Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Net gekocht en nu in reclamefolder, balen...

2 weken geleden hebben wij een laptop gekocht voor 700 euro, flink bedrag maar het is ook een heel fijn ding. De winkel waar ik hem kocht ben ik al eerder heel goed geholpen toen mijn vaste pc crashte, tis geen onderdeel van een keten o.i.d.
Nu was ik vandaag even bij mijn ouders en zag daar een folder liggen van deze winkel waarin o.a. onze laptop stond alleen wel 150 euro goedkoper! De folder ging vandaag in en is geldig tot met 6 februari. Hier baal ik best van, het is nogal een verschil, maar twijfel of ik er wel over kan reclameren. Uiteindelijk heb ik er al 2 weken plezeier van gehad maar aan de andere kant wisten ze volgens mij toen al wel al dat deze in de folder zou komen, moet toch ook op tijd bij een drukker zijn?
Is het nou heel gek als ik woensdagmorgen even binnenloop om te vrgen of ze hier nou wat mee kunnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

24-01-2011 om 14:13

Gewoon doen

Of je echt recht op korting hebt weet ik niet, maar natuurlijk kun je binnenlopen met de mededeling dat je hem 2 weken geleden hebt gekocht en dat je het fijn had gevonden als ze jou er toen op gewezen zouden hebben dat hij binnenkort in de aanbieding was. En of hier nog een mouw aan te passen is. Nee heb je, ja kun je krijgen en blijf je vooral realiseren dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. Laat je nog even horen wat eruit gekomen is?

69er

69er

24-01-2011 om 14:26

Jakje

Jakje,
Mag ik heel nieuwsgierig vragen over welke laptop je tevreden bent (en welke folder...)
69

Blackbird28

Blackbird28

24-01-2011 om 14:58 Topicstarter

Tuurlijk, het is

een Samsung PC R730 gekocht bij Lowbudgetpc, klinkt loucher dan het is .
Heb overigens toen ook nog bij mediamarkt gegekeken en daar was hij 50 euro duurder dus dacht een goede deal te hebben.
Maar ga het toch maar proberen zoals Puck al aangeeft, heb inmiddels wel al wat gegoogled en recht heb ik nergens op. Bah, wou dat ik die folder niet had gezien

Blackbird28

Blackbird28

24-01-2011 om 16:11 Topicstarter

Terugbrengtermijn

Tja, ik weet niet of dat voor alle soorten winkels geldt. Bovendien is laptop al geinstalleerd met office en dus ook volop gebruikt.
Heb overigens wel ooit bij Gamma zo'n geintje gehad. Heel veel tegels voor badkamer gekocht en nog geen week later alles enorm in de aanbieding. Ook teruggegaan maar in eerste instantie wilden ze geen geld terug geven, toen aangeboden tegels allemaal terug te brengen en opnieuw te kopen. Gek genoeg kon het toen ineens wel, weet overigens niet of ik het wel had gedaan (retourneren en weer aankopen) was nogal een gesjouw maar alleen het uiten was blijkbaar al voldoende.

Puck

Puck

25-01-2011 om 08:49

Terugbrengtermijn

Was het verder niet zo dat een terugbreng termijn of niet goed geld terug een gunst was en dat dat niet een wettelijk recht is?

Gewoon proberen

Volgens mij heb je nergens recht op, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Ik heb het weleens met een paar schoenen gehad. De week daarop zag ik ze heel toevallig in dezelfde winkel voor de helft van de prijs... Ik ben naar binnen gegaan en heb gezegd dat ik daar wel van baalde. Dat konden ze begrijpen en ze hebben me de helft van het geld terugbetaald! Lijkt me wat betreft klantenbinding een hele goede zaak

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2011 om 01:27

Klantenbinding

Je moet het in dit geval van de coulance van de winkel hebben en niet omdat je ergens aanspraak op kunt maken. Dit is een voorbeeldje van verdraaide pech. Ik ga komend weekend met mijn man naar ABBA, in de Heineken Music Hall. Laat verdorie Groupsdeals de kaarten voor de helft van de prijs aanbieden! We hadden er voor de helft van de prijs kunnen zitten dus. Hetzelfde liedje voor mijn dochter. Haar winterjas zag ze nu voor de helft van de prijs in het rek hangen, balen, maar zo is het maar net. Dat is een koe in zijn k... kijken. Je hebt eerder besloten dat je iets wilt kopen dan de aanbieding gedaan is. Jammer.
Het enige wat je nu nog kunt doen is inderdaad gokken dat ze je als klant willen behouden. Ga dus met je meest vriendelijke gezicht die kant op en stel je beleefd teleurgesteld op. Je weet maar nooit.

Blackbird28

Blackbird28

26-01-2011 om 15:11 Topicstarter

Hoe het ging, oeps...

Ben idd vanmorgen terug gegaan naar de winkel waar ik aan de desbetreffende verkoper (die mij ook die laptop had verkocht) mijn verhaal heb gedaan. Uiteraard heel beleefd maar wel duidelijk teleurgesteld liet ik de folder zien met daarin de laptop en toen mijn aankoopbewijs. De man zag direct dat het om een zwaarder type laptop ging (die van ons dus), wel zelfde typenr. maar met veel betere processor....Eeeh, beetje dom dus van mij maar hij gaf wel aan dat als het idd de zelfde was geweest we zeker tot een compris betreffende het prijsverschil waren gekomen.
Ik kon weer blij huppelend naar huis!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.