Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

12-01-2009 om 11:18

Na de bevalling 'kit'

Een vriendin van me gaat binnenkort bevallen. Nu wil een soort : na- de- bevalling- altijd- handig- om- te- hebben kit maken.
Ik weet nog dat mijn man er telkens op uit gestuurd werd om allerhande handigheidjes te halen. Een aantal heb ik al:
Bepanthen (kloofjes, luieruitslag)
Arnica druppels (gekneusde onderkant
Druppels krampjes baby

Wat is nou nog meer handig om toch te hebben en dat niet in het kraampakket zit?
iemand nog wat ideeen?

groet


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Snelle brainstorm

nagelvijltjes
wattenstaafjes voor babies
handcreme voor schrale handen door het handenwassen
extra zachte zeep voor handen wassen
vaseline voor op het gezicht bij koud winterweer
iets verwennerigs voor moeder, douche, bad of bodyspul
flesje zoutoplossing voor verkoudheden

En deze

Snotzuiger, voor verstopte neusjes.

Oordoppen, zodat papa en mama om de beurt wakker kunnen liggen.

Lekkere thee

Groet,
Linda

En dit

kamille Thee of venkel thee tegen krampjes en om rustig van te worden.
Een lekkere fles wijn ofzo omdat het nu weer mag.

judiths mama

judiths mama

12-01-2009 om 13:38

Roosvicee ferro

filet Americain, effe denken hoor, is al weer zo lang geleden!
o ja, ik heb mijn moeder er op uit gestuurd voor bedankkaartjes, voor mensen die een kadootje hadden opgestuurd.

Rembrand

Rembrand

12-01-2009 om 14:37

Cameron

Ja, je loopt daarmee hopeloos achter

En dit

voor de moeder:
doos tissues (kraamtranen, allerlei tijdschriften, chocolade / zak snoep oid, ijzertabletten, gezichtsmaskertje, mooi notitieboekje, flesje champagne
voor de baby: een tegoedbon voor Lief! kleertjes (kan de moeder dan zelf lekker uitzoeken tzt) of als je zelf een kadootje wilt meenemen dan iets wat het kindje later kan gebruiken (voor de 1ste periode krijg je al zo veel), bijvoorbeeld boumy antislipslofjes.

angel3

angel3

12-01-2009 om 17:06

Dank

voor alle leuke tips. Hier kom ik al een end mee...!

Ook gedaan

wij hebben ook ooit eens zo'n na-de-bevallingskit weggegeven. We hadden er ook een lekker douchespulletje voor hem en haar bij ingedaan (Rituals, mmmm). Een fles cognac en een doosje sigaartjes voor haar (mocht niet tijdens zwangerschap); een fles bijzonder bier en een doos sigaartjes voor hem; een doosje herriestoppers (oordopjes) voor hem en haar met daarbij een soort afstreepagendaatje wanneer zij ze in mocht en wanneer hij. Een theaterbon. Een paar 'oppasbonnen' die ze in konden leveren bij ons als ze eens een avondje weg wilden (theater) en wat kleertjes voor dochterlief. (En volgens mij vergeet ik nu de helft.)

(Dit was een vrij prijzig pakketje; je kunt het natuurlijk veel goedkoper doen.)

Rembrand

Rembrand

12-01-2009 om 20:02

Cameron

Ach, je weet hoe ik ben hè. Wil je duidelijkheid, dan kan je het krijgen haha.
M.

Mamba

Mamba

12-01-2009 om 20:11

Hoe heet dat nou

Na een paar dagen gaan ze vervellen en dan heb je speciale badolie. Balneum voor de droge huid ofzo. Werkt perfect!

een fotolijstje voor de eerste foto!

Lys Lionne

Lys Lionne

12-01-2009 om 22:49

Oooowwww....

Laat ik nou toch denken bij jouw titel dat je een kit zocht om eventuele kieren, door de bevalling ontstaan, te dichtern )

Idd lys

Ook wel genoemd ...kit.

Maar dat is natuurlijk niet netjes...
Sorry voor deze onnodige draadvervuiling

Vonda

Chantelle

Chantelle

20-01-2009 om 16:25

Gemaakt!

Ik heb ooit ook zo'n soort pakket gemaakt. Een beetje per maand ofzo.

Tissues (dag 4 kraamtranen)
Oordopjes
Zetpilletjes (2 mnd, eerste prikje)
Condooms met waxinelichtje(3 mnd)
Bijtring met pilletjes (5 mnd)
Glassex (mnd 12; als ze rond gaan lopen)

☼Désirée☼

☼Désirée☼

20-01-2009 om 20:25

Van die korreltjes

voor antikrampjes Thee....goh hoe heet ut ook alweer......tsja mijn jongste is al 10
grtz Désirée

mem

mem

20-01-2009 om 22:56

Was dat niet

iets als venkel t-drank? Tja mijn jongste is 9, weet het dus ook niet zo zeker meer . Ook niet of het nog wel te koop is.

Rembrand

Rembrand

20-01-2009 om 23:14

Venkel t drank.

Zit boordevol suiker. Bovendien is er een negatief advies voor venkeldranken.
M.

mem

mem

20-01-2009 om 23:35

Zoiets stond me idd bij

maar alla, het is al zoveel jaar geleden dat we het in huis hadden en we hebben het maar weinig nodig gehad. Waarom is er een negatief advies voor venkeldranken ?

Kersen

Kersen

21-01-2009 om 13:22

Energiedrank

energiedrank voor papa!!!

Krijgen ze al

Als ze een kruidvatdoos krijgen krijgt papa al een blikje Red Bull. Met irritante tekst over babies die een flesje krijgen en papa's die een blikje krijgen.

Kersen

Kersen

22-01-2009 om 13:27

Oh, wist ik niet

heb niet gehad, de kruidvat-doos.
Dan maar witte kool tegen stuwing?

Niny

Niny

23-01-2009 om 10:12

Wat wij kregen

Het origineelste kraamkado dat ik ooit kreeg was een mandje met een fles wijn, een lekker stokbrood en 3 rauwmelkse Franse kazen. Die laatste had ik erg gemist tijdens de zwangerschap!

Niny

Jolanda123

Jolanda123

23-01-2009 om 20:45

Ik moet het even kwijt....

En iedere keer als ik het kopje ~"na de bevalling "kit"~ zit, moet ik denken aan kit waarmee iets dichtgekit wordt....

Jolanda... beelddenker.

Lys Lionne

Lys Lionne

23-01-2009 om 20:57

Jolanda123

Hahaha, ben blij dat ik niet de enige beelddenker ben (zie enkele berichtjes hierboven )

liora

liora

24-01-2009 om 11:28

Ik moet ook iets kwijt

Hoi,

Tis vast heel lief bedoeld, maar ik zou het niet zo'n leuk idee vinden. Het is allemaal zo medisch. Net als een kraampakket, vind ik ook meer een noodzakelijk kwaad.

Ik zou een kraammand veel leuker vinden, met lekker body lotion, rammelaartje voor de baby, etc.

Liora

Bastet

Bastet

25-01-2009 om 08:57

Eens met liora

Ik kreeg van mijn beste vriendin een grote mand vol allerlei pakjes,helemaal alleen voor mij!Nagellak,tijdschrift,handcréme,echt,vijfentwintig pakjes,met allemaal kleine hebbedingetjes,zo zalig!
Groetjes,Bastet

angel3

angel3

29-01-2009 om 15:17

Bastet liora

ja ja i know maar dat is allang geregeld al dat leuks en ook een kado als de baby er straks is maar dit is meer een geintje (beetje duur dat wel). Ik weet echt nog dat ik het ZO IRRI vond dat man steeds op pad werd gestuurd met: haal nog even dit en o dat is ook handig voor de kloofjes en nog even wat extra zus. Dat heeft ze nu dus allemaal al in huis. Hoeft man niet meer op pad voor al die medische noodzaakjes

Caro

Caro

31-01-2009 om 21:44

Dan doe je

Kaartjes erbij in met je telefoonnummer zodat hij jou kan bellen als hij op zoek moet naar die noodzakelijke dingetjes.

Groet

Ook handig om in huis te hebben na bevalling

-...Floradix, een kruidenelixer met oa ijzer dat aansterken na een bevalling (mn het bloedverlies) versneld.
-Ook handig (maar niet zo leuk om te geven/krijgen) nachtmaandverband (er zit nooit genoeg kraamverband in zo'n doos)
-Neutrale voedende creme, van het inhuizig zijn of ziekenhuis krijg je zo'n droge huid, eveneens Labello
-extra zoogcompressen
-lekkere warme huissokken (ikzelf had enorm koude voeten in de kraamweek)
-gemakkelijk leesvoer (mijn lessniveau, normaal literatuur etc, daalde enorm, ik had ineens moeite met iets simpels als een Viva
-Fijne en mooie pyjama (daar loop je toch het meest in rond in het begin en mag mooi en comfortabel zijn)

Verder, idd een kaartje met je mobiele nummer voor als het nodig is...

Ik zou heel blij zijn

* met een mandje met mijn favoriete creme (marbert, moeilijk te krijgen),
* een mooie katoenen en niet truttige maar wel klassieke (ja erg moeilijk heb hem nog niet gezien) nachthemd waarin ik mijn kraambezoek kan ontvangen
* rode nagellak voor mijn tenen want dat staat zo vrolijk
* mooie slippers of slofjes voor in het ziekenhuis
* een leuk kadootje voor mijn oudste
* een leuk kadootje voor mijn vriend

Die baby heeft tzt toch al genoeg kleertjes en frutsels gekregen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.