Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sjalot

sjalot

30-05-2010 om 16:37

Muntplantje met schimmel

Twee weken geleden een muntplantje (biologisch) bij de AH gekocht. Staat in de vensterbank, doet het prima. Alleen verschijnen er nu witte schimmelplekken op de bladeren, tenminste, het lijkt mij schimmel. En ik bedacht dat me dat vorig jaar ook al eens gebeurd was.

Weet iemand wat dit is en wat je ertegen kunt doen? Zou het beter zijn als ik de plant in de tuin zou zetten (zat ik toch al over te denken)?

Het kost natuurlijk niet veel, zo'n plantje, maar toch jammer om weg te gooien.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

30-05-2010 om 16:51

Dat kan

Ja,ik zou munt buiten zetten.Kijk wel uit,het woekert enorm,ik zou het niet in de volle grond zetten.
Bastet

De truc

Munt is inderdaad een notoire woekeraar, de geeikte truc is om in zo'n geval de plant met pot en al in te graven. Eventueel kun je de bodem uit de pot halen, dan kan-ie wel diep wortelen maar zou-ie geen uitlopers moeten maken (althans, dat is de theorie, ik heb die niet getest).

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

31-05-2010 om 09:11

Temet

ik heb (gelukkig in onze vorige tuin ) de munt met pot en al in de grond gezet. Nu, na 2 jaar geen of nauwelijks onderhoud aan de tuin, is het een grote mooie heerlijk ruikende muntmassa (munt maakt uitlopers boven de grond die weer wortelen)
De munt staat hier in een losse pot, hoog boven de grond.

Oeff... net op tijd

Heb ik net afgelopen weekend een 'kruidentuintje' gemaakt in onze tuin. Met daarbij ook munt!

Gelukkig potten nog niet weggegooid, dus ik heb slechts nieuws voor Mr. Munt -> opgraven, weer terug in pot, en dan met pot en al weer de grond in!
Beetje uitlopen vind ik niet zo erg, maar echt woekeren is niet de bedoeling.

Wat doe ik hier toch een hoop nuttige info op, thnx dames!

Mare

mirreke

mirreke

31-05-2010 om 14:56

Mare, hierboven staat een nog veel langer draadje over de moestu

Misschien ook wat voor jou? En die tip om plantjes met pot en al in te graven, met alleen de onderkant eruit gehaald, vind ik ook geniaal. Nooit eerder aan gedacht, en toch zo simpel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.