Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Na het wassen de kraan dicht?

Ik heb met wassen altijd de kraan openstaat (logisch) aar draai na de was de kraan nooit dicht.

Kan dit kwaad, verbruik ik hierdoor onnodig veel water?
Ik voel me af en toe echt zo'n huisvrouwen muts, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

18-08-2010 om 23:07

Waarom

Waarom zou je de kraan dichtdraaien? In ieder geval niet als besparing lijkt mij, want de wasmachine verbruikt geen water als je niet wast. Als enige reden zou ik kunnen bedenken dat de slang spontaan van de kraan af knapt en je dus waterschade zou kunnen krijgen, maar daar heb je weer een waterstop voor.
Hier heb ik de kraan dus nog nooit dichtgedaan (alleen bij het verplaatsen van de wasmachine onlangs)

Maxime

koentje

koentje

19-08-2010 om 16:41

Ik doe

de kraan altijd dicht: dat schijnt beter te zijn voor de druk die er anders constant op staat , heb ik me wijs laten maken...

Twee redenen

Wij draaien de wasmachinekraan ook na elke wasbeurt dicht om twee redenen: Als de slang losschiet of gaat lekken is die kraan maar dicht en op deze manier blijf je kraan ook 'gangbaar', dwz dat hij niet gaat vastzitten in de open stand. Dat is namelijk tamelijk lastig als je de wasmachine wilt vervangen Als je de kraan altijd open laat staan, is de kans aanwezig dat hij gaat vastzitten (net als stopkranen in je kruipruimte en dergelijke, die sluiten en openen we ook af en toe).

Maxime.M

Maxime.M

20-08-2010 om 15:24

Nergens last van

We wonen hier nu 14 jaar en dit is de tweede wasmachine. Onlangs moest deze even van zijn plek (staat er al weer een jaar of 6) en toen hebben we de kraan dus dichtgedraaid en de machine afgekoppeld. Toen de klusjesman weer klaar was (ging om het bijzetten van een stopcontact, had niets met de wasmachine te maken) alles weer op zijn plek. Kraan staat nu weer open, is verder nooit dicht geweest, en gelukkig dus ook nooit een probleem mee geweest.

Maxime

Maxime

Ik zal ook nooit zeggen dat een kraan zal gaan vastzitten. Maar ik weet wel dat de kans dát het gebeurt, beduidend groter is dan wanneer je hem wel af en toe sluit. Daarvoor heb ik toch te vaak die klemzittende kranen gezien.
Genista (die ook af en toe de kogelkranen bij de watermeter dicht en weer open doet. Buren hadden toch een probleem toen de keuken verbouwd werd en de hoofdkraan niet meer zo wilde...)

Nasha 1st

Nasha 1st

20-08-2010 om 22:37

Kan er niet eens bij

zonder de wasmachine en droger te verplaatsen, dus ik zou het niet eens kunnen doen. Ook nooit gedaan en nog nooit problemen gehad (klopklop)

Puck

Puck

22-08-2010 om 21:37

Wel gehad dat kraan niet meer gangbaar was

Wij hebben het wel gehad dat een altijd openstaande kraan na het eenmalig dichtdraaien dus niet meer open wilde. Voor de vakantie sluiten wij altijd de kraan van de wasmachine en toen ik hem na de vakantie weer open wilde draaien werkte hij niet meer. Errug praktisch met alle vakantiewas en rompslomp moet je als eerste bij thuiskomst een kraan gaan vervangen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.