Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

soepstengel

soepstengel

18-07-2010 om 21:58

Naaimachine

ik heb de knoop doorgehakt, na veel tobben met mijn naaimachine moet er nu maar een nieuwe komen.Ik heb het zo gehad met dat ding wat neit transporteerd,vastloopt etc met meer als 2 laagjes dunne stof.
Ik heb niet veel eisen.
Wat ik graag wil; Een machine die goed de ( zwaardere) stof kan transporteren en makkelijk in te rijgen is.
Meer hoef ik eigenlijk niet, geen gekke kunstjes,steken etc. T Is puur voor wat verstellen etc,maar wel een goede sterkere dus.
Wie weet wat ik zou moeten pakken? Ik had heel vroeger een Singer, die is na jaren overleden en nu een AEG.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra Kappers

Petra Kappers

18-07-2010 om 23:11

Pfaff

Ik ben al twintig jaar heel tevreden met mijn Pfaff. IHeb je jouw machine trouwens wel eens een onderhoudsbeurt laten geven?

Maxime.M

Maxime.M

19-07-2010 om 09:21

Inruil

Hoi,

Volgens mij kan je bij de naaimachinewinkel ook wel een tweedehandse krijgen. (goed werkend, want opgeknapt natuurlijk) mijn moeder heeft daar toen een oudje gekocht voor de spijkerbroeken en de overalls van mijn vader te herstellen, dus net als jij een sterk apparaat zonder poespas.

Maxime

snuffie60

snuffie60

19-07-2010 om 09:43

Soepstengel

Het ligt er ook aan wat je er aan uit wilt geven?
Als je het inderdaad alleen gebruikt voor verstelwerk en niet voor het maken van eigen creaties kan je toe met een basis, zigzagmachine ( geen automatische knoopsgaten, stretchsteken ed.) Volgens mij worden deze in de degelijke 20jaargeledenkwaliteit niet meer gemaakt.
Je zal dus op zoek moeten naar zo'n oudje en volgens mij is daar nog een markt voor. Let wel dat je een model hebt waarbij de naaivoet extra hoog kan (niets zo irritant als een dik pak spijker dat de machine wel trekt , maar er niet onder past) en of er nog reserveonderdelen bij te krijgen zijn. Denk bijv. aan pfaff, heel OUDE singer, anker, bernina.
Veel ervaring kan je hier vinden http://www.verenigingsancho.nl/forum/
snuffel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.