Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

27-10-2009 om 11:25

Museum voor oudheden

Morgen wil ik met dochter van 10 naar een museum. Is het museum voor oudheden in Leiden leuk om naar toe te gaan? Of hebben jullie nog andere suggesties. Wij gaan met de trein.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 11:45

Heu

Wat vind je dochter leuk?

Het RMO is (iirc) een tamelijk klassiek museum. Ik vind dat eigenlijk mooier dan die moderne interactieve hutseflutserij, maar je moet een kind hebben dat houdt van'kijken'.

Vera*

Vera*

27-10-2009 om 12:04

Tinus

mijn kind houdt van kijken maar heeft een moeder die er veeeel minder goed in is.

Guinevere

Guinevere

27-10-2009 om 12:08

Vera

Dat museum is absoluut een aanrader. Ik ben er onlangs geweest met zoon van 7 en hij heeft het er nog over. Ik moet wel zeggen dat hij als een amerikaanse toerist door het museum heenrende, dat komt omdat sommige voorwerpen er niet één keer staan maar gelijk 40 keer, en dat boeit een basisscholier ongetwijfeld minder dan een archeoloog.
De prehistorie-afdeling vond hij het leukste.

Ja heel leuk

Echt een aanrader, het museum voor oudheden. Er is ook voor kinderen die minder van kijken alleen houden genoeg te doen (computerspelletjes e.d.). Vaak hebben ze speciale tentoonstellingen die voor kinderen heel geschikt zijn.
Kortom, hartstikke leuk museum!
n@nny

Bastet

Bastet

27-10-2009 om 12:39

Eén van onze favorieten,met vaak ook leuke activiteiten en tentoonstelingen voor kinderen,en de mummies vinden mijn kinderen zeer fascinerend.Op www.rmo.nl vindt je meer info.
groetjes,bastet

Ilva

Ilva

27-10-2009 om 14:54

Leuk

Mijn kinderen vind het RMO geweldig! Mijn oudste (9 jaar) gaat 1 x per maand er naartoe voor de musuemjeugduniversiteit. En dan gaat hij met z'n vader ook iedere keer het museum weer door (ieder keer weer een ander stukje). Nu wij (rest van het gezin) ook sinds kort een museumkaart hebben gaan wij de eerstvolgende keer ook weer mee. Ik heb er nu al zin in.

Maar ook Naturalis (ook in Leiden) is geweldig. Kijk maar eens op de site. Misschien leuk voor een andere keer. Maar zeker de moeite waard.

Tinus: snik!

Op dit moment zijn twee afdelingen gesloten (NL prehistorie en ME uit mijn hoofd)... die worden gemoderniseerd!! #@#$@%#$%

Ik kan helemaal met je meegaan, wat een genot is het toch, zo'n rustig museum waar je de kinderen nog eens iets kunt uitleggen en samen van de visuele indrukken kunt genieten zonder dat ze van het ene naar het andere beeldscherm klossen. Verskrikkeluk.

Tinus_p

Tinus_p

28-10-2009 om 09:45

Rodebeuk

rodebeuk:
"Ik kan helemaal met je meegaan, wat een genot is het toch, zo'n rustig museum waar je de kinderen nog eens iets kunt uitleggen en samen van de visuele indrukken kunt genieten zonder dat ze van het ene naar het andere beeldscherm klossen. Verskrikkeluk. "
Idd. Vooral omdat ik één kind heb dat er van houdt om rustig en lang te kijken. (met 2 kinderen zoiets doen is bij mij lastig: de één huppelt van item naar item, de ander blijft eindeloos bij één item hangen...)

Rodebeuk

Al eens in Teylers geweest?
Museum Boerhave zou je ook wel moeten liggen, denk ik (als ik het me goed herinner tenminste).

Groeten,

Temet

Goeie temet!

Dat was ik al bijna vergeten. Het ingenieursbureau waar ik werk doet de trillingsbewaking voor dat museum dus ik hoor er veel over. Op de een of andere manier is het bij mij in het hokje 'werk' blijven hangen.

Goeie tip dus, hoewel zoon momenteel meer van de geschiedenis is... vandaar mijn bezoek aan de RMO-website.

Dat vind ik nou echt een nadeel van wat groter leeftijdsverschil tussen de kinderen. Mijn jongste van 4 is nog erg snel uitgekeken terwijl oudste het eindeloos vindt.

Maar van Tinus begrijp ik dat dat niet alleen door leeftijd hoeft te komen, karakter kan ook al voor zo'n verschil zorgen...

Ilva

Ilva

30-10-2009 om 15:00

Vera

Ben je nog geweest? En zo ja, hoe was het?

Vera*

Vera*

30-10-2009 om 23:35

Hoe het was

Zoon is uiteindelijk ook meegeweest, halverwege is hij er bijgekomen en op de terugweg weer terug naar opa en oma gegaan. De afdeling Egypte was interessant, dochter deed er een mp3-rondleiding en die was leuk en leerzaam. Zoon en ik keken zelf. Er waren heel veel schoolklassen die in groepjes een rondleiding kregen. Ik stond er dan ook niet meer rustig als zo een groepje om mij heen ging staan terwijl ik de boel bestudeerde. Ik vond het verder een visueel onvriendelijk museum. Bordjes die kleine letters hebben heel hoog of juist heel laag hangen, zucht. Voor mij was het na Egypte een stuk minder leuk. De afdelingen van de prehistorie en de Middeleeuwen waren gesloten en dat was jammer denk, ik weet niet wat ik gemist heb. De kinderen vonden het verder ook niet echt geweldig. Het Naturalis vonden ze leuker. Gelukkig waren de kinderen gratis (tot en met de kerstvakantie of zoiets).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.