abbeystones. We hebben ze in zachtgeel en 1 keer per jaar de hogedrukreiniger erop is al het onderhoud wat het vergt. Vriend heeft de stenen zelf gelegd en ze heel strak gelegd. Geen last van onkruid of vingertjes die zand eruit peuteren.

De stene bevallen zo goed dat we ze nu ook in de voortuin hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.