Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An

An

19-06-2009 om 21:33

Nespresso vs senseo

Wie helpt ons een afweging te maken? We willen een nespresso of senseo naast onze gewone koffiezetter. Het gaat om die enkele bakjes koffie op een dag. In aanschafprijs ontlopen ze elkaar niet zoveel.
Nadeel van een nespresso is de prijs van de cups (is dat echt zo duur?) en het afvalprobleem. De senseo schijnt minder lekkere koffie te zetten. Overigens lust ik die koffie best. Ik ben er inmiddels aan gewend doordat iedereen blijkbaar zo'n ding heeft. In het begin vond ik senseo echt vies.Moeilijk. Wie helpt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

19-06-2009 om 21:45

Ik wist het wel

Een nespresso natuurlijk. Voor die paar koppen koffie per dag wil ik ook echt lekkere koffie ! En die komt niet uit een senseo.

Yta Chalne

Yta Chalne

20-06-2009 om 08:46

Nou

Kiezen tussen duur en vervuilend of vies en vervuilend: gewoon allebei niet doen. Een simpel snelfilterapparaatje is lekkerder en die drie minuten per dag kunnen er meestal nog wel af.

Make taste, not waste!

Minnie

Minnie

20-06-2009 om 09:36

Natuurlijk

Nespresso... Lijkt mij geen moeilijke keuze. Koffie is 35ct per kopje (gemiddeld).

Geen van beiden

Sluit me bij Yta aan. Je zou ook nog een opzetfilter voor op een mok kunnen nemen, heb je echte cverse fliterkoffie.
Of gewoon een pot nescafe.

Koffiemolen

Ik heb een goede, niet al te dure, koffiemolen gekocht (Yta zou hem zeker goedkeuren!) en ik zet gewoon de filterhouder op het kopje, een grote mok als we me zijn 3-en zijn. Warme melk erbij, of niet. Heerlijk! Voor verjaardagen zetten we het in een koffiekan.

Als je echt lekkere bonen vers maalt dan kan er verder weinig misgaan.

De pot Nescafé van Dirksmama gaat wat mij betreft over iets anders.

Vic

Vic

20-06-2009 om 11:11

Smaken verschillen

Wij hebben ze allebei (en geen ouderwets koffie-apparaat). Ik heb zelfs het liefst Senseo en heel af en toe een kopje Nespresso. Mijn huisgenoot drinkt het liefst Nespresso, maar neemt overdag altijd Senseo. Het hangt er ook een beetje vanaf of je zoetjes en melk in je koffie wilt. Dat werkt bij de Nespresso alleen bij de lungo varianten, anders is het zo'n gepriegel.

Handpresso

Neemt heel weinig plaats in en maakt koffie per kopje:
handpresso

Of van WMF de WMF Uno.

An

An

21-06-2009 om 22:34

Het is geworden....

een senseo!
Bedankt voor de reacties. De prijs en het afval heeft ons over de streep getrokken. Zo'n pruttelpotje hebben wij ook. Zullen we eens in ere herstellen.
Bedankt voor de input!
An

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.