Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

13-01-2011 om 19:53

Nav het kapperdraadje hierboven

schiet mij ineens een vraag te binnen.

Hoe krijg ik de klitten bij mijn peuter eruit, nu moet ik het echt uitkammen en dat is huilen 's ochtends. Hij heeft een dikke krullenbos wat 's ochtend altijd klit en pluist.

Ik gebruik een beetje gel tegen het pluizen, maar welke crèmespoeling is fijn voor kinderen, eentje die niet prikt.
Bestaat er voor kinderen crèmespoeling voor krullend haar, of zou ik gewoon mijn eigen crèmespoeling voor krullend haar kunnen gebruiken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-01-2011 om 20:18

Antiklitspray

ik ben groot verbruiker van de antiklitspray van de Hema, die van de Etos is echt stukken minder.
Verder gebruiken we een foute roze fles 2 in 1 shampoo. En die werkt ook prima. Cremespoeling gebruik ik nooit bij mijn dochter.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-01-2011 om 20:30

Water en krullenspul

Hier hetzelfde probleem (bij mij dan): ik maak mijn haar vochtig met een plantenspuit of gewoon door met natte vingers te 'kammen'. Mag best goed nat worden, dat droogt sneller dan je denkt aan de lucht. Vervolgens kneed ik er krullenspul van Andrelon doorheen (John Frieda is nog beter maar duur). En dan pas kam ik alles uit. Na het kammen breng ik de boel in model met mijn vingers. Bij dochter doe ik hetzelfde: vochtig maken, beetje creme of iets dergelijks erdoorheen en dan kammen en als laatste model aanbrengen (meestal iets van vlechten, los haar is lastig op school). Scheelt heel veel tranen en krijswerk.
Groetjes
Massi

Gliss kur

Ik heb de spray van Gliss kur. In combinatie met een shampoo voor doorkambaar haar kom ik dan redelijk door het haar van de oudste. Maar ideaal is het allemaal niet. Eigenlijk moet er gewoon een flink stuk van d'r haar af en dat wil ze dus niet.

Meestal laat ik haar dus zelf maar kammen. Scheelt een hoop gepiep (je moet alleen geen haast hebben).

Wat hier het beste werkt

is toch mijn eigen crèmespoeling. Heb vanalles geprobeerd, ook antiklitspray (die hebben ze in de meest gruwelijke geuren, bijv. aardbei met een touch of Hubba Bubba), maar gewone crèmespoeling doet nog het meeste.

Gliss-kür

Oranje spray-spul van Gliss-kür, dat werkt als een tierelier. Mijn dochter van 2 is gezegend met een bos krullen die binnen no-time lijken te vervilten. Nu spuit ik er iedere ochtend Gliss-kür op en dan kan ik het (wel heel voorzichtig) uitkammen. Crèmespoeling werkte helaas niet, was een stuk makkelijker geweest.

Mogen we draadjes combineren?

Ik zou zeggen....naar de kapper Kiki! Of zelf de schaar ter hand nemen. Krullen laten groeien is prachtig, maar nooit knippen levert dode punten op, en dode punten geven de prachtigste klitten in je haar. Klein stukje eraf scheelt meer dan de helft vd ellende schat ik zo in.

ingrid

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2011 om 07:13

Klopt ingrid

Daarom laat ik het halflange haar van mijn dochter elke drie maanden knippen, scheelt veel klitten. Toen mijn thuiskapster voor het eerst kwam, had zij ook moeite om er doorheen te komen, en ook de twee keer daarna. Op haar advies zijn we gestopt met antiklitspul en warempel, het gaat nu veel beter. Als je dat lang gebruikt vormt zich toch een filmpje op het haar, wat je er moeilijk uitkrijgt en wat op den duur de ellende groter maakt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.