Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

19-06-2010 om 17:06

Muurverf en dan?

Misschien een rare vraag, tot nu toe altijd alle muren van behang voorzien maar nu hebben we één muur die erg ruw is.

Ik zag bij de bouwmarkt gladmaakspul, waarna de muur normaal behangbaar of verfbaar is. Omdat de tegenliggende muur erg druk behangen is leek het me leuk om de betreffende muur dan gewoon effen wit of lichtblauw te doen (met een mooie grote poster in thema erop); en waarom niet eens met muurverf proberen?

Maar ja.. stel dat we de muurverf tegen vinden vallen en er toch (ooit) behang tegen willen plakken.. kan dat dan zomaar over muurverf heen? Of stel dat we de muurverf wel leuk vinden maar later een andere kleur willen is het makkelijk dekbaar overschilderbaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

19-06-2010 om 17:42

Als student altijd gedaan

Gewoon over muurverf heen behangen, of oud behang overgeschilderen. Bij een studentenkamer kijk je natuurlijk minder krek, maar het bleef wel zitten. Ik was trouwens ook best creatief in het gebruik van tipp-ex, een pritt lijmstift en aanverwante zaken om de boel bij elkaar te houden .
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

19-06-2010 om 20:43

Overgeschilderen?

Nou ja zeg.

Puck

Puck

19-06-2010 om 21:27

Lichte kleur of druk behang

Houdt er wel rekening mee dat als je druk behang hebt waar je met een lichte kleur overheen wil dat je dan, ook met een goede kwaliteit matex, minstens moet rekenen op 3 tot 4 lagen om de motiefjes weg te krijgen. Ik heb wat staan schelden op die etterige Winnie de Poeh die maar door de gifgroene latex heen bleef komen na 3 lagen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.