Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tweedehansje

tweedehansje

17-09-2009 om 20:28

Muurkast droog houden

Ik ben de kasten aan het reorganiseren en wil een inbouwkast die tegen de buitenmuur aanzit voor de opslag van kleding gebruiken (winterjassen die liggen te wachten op de volgende die hem kan dragen, etc.).
Ik heb de kast net uitgemest en het is een nogal schimmelige bedoening.
Ik vraag me af wat ik kan gebruiken om hem droog te houden (uiteraard nadat ik hem goed schoon heb gemaakt).
Voor de caravan gebruik ik van die vochtslurpkorrels in plastic bakjes. Zou dat wat zijn of heeft iemand een andere tip?
Bedankt voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

17-09-2009 om 20:41

Ander soort tip

Wij hebben een diepe gangkast (niet vochtig) die we zo efficiënt mogelijk willen gebruiken. Net zoals bij jou willen we er graag seizoenskleding in stoppen maar ook wintersportkleding, en andere zaken die niet het hele jaar nodig zijn, en kleding/schoenen die nog te groot zijn. Oja, en beddengoed, dat gaat er ook in.
Wij hebben een kast gemaakt met planken vrij dicht op elkaar. Hier past precies een bak onder die normaal onder een bed past. In ons geval past zo'n bak er in de lengte in, maar onze kast is erg diep. In de breedte kan zo'n bak ook.
Door de planken af te stemmen op de bakken, kan er nu heel veel in de kast. Als we spullen vaak nodig hebben (zoals beddengoed) gebruiken we de bak zonder deksel. De volgende plank zit er immers net boven, dus veel stof vangt hiet niet. Bakken die we minder gebruiken hebben wel een deksel.
Hier werkt dit enorm goed. Het afstemmen van de kast op de beschikbare bakken was wel heel belangrijk voor de bruikbaarheid.

De bron...

...van het vocht opsporen is denk ik wel heel belangrijk. is het vochtdoorslag? Zit die muurkast bij een koude zone? Is er ergens een lekkage?
Als je zeker weet dat het geen lekkage of vochtdoorslag is dan moet de oplossing liggen in ventileren, ik zou dan een roostertje maken in de onderkant van de deur.
En ja, die campingvochtslurpertjes werken uiteraard ook prima in een kast.

Maxime.M

Maxime.M

18-09-2009 om 12:52

Ook gehad

Hoi,

Wij hadden in de bijkeuken zo'n doorslaande muur. Ik zou er dus wel meer aan doen dan alleen vochtvreters anders heb je waarschijnlijk heel snel muffe kleding in die kast.
Ik zou eens informeren bij de bouwmarkt, wij hadden een soort impregneerspul op de buitenmuur gesmeerd (zie je niets van,transparant maar houdt het vocht tegen) en wij hebben de binnenmuur toen geisoleerd (latjes, steenwol, gipsplaten) maar in jouw geval zou ik er in ieder geval schimmelwerende latex op smeren.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.