Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

26-07-2010 om 08:46

Na-isoleren gevel

Onze buren gaan de voor- en achtergevel na-isoleren. Dat schijnt stookkosten te schelen. Wie heeft dat ook gedaan en bevalt dat?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe oud is dat huis?

Wij hebben ooit, in een heel oud huis, de voor- en achtergevel geïsoleerd aan de buitenkant. Dat betrof namelijk een huis met enkelsteens muren (zonder spouw dus). We hebben meteen het (platte) dak ook gedaan en de resultaten waren verbluffend. Het scheelde meer dan de helft.
Maar een en ander hangt erg af van wat voor huis je nu hebt, of het al een spouw heeft, de manier waarop je wilt gaan isoleren enz. Bij erg nieuwe huizen zal na-isoleren weinig opleveren.

Lynna

Lynna

27-07-2010 om 00:09

Eind jaren 60

En er staat schimmel op de muren, dus ik geloof toch dat ik het zou moeten doen. Kost wel 700 euro.....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maar

Op welke manier wil je gaan isoleren? Heeft het een spouw? Enkelsteens? Dubbelsteens? Waar komt die schimmel precies vandaan?
Dat lijken me goede zaken om uit te zoeken. Je kunt eens bij de buren gaan vragen waarom zij voor deze vorm van isolatie hebben gekozen (misschien hebben zij zich er wel hevig in verdiept wat in jullie situatie de beste oplossing is).

Kari1

Kari1

27-07-2010 om 17:04

Schimmel

heeft ook vaak te maken met slechte ventilatie. En isolatie en ventilatie kunnen elkaar wel eens in de weg zitten. Kunnen hoor, niet altijd natuurlijk. Maar ik zou eerst eens even een deskundige laten kijken waar het probleem bij jullie precies zit en wat de beste oplossing is.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.