Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Martien

Martien

12-02-2009 om 23:22

Naaimachine

Mijn 12 jaar oude naaimachine doet het niet meer goed. Een onderhoudsbeurt kost minstens 50 euros en laatst zag ik een naaimachine bij Blokker voor 100 euros. Iemand ervaring hiermee? Ik heb hem vooral nodig voor klusjes, naadjes vastzetten, broek korter maken ed.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

13-02-2009 om 08:20

Ik heb zelf

een twintig jaar oude bernina. Maar sinds ik op e- bay exeplaren voor 80-0 oallar heb zien weggaan betaal ik de onderhoudsbeurt weer zonder mopperen

Op de naailes die ik een paar jaar gedaan heb hadden een aantal mensen zo'n machine maar het was geen succes. Kon alleen maar lichte stoffen aan draadspanning wisselde zomaar maakte geen knoopsgaten..Ds ik zou hem opknappen.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-02-2009 om 09:48

Als het een goeie is, niet wegdoen

Ik heb laatst 100 euro betaald voor een grote onderhoudsbeurt (was in geen jaren gedaan en hij was erg vuil) voor mijn Pfaff. Maar de mevrouw van de naaimachinewinkel zei dat ik 'm nóóit moest wegdoen, zo'n goeie is het.
Dus ik weet niet wat je er voor een hebt, maar als het een goed merk is zou ik liever deze opknappen dan een goedkope nieuwe te kopen.

Groet, Ellen

Suzanne

Suzanne

13-02-2009 om 10:52

Zware werk

Mijn ouwe, zware machine kan stevig werk aan, zoals naden van spijkerbroeken e.d. Heb bij vriendinnen wel nieuwere machines gezien, die dat niet konden. Ik zou dus ook zeker mijn oude machine laten maken, ze zijn nog uit de tijd dat zo'n machine een leven lang mee moest gaan.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-02-2009 om 10:58

Lorwyn

Ik heb ook geen siersteken en computerfratsen in de naaimachine. Hij is ook al een jaar of 15 oud. Wat mij betreft staat "goed" ook niet gelijk aan veel toeters en bellen, maar staat het voor degelijk, sterk, in staat zware stoffen te transporteren, gelijkmatige steken en lusjes, geen gedonder met draadspanning etc.
Ik ben geen deskundige, maar ik hoor dat goedkope machines juist op dát vlak het vaak af laten weten.

Groet, Ellen

Opknappen

Hier nog een voorstander van opknappen. Ik heb een hele oude metalen uit de jaren vijftig of zo (necchi). Ooit voor 300 gulden laten opknappen en de monteur zei tegen mij: nooit inruilen hoor. Zo worden ze niet meer gemaakt. Nieuwe apparaten zijn zelden echt degelijk volgens mij.
Jonne

Ja, opknappen

Ben het eens met vorige posters.

ishtar

ishtar

13-02-2009 om 13:36

Grappig (jonne)

ik heb al-tijd ruzie met de (inmiddels 45 jaar oude)Necchi van mijn moeder (afbrekende draad ed) , die op haar beurt niks met mijn (23 jaar geleden 2ehands aangeschafte)Elna met kniebediening kon.

Goede tweedehandse kopen

Dit is een lastige, want het is moeilijk om te beoordelen of een naaimachine nog de investering van 50 euro waard is. Wie gelukkig is met het oude barrel van oma "die ze zo niet meer maken": blijf vooral gelukkig. Maar ook dergelijke machines kunnen "op" raken!
Als je twijfelt over de machine het nog wel waard is om er 50 euro aan te versleutelen, en je hebt 100 euro om een ander te kopen: ga eens langs bij een goede naaimachinewinkel. Bespreek daar duidelijk wat je nodig hebt en hoeveel je uit wilt geven. Vaak kun je daar dan een goede tweedehands machine kopen die nog garantie krijgt ook. Heb je meer aan dan een goedkoop Blokker-ding (Lidl heeft ze soms ook voor 79 euro) waarmee je nog geen zakdoek kunt stikken.
Ik wens je wijsheid bij je keuze,
groet
Suus

Liever een oude maar degelijke machine!

Zelf heb ik m'n oude Pfaff weggedaan omdat het ding 12 kilo woog....
Ik heb nu zo'n prul van de Aldi, en spijt als haren op m'n hoofd!
Ik heb pas nieuwe gordijnen gemaakt en me wezenloos geërgerd aan dat ding. Ik ga weer op zoek naar een oude Pfaff
Over de machine van Blokker kan ik niet oordelen maar ik heb er weinig fiducie in.
't Is waarschijnlijk ook maar wat je gewend bent, als je nooit anders hebt gebruikt dan zo'n speelgoedding weet je niet beter.
Net zoiets als een Opel Tigra rijden en dan een keertje in een Honda Prelude toeren, er gaat een wereld voor je open!
Hihi, was bij mij dus andersom, ik had een Prelude die na 18 jaar toch zo langzamerhand het veld moest ruimen en ging een proefrit maken in een Tigra.....
Aan het einde van de straat ben ik omgedraaid en heb die knul de sleutels teruggeven met de woorden: VRESELIJK, dit mag geen auto heten...!
Hij was verbijsterd: 'Ik rijd altijd Opel' zei hij, waarop ik alleen maar kon antwoorden dat hij dan toch echt eens een ritje in een Honda moest gaan maken.
Haha, ik zou wel eens willen weten of hij het ooit nog gedaan heeft

Pandora

mijk

mijk

14-02-2009 om 18:22

Mijn machine

bleek dus ook tweedehands een vermogen waard. Maar op mijn onderhoudsbeurt zit ook iedere keer een jaar garantie. Gaat ie toch stuk komen ze hem maken tegen alleen onderdeelkosten. Dus neem dat ook mee in je beslissing

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.