Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Naar het omniversum met een 4-jarige?

Hoi,

Ik ben van plan om op vrijdag of zaterdag met mijn kinderen naar het Omniversum te gaan. Mijn oudste zoontje is zes en de jongste is vier. Nu staat er op de website dat de meeste films geschikt zijn voor kinderen van zes jaar en ouder. Ik had gedacht om de film over dolfijnen te gaan bekijken want die lijkt mij niet eng of zo. Heeft iemand deze film misschien al eerder gezien, en denken jullie dat dit te doen is voor een jongetje van vier? Of liever toch nog even wachten tot hij wat groter is.

Jullie tips zijn van harte welkom.

Bedankt alvast!

Mariola

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minnie

Minnie

20-05-2009 om 13:40

Advies

Ze adviseren zelf vanaf 6 jaar, en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Als ik heel eerlijk ben vind ik het zelf ook vaak een beetje too much, ik word er altijd een beetje misselijk van (ook bij 'rustige' films). Ik zou zo'n jong kind in elk geval niet meenemen.

Niet doen

Ik zou het niet doen, 4 jaar is echt te jong.

Het is echt overweldigend dat grote beeld rondom en je kunt er ook misselijk van worden. Kinderen hebben daar ook sneller last van.

Julia64

Julia64

20-05-2009 om 16:28

Hier ook

Een paar maanden geleden met zoon (7, wordt in juni 8) naar Deep Sea geweest in het Omniversum.
In het begin vond hij het echt behoorlijk heftig (overweldigend, zoals iemand hiervoor al zei), te harde muziek, die grote enge haaien die zo op je af lijken te zwemmen... Hij dook dus meteen zo ongeveer onder mij, haha.
Pas na een minuut of 5 durfde hij weer te kijken en begon hij het leuk te vinden.
Met een kind van 4 zou ik het inderdaad niet aandurven.

groet
Julia

Met vijfjarige geweest

naar dezelfde film. Zijn broertje van acht hield het prima vol en vond het ook leuk en interessant. Vijfjarige in kwestie begon na een half uur zich te vervelen. 'Mam, het is zo groot ik weet niet waar ik kijken moet' en 'waarom is het niet gewoon een dolfijnenverhaal'.

Ik vond de film zelf erg indrukwekkend, maar ja, meer een semi-wetenschappelijk verhaal en uitleg dan inderdaad een spannend verhaal van Spetter.

Met oudste van acht zou ik best nog een keertje willen. Met jongste brengen wij pas weer een bezoekje aan het omniversum als hij ook die leeftijd heeft.

Wij zijn trouwens daarna met onze MJK naar het Museon geweest. Dat was erg leuk (heksententoonstelling). Ze hebben daar ook nog meegedaan aan een poolexpeditie (vanaf zeven jaar, jongste mocht mee, als wij ook meegingen). Maar goed, daar heb je niet veel aan, als je nu besluit om niet te gaan.

groetjes van Purk

Tango

Tango

20-05-2009 om 21:26

Wij zijn ook geweest

Met Tangodochter van toen 7 en Tangozoon van 4. In de kerstvakantie. Tangozoon vond het niet eng ofzo, maar de informatie die verteld werd over de dolfijnen ging voornamelijk langs hem heen. Na een half uur was het voor hem ook wel lang genoeg, maar hij heeft de film wel netjes uitgezeten.
Tangodochter is toen met Tangoman nog naar een tweede film geweest (deap sea). Die vond Tangoman achteraf gezien ook echt te heftig voor Tangozoon.
Ik denk dus dat je het best kan doen hoor. Zeker de dolfijnenfilm kan wel. Het schijnt dat de olifantenfilm echt eng is voor jonge kinderen, maar die heb ik niet gezien.

Olifantenfilm

Is er iemand die die olifantenfilm heeft gezien? Onze dochter is al een paar jaar helemaal gek van alles wat maar naar olifant neigt. Ze is bijna 7. Kan ik haar maar beter niet vertellen dat er zo'n olifantenfilm draait?

Mariola

Mariola

22-05-2009 om 12:21 Topicstarter

Toch maar even niet

Allemaal hartelijk bedankt voor de adviezen! Ik denk dat ik inderdaad maar even wacht met het Omniversum tot de jongste wat groter is. Vooral omdat ik alleen met twee kinderen had willen gaan is het misschien toch een minder goed idee. Als het weer zo mooi blijft, ga ik morgen lekker naar het strand. Ook leuk.

Groetjes

Mariola

Minet

Minet

23-05-2009 om 10:43

Genista

De olifantenfilm vond ik soms erg indrukwekkend. Door het 3D effect staat er zomaar ineens een gigaolifant vlak voor je!
Ik zou nog even wachten, of jouw dochter moet daar niet van schrikken natuurlijk.

Minet

Zo'n giga-olifant vindt ze waarschijnlijk nog wel goed, het is eigenlijk meer of er ook olifanten ziek worden of doodgaan of iets dergelijks. Dat is namelijk goed voor dikke tranen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.