Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Niet hip, heel en schoon

Ik heb nog heel veel kleertjes, die ik zelf erg leuk vind, maar nergens kwijt raak. Ik heb het bij de tweedehandswinkeltjes geprobeerd, de kinderkledingbeurs, maar blijkbaar is het niet hip genoeg. Soms heb ik kleren waar een knoopje aan mist of een naad slordig is, of er zit een klein vlekje op een onopvallende plek.
Ik heb het ook op MP geprobeerd, maar dat vind ik zoveel werk. In een paar dagen staat het verder dan bladzijde 150.
Wat zal ik nu met ze doen? Ik heb ook gezien, in de rubriek vraag en aanbod, dat sommige mensen een eigen pagina hebben waar de kleertjes allenaal met foto opstaan. Hoe maak ik zoéén? Dat lijkt me makkelijker dan alles steeds weer op MP zetten.
Bedankt alvast, groetjes...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Doneren

aan een goed doel, de humanitascontainer, of een opvang gezin (stoepkrijt hier op het forum heeft een adres), leger des heils, asielzoekerscentrum, kerken hebben ook allerlei adressen van mensen die spullen ophalen of kunnen gebruiken etc.

Je kan het ook op marktplaats zetten met de kop: gratis op te halen. Mijn ervaring is dat je heel snel dingen kwijt raakt als het maar gratis is. Of www.gratisoptehalen.nl

Ik heb laatst een box en wat ander babyspul laten ophalen door een kleine stichting hier in Haarlem, die hebben een soort winkeltje waar alles gratis is, verschillende mensen mogen daar elke week spullen ophalen.

Vic

Vic

11-10-2010 om 12:13

Kwartjes

Ik heb regelmatig hetzelfde probleem. Na het uitspitten van de kast van jongste heb ik nu weer een hele tas staan met allerlei kleding. Er zitten wat merkdingetjes tussen, maar verder vooral heel veel Hema en H&M. Meestal staat zo'n tas een paar weken en dan gooi ik hem maar in zo'n kledingcontainer in het dorp (geen idee wat er dan mee gebeurt). Als ik het zou verkopen levert het niet meer dan een paar kwartjes per stuk op, vrees ik.

Bastet

Bastet

11-10-2010 om 12:16

Peenvogel

Je foto's kun je op www.mijnalbum.nl plaatsen,de link zet je dan neer bij vraag en aanbod.
Ik zet echt mooie trendy spullen op MP,de rest doneer ik,zo hoorde ik dat de plaatselijke voedselbank ook een kledingbank heeft,ga ik nog achteraan.Als het daar terecht komt,vind ik dat eigenlijk nog fijner dan er weinig voor vangen.

Sancy

Sancy

11-10-2010 om 12:16

Link

Een eigen pagina maak je op http://www.mijnalbum.nl/
Maar als de kleding niet heel, schoon en hip is, snap ik waarom je het niet kwijt raakt. Het aanbod is zo groot dat mensen voor hetzelfde geld wél hippe, schone en hele kleding kunnen krijgen.
Dan kun je 2 dingen doen: zorgen dat het in ieder geval wél schoon en heel is, of accepteren dat je er niets mee kunt verdienen en het naar de kringloop of een inzamelingsactie doen. Zelf ben ik meer het type voor de laatste optie

Sancy

"Maar als de kleding niet heel, schoon en hip is, snap ik waarom je het niet kwijt raakt."
Ik lees eruit dat het gaat om niet-hippe kleding, die wél heel en schoon is.
Voor zover mijn rouwdouwers iets overlaten van hun kleren, gaat het hier idd in de Humanitas-bak. Mp levert dan niets op en kost e-norm veel tijd.

Sancy

Sancy

11-10-2010 om 13:01

Anneque

dat zeg ik ook

vlinder72

vlinder72

11-10-2010 om 13:10

Gratis af te halen

Ik zet het meestal wel op marktplaats. Maar dan met de mededeling "pakket kleding". Gratis af te halen.

Lukt altijd en ik krijgt altijd leuke reacties. En meestal krijg je er toch nog wel een bloemetje voor of iets dergelijks.

Sancy (ot)

LOL! Je hebt gelijk. Normaliter lees ik heel zorgvuldig

Polly Shearman

Polly Shearman

11-10-2010 om 14:47

Geven

geef het weg, je kan vast wel iemand bedenken die kinderen, of een kindje heeft die net jonger of kleiner is als jou kinderen.
Ik krijg zeer regelmatig zakken met kleding van andere, met grotere kinderen en wij zijn daar altijd super blij mee! zo'n zak uitzoeken is een feestje!
en wat ze niet willen dragen gaat gewoon naar de zak van max.

waarom moet je overal op willen verdienen?

Hier ook.

Zulke kleding geven wij ook weg. Aan een buurvrouw die 2 dochters heeft die pak 'm beet 5 jaar jonger is dan onze jongste. Kleding is dan dus niet hip meer. Maar ik zie regelmatig dat ze een en ander draagt. Vindt het kind zelf ook leuk (wauw, kleding van je buurmeisje dat jaren ouder is...kijken ze toch al tegenop!) en dochter ook. Wijzelf kregen altijd kleding van mijn vriendin (3 dochters, allen wat ouder) en daar zat ook kleding in van háár zus (zoon+dochter, dochter weer wat ouder dan onze jongste). Vooral die kleding van zus van vriendin was erg geliefd want haar dochter is/was net zo dun als die van mij. En daarvoor is het soms erg lastig kleding te vinden die goed past.
Zo ook regenlaarzen, schaatsen etc.die niet meer passen.
En ook hier was het altijd een feestje als er weer een zak kwam!
groeten albana

reina

reina

11-10-2010 om 19:16

Bijv

Wij geven onze goede kleding die niet meer gedragen wordt af bij het leger des Heils.

Astrid

Astrid

11-10-2010 om 19:23

Wel hip en als nieuw, maar raak het ook niet kwijt

Ik heb dozen vol met wel hippe kleding (echt als nieuw!) en in mijn omgeving wil niemand ze hebben. Iedereen is tegenwoordig al voorzien. Best balen, want met 2 meiden en bijna elke hele Hema collectie (en dan niet de basics) in huis zou ik daar toch iemand blij mee kunnen moeten maken. Liefst aan een arm gezin, maar die ken ik helaas niet. Op Marktplaats zetten doe ik wel eens, maar ik heb zooo veel! Van zoon heb ik nog in 1 maat een doos vol nieuwe (nou ja bijna dan, je ziet het verschil niet) WE kleding en ook die schijnt niemand nodig te hebben.

Marieke

Marieke

11-10-2010 om 19:40

Babykleding en andere

Mijn babygarderobe heb ik gegeven aan de lokale Blijf van mijn Lijf. Veel vrouwen arriveren daar hoogzwanger of met een baby onder de arm en nul spullen. Ze waren er blij mee. De Kledingbank is ook een prima doel. Daar kun je alleen kopen als je een minimum inkomen hebt (wordt gecheckt) en anders de kringloop.

Astrid

joh echt er zijn adressen te over !!! Echt je kan er heel makkelijk van af komen als je even een half uurtje gaat googlen en bellen. Dan heb je voor jaren een mooi adres voor al die mooie kleding.

Ik heb eens een foto terug gekregen van een kindje in Brazilie in een nauwelijks gedragen duur merk setje van mijn dochter, had er nog over getwijfeld om het erbij te doen, maar dat is zoiets fijns ook om aan je kinderen te laten zien. Of een foto van een kindje in een Pools kindertehuis wat met een koffertje met pop en kleertjes zat te spelen.

Echt het is zo de moeite waard om dingen weg te geven.

Goede dingen

bedoel ik. Dingen waarvan je weet dat ze best nog wat waard zijn als je het weken op marktplaats zet waarbij je twijfelt of je dat zomaar weg moet geven.

Een kind in een armoedige situatie is zo ontzettend blij en trots op (bijna) nieuwe outfit van goede kwaliteit, dat gaat dan heel vaak gedragen worden.

Nou ja, mijn boodschap is wel duidelijk

Puck

Puck

13-10-2010 om 10:00

Aanvulling op pelle voor astrid

De kinderen van Jons zijn smalle sprietjes en ze heeft op dit moment kinderen die de maten 140/146 (jongen) 128/134 (meiden) en 110 (jongen) hebben

Pelle, puck!

Wat lief dat jullie aan mij denken! en ja, in alle bescheidenheid hou ik me daarvoor aanbevolen. Ook kleding die (nog) niet in de maat zijn, maar redelijk tijdloos is, gaat bij ons op de stapel. het ziet er namelijk niet naar uit dat we de eerste 3 jaar al uit de 'sh...' zijn.

Dank je wel, meiden!
groetjes,
jons

Puck

Puck

15-10-2010 om 08:37

Jons, toekomst

Ik krijg volgende week van Jujube weer een tas met meidenkleren en die komt als ze Puckdochter te klein zijn weer jou kant op.

Puinhoop

Puinhoop

15-10-2010 om 20:27 Topicstarter

Astrid

Jongenskleren zijn hier ook altijd welkom hoor! Mijn zoon heeft 134/140 en is de enige jongen in de fmailie -van die leeftijd- dus hij krijgt nooit restjen van familie!
Ik zou het ook wel aan een bijstandsgezin willen geven, maar hoe leer je die kennen? Ik bedoel, soms zijn ze ook trots, dat bedoel ik niet verkeerd, maar ik wil niemand in verlegenheid brengen, snap je?

Puck

Puck

15-10-2010 om 23:51

Peenvogel

Misschien kun je contact opnemen met de voedselbank en vragen of zei het kunnen geven aan een gezin dat het hard nodig heeft.

Puck

Fijn, maar dan toch alleen als je ze persoonlijk komt afleveren, mét je kinderen! Onze jongste heeft jouw knul meteen als 'vriend' neergezet, haha! Ze vonden het echt leuk jullie te leren kennen enne... ja, ik vond het ook heel gezellig weer!

kus,
Jons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.