Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

calien

calien

18-01-2011 om 11:45

Nieuw inrichting slaapkamer: advies gevraagd.

Wij krijgen een nieuwe slaapkamer en zijn op zoek naar tips. We hebben notenhouten meubels uitgezocht. Wat zou daarbij dan een mooie vloer zijn. Ik zat zelf te denken aan een lichte kleur laminaat. Maar is dat ook wel mooi.....?
En welke kleur gordijnen, dekbedhoezen etc. Ik hou niet van heel druk, maar een beetje contrasterend mag wel.
Wie heeft een ide voor ons?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

19-01-2011 om 08:59

Ik zou...

ik ben ook bezig om ons nieuw gebouwde huis in te richten en ik heb zelf gekozen voor allemaal creme wanden en kozijnen,deuren en plinten, alles 1 tint wat heel veel rust uitstraalt, op de vloer krijgen we vrij donker laminaat. Ook de rolgordijnen en overgordijnen worden creme, maar... ik krijg een fel gekleurd dekbedovertrek, en aangezien ik er 3 heb in totaal verschillende kleuren, hardrose, lime en aqua breng ik op deze manier kleur in bijv de slaapkamer, maar zo doe ik dat ook in de andere ruimtes... basis kleuren dus simpel en vrij saai en dan lekker knallen met steeds andere kleur assecoirres maar smaken verschillen natuurlijk.....

Hout-wit

ik vind de combinatie hout met wit erg mooi. Heel natuurlijk, vooral als je er ook een groene plant bij zet.

Ik zou het daarom heel naturel maken. Witte gordijnen, witte muren, witte vloer (wit laminaat), wit dekbed overtrek. Dat staat bij je notenhouten meubelen heel mooi want notenhout is een warme kleur.

Eventueel kun je kiezen voor een accent kleur op 1 muur (taupe?) of accent kleuren door kussens/accessoires. Die accent kleur kun je dan weer heel makkelijk vervangen door een andere kleur.

soepstengel

soepstengel

19-01-2011 om 09:58

Notenhout

met off white vind ik ook erg mooi.En dan bv ween licht gdekbed met een werkje erin? De muren zou ik 3 dezelfde kleur doen en dan 1 anders.
Tip;
Wij hebben net laminaat gelegd en we hebben 3 verschilende stalen meegekregen om naast de meubelen te "keuren".
Bleek goed te werken omdat wat we eerst wilden ècht neit bij de meubels stond.

calien

calien

19-01-2011 om 10:06

Bedankt

Het zou prettig zijn als we een vloerstaal naast het bed kunnen houden, maar dat zit er niet in.

De muren worden eerst gestucd en daarna komt er spachtelputz op. Dat wordt heel licht (net niet wit). ook de raamkozijnen worden die kleur.

De vloer wil ik eigenlijk ook licht houden (lichte kluer laminaat, misschien is dit off-white).

Over de gordijen twijfel ik nog. We hebben nu ook hele lichte, maar eigenlijk zou ik wel wat anders willen. Ik zal eens gaan kijken bij de hema of zo of ze iets moois hebben. Een dekbedhoes is zo gekocht als alles staat natuurlijk. De vloer is het moeilijkst.

Bedankt voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.